Splinter Cell: Conviction - TESZT

Sam Fisher megöregedett, nyugdíjba vonult... Fenét! Durvább mint valaha!
Bevezető
Tom Clancy nevét -az e cikket olvasók- talán sokkal jobban ismerik videójátékok borítójáról, mint a remek regényeiről vagy az ezekből készült filmekről. Neve mára összeforrt a kémkedéssel, a titkos katonai hadviseléssel foglalkozó regényekkel, melyek mellett több dokumentarista jellegű művet is írt. Az olvasók vagy filmkedvelők körében ismert Jack Ryan alakja szinte ugyanolyan legenda, mint e cikk hőse Sam Fisher.

Egyszemélyes hadsereg

Sam Fisher kalandjai 2002-ben kezdődtek mikor megjelent a Splinter Cell első része. A különleges ügynököt „3rd person” nézetű taktiakai akciójátékban irányíthattuk melynek legjellemzőbb eleme a lopakodás volt. A pontos tervezés, az adott helyszín minél alaposabb ismerete elengedhetetlen volt a feladat sikeres teljesítéséhez.

A Conviction szakít ezzel a hagyománnyal. Az előzetes videók alapján előre lehetett tudni, hogy Sam ezúttal nem azt a kifejezetten bujkálós stílust fogja használni, mint eddig. A rajongók egy része ezen, majd később az új képességeket bemutató videók alapján csalódásként élte meg az újításokat, könnyűnek és a Splinter Cell hagyományaival történő teljes szembefordulásnak kiáltotta ki azt.
Mindez tény, de manapság egy játékot nem lehet eladni újítás nélkül. A játék magját meghagyva csak a történeten változtatni elég kockázatos dolog lett volna, főleg négy év után.

A történet egyszerű. Rosszfiúk, összeesküvés, magas politikai szint és csak egy ember segíthet Sam Fisher. Sam lassan „nyugdíjas” korba lép, így már nem igazán érdekli ilyesfajta móka, de amint a halottnak hitt lányáról, Sarah-ról hintenek el neki egy kis infót máris akcióba veti magát.
Egy jó múlt után legalább ugyanilyen jövőt vártunk, lássuk sikerült e teljesíteni az elvárásokat!


A grafika és amit ez széppé tesz: karakterek, pályák, „ésatöbbi”

A program indításakor szép nagy Unreal logo adja tudtunkra, hogy ez az engine fog az SC alatt dübörögni egész pontosan a 2.5-ös egy a Ubisoft által kissé felturbózott változata –ez jó hír azok számára akik pár éves géppel rendelkeznek, hogy nem kell újabb hardverekre költeni.



Én egy Nvidia 8800 GT kártyával rendelkezem, mely évek óta remek szolgálatot tesz a gépemben. A legutóbbi Unreal (3) motoros játék amivel játszottam a Batman AA volt, mely a monitorom natív felbontásán 1680*1050 vígan pörgött, így nem voltam rest a Conviction megfelelő menüjében mindent a maximumra állítani. Azonban itt akadt egy kis probléma mivel a felkínált maximum felbontás 1600*900 volt -nem értettem. Na nem baj, adunk mellé egy kis élsimítást, hogy ne legyenek recék és kezdjük a játékot. Talán két alkalommal tapasztaltam akadást, de ezeket leszámítva a játék egész idő alatt játszható sebességet produkált egy 2.8Ghz-es Amd procival az alaplapban.

A játék grafikája nagyon szép, a textúrák jó minőségűek, zárt szűk helyeken minden részlet a helyén van, de nagyobb nyílt területeken sem kell attól tartani, hogy csak pacákat látunk majd egy-két távoli objektumon. Apróbb bugok azért előfordulnak, mint például a falakon megjelenő majd eltűnő graffitik, de ez alig észrevehető, viszont a mélységélességet (Depth of field) néha furcsán kezeli a játék. Igaz csak néhány alkalommal fordult elő, de volt, hogy pont a megfigyelni kívánt terület borult teljes homályba a hozzám közeli tárgyak pedig élesek maradtak. Ez a hibát csak „arrébb mozgással” sikerült megszüntetni, ami a játék nehéz fokozatán játszva okozhat kellemetlen perceket.

Sam és a vele interakcióba kerülő karakterek kidolgozása mindenképpen megköveteli a tökéletességet, ez szerencsére így is van, szépek az arc texúrák, jó pont, hogy ugyan a többi „szereplőnél” felfedezhető ismétlődés, de ez adott pályaszakaszon belül nem jellemző. Apróság ugyan, de nagyon idióta tud lenni, hogy X ellenfél huszadik ikertesója akarja megbosszulni a másik halálát!


Aktuális feladatunk mindig falara vetítve jelenik meg, ami rengeteget segít azon, hogy beleéljük magunkat a történésekbe. Egy-egy jelenetnél kisebb filmbejátszások is láthatók melyek vagy egy emléket, vagy az aktuális beszélgetés elképzelt történetét vetítik elénk. Kiváló megvalósítás!
A történetben előrehaladva lesznek zárt térben és külső helyszínen –nappal és éjszaka is- végrehajtandó feladatok, mindkét típus esetén jól kidolgozott környezettel találkozunk. Mindig az adott helyszínnek megfelelő a tálalás, pont azok a tereptárgyak, eszközök találhatók meg, amik épp oda illenek, nincs hiányérzet, de túlzásba sem estek a tervezők. Még mindig fontos elem a lopakodás, így nemcsak a tárgyak milyensége, hanem azok elrendezése is fontos. Szerencsére a pályatervezők ebben is kiváló munkát végeztek, így nincs olyan érzése a játékosnak, hogy ezt csak azért tették ide mert kellet valami fedezék.

Voltak azonban olyan dolgok amik nem teljesen tetszettek. Lehet az engine az oka, de a fény/árnyék hatás –ha így nevezik- nekem nem tűnt meggyőzőnek. Főleg zárt helyeken gyakran előfordul, hogy egy-egy spotlámpa kilövése nem érvényesült fizikailag. Nem állnak máshogyan az árnyékok, hanem csak szimplán sötétebb lett, de néha olyan érzésem volt, mintha valami még mindig világítana -a nappali környezet sem az igazi, de ott elnézhető.
Ezen hiányosságot jól ellentételezi viszont az, hogy ha Sam olyan fedezéket talál ahol nem világít rá semmi, akkor a képernyő „elsötétül” és csak az ellenfelek illetve azok a tárgyak maradnak színesek amelyekkel interakcióba kerülhetünk.




Bár nem kifejezetten grafikai elem, de itt kívánom megemlíteni a mimika teljes hiányát. Sam fizimiskája tökéletes, a hangja odaver, de emellé olyan szájmozgás társul, hogy… mintha egy rossz playbacket néznénk!
Hang nélkül már a mimikából azt kellene érezni, hogy öreg a sza**, akarom mondani a szuszt is kiverem belőled, ehelyett inkább a „megsimogathatom a buksid” érzés tölt el. Hmm.

Legvégére hagytam az igazán nagy hiányosságot ez pedig a fizika. -na nem a ballisztikára gondolok, ez túl komoly lenne és azt is tisztázzuk, hogy a piszoár fejjel való törése sem tartozik ide!
Hogy lehet az, hogy egy 2010-ben kiadott játékban nem lehet átlőni egy vékony lemezajtót? Áh sokat kérek! Hogy lehet az, hogy egy fa ajtót nem lehet átlőni? Hm, nem, ez is túl nagy elvárás! De amikor egy helikopterből soroznak egy faládát, arról meg lepattannak a golyók, arról nem is beszélve, hogy ha egy eldobott gránát és célpontunk közt bármi! van a robbanás hatása egyenlő lesz a nullával! Vicc!
A Splinter Cell Conviction csak az üveget ismeri, mint áthatolható felület.

Nyomokban taktikát tartalmaz

Nem egészen! Annak ellenére, hogy ez a Splinter Cell nem az a Splinter Cell mégis szükség van a taktikázásra. Normál nehézségi fokozaton még legyűrhetünk 2-3 ránk rontó ellenfelet, de egyel magasabb szinten már nem ússzuk meg gondolkodás nélkül. Továbbra is fontos az előkészítés, az ellenfelek útvonalainak ismerete ahhoz, hogy a lehető legkisebb kockázattal teljesítsük a küldetést.
A fény szerepéről már esett szó, Sam kétségtelenül a sötétben érzi jól magát -Ő már csak ilyen!




Természetesen nem érdemelné ki a taktikai jelzőt, ha csak ennyiből állna a történet. A figyelemelterelés pl.: autó riasztójának bekapcsolása, tűzoltó készülékek meglékelése tökéletes lehetőség arra, hogy egy védett helyről elcsaljuk az őrt/őröket.
Na persze, ha valami balul sülne el akkor sem kell aggódni! Használati tárgyaink, jó szolgálatot fognak tenni. Fegyverek, gránátok egész hada közül válogathatunk. Egy-egy darabot csak a történetben előrehaladva kapunk meg, de ami lényeges, hogy fejleszthetjük őket!

Ennek módja igazán ötletes! A játék során apróbb feladatok teljesítéséért pontokat kapunk amit a fejlesztésre költhetünk. Ezek közül a legfontosabb a hangtompító és a különböző gránátok hatósugarának növelése. Na de mik ezek a feladatok? A legtöbb bónusz a taktikázásért jár, pl. figyelemelterelésként kapcsoljuk be egy autó riasztóját, vagy ha észrevettek, akkor tűnjünk el nyomtalanul. Minden ilyen feladatnak több szintje van, értelemszerűen több alkalommal való teljesítés több pontot hoz a konyhára.

A sztorit követve szerencsére nem fullad unalomba a játék. Elvégre ha mindig csak annyi lenne a feladat, hogy osonjunk be ide, ott robbantsuk fel azt, hamar elpakolnánk a lemezt. A változatosságot ugyan rövid, de mégis jó feladatok adják, mint például egy megfigyelés, ahol kamerákat kell megfelelően kezelnünk, egy kis üldözés vagy lézerháló kerülgetése.




Mivel néhány helyszínen többfős csoportokkal is találkozunk remekül használható újítás a „Mark and Execute” funkció. Ezzel nem csak a látható, hanem a még ajtó mögött dekkoló ellenfeleinket is kijelölhetjük, majd egy gomb megnyomására sorban jobb létre szenderíthetjük. Jó dolog, bár csalódás volt a teljes automatizmus. Én az execute parancs kiadásakor visszaadtam volna az irányítást. A kihívást ebben úgy tudtam volna elképzelni, hogy a célratartás nem folyamatos, hanem a célkereszt a kijelölt pontokon áthalad nekünk pedig a megfelelő pillanatban kell lőni. Megfelelő sebbesség mellett, akár benne lehetett volna a hibázási lehetőség is.

Amit én hasznosabbnak ítéltem az a „Last Known Position” avagy hol láttak utoljára. Ha nincs más lehetőség, akkor fedjük fel magunk egy pillanatra, az őrök megjegyzik hol vettek észre. Amíg odamennek, mi megkerüljük őket. Le sem merem írni, hogy egy távirányítású bomba lerakása a kiindulási helyre milyen gonosz dolog!




A mesterséges intelligencia nem elhanyagolható tényező, szerencsére jól teljesít! Az őrök rendszerint párban vizsgálják a terepet egymást fedezve, ha épp felfedeztek minket, akkor sem rohannak le egyből, hanem a fedezékeket kihasználva próbálnak becserkészni. Persze azért akadnak mókás dolgok. A játék vége felé egy nagyobb csapatba botlottam. Gondoltam ideje lesz az eddig hanyagolt gránátot bevetni. Ahogy robbant az első pár őr mellett a többi a közelbe sereglett megnézni mi a pálya, lényegében újracélzás nélkül még egy kattintás és már kaptam is a Predator bónuszt.

Manapság divatos interaktívvá tenni a párbeszédeket, ami mondjuk Sam Fisher esetében elég egyoldalú. Talán a Mass Effect 2 volt az ahol igazán jól kivitelezték ezt, ott döntéseknek súlya volt. Másik példaként Assassin’s Creed 2-t hoznám, ahol szintén volt interaktivitás, de ez csak egy alternatív animációban teljesedett ki. Ha érzitek a visszafejlődést az jó mert a Sam vallatási „technikája” a legértelmetlenebb dolog.
A célpontot Sam megragadja, majd mélyenszántó elmélkedés kezdődik, hogy akkor is elmondod, de nem, de igen; aztán egyszer csak megáll a dolog. „Nyomja meg a C gombot!” erre néhány pofon majd folytatódik az eszmecsere. Egy rövidebb párbeszéd pörgő akcióval többet ért volna, mert ennek így semmi értelme!

CoOp, Multiplayer és értékelés

A Conviction egyjátékos kampánya elég rövidre sikerült. A játékidő növeléshez a nehézségi fokozatok sem járulnak hozzá. Normál szinten gyorsan végigjátszható, egyedül a Realistic fokozat adhat plusz játékidőt, de ez is inkább a sűrűbb újratöltések miatt. A választható fegyverek sem csábítanak túlzottan, csak egy másik karabély miatt nem fogjuk újrakezdeni. Na nem kell megijedni!
A Splinter Cell Conviction egyjátékos része nagyon jó kikapcsolódás, jól vegyíti a lopakodást az adrenalint nővelő akcióval, de ennyivel képtelenség lett volna eladni!

Multimóka

Összesen öt játékmódban tehetjük próbára képességeinket. Elsőként a kakukktojást az Infiltration módot említeném. Alapesetben nem, de a játék során kapott bónuszpontokért a UPLay rendszerből ingyen aktiválható és játszható. Lényege a teljes anonimitás, egy gyanús tett és töltődik a legutolsó checkpoint. Jó tisztelgés ez a korábbi Splinter Cell-ek előtt!




Másodikként említem a Hunter és a Last Stand módot, ahol előbbiben folyamatosan özönlő ellenfelek likvidálása a cél, utóbbi esetén pedig mindez egy tárgy védelmével egészül ki. Ez a két játékmód, játszható multiban is baráttal, vagy véletlenszerűen beválogatott játékossal.

A multiplayer menüpontot választva bővülnek a lehetőségek! A Face Off mód alapját a Hunter adja, de még megfejelték azzal, hogy a másik játékos ezúttal nem társ, hanem szintén ellenfélként lesz jelen -és fordítva.




Az igazán nagy durranás a CoOp Story mód ahol Archer vagy Kestler ügynököt megszemélyesítve kell, -ahogy a story szóból következtetni lehet- egy kerek történetet végigjátszani. Nagyon jól sikerült! Rambózni is lehet, de egy-egy ponton minkét játékosra szükség van a továbbjutáshoz. A single kapcsán említettem, hogy nem rendelkezik túl nagy újrajátszási faktorral; ez a kooperatív módra pontosan fordítva igaz!

Értékelés

A Splinter Cell Conviction jött, látott, győzött, de elmaradt az igazi tapsvihar! Remek újítások, jó játékmódok mind emelik az élményfaktort, de amikor apró hülye hibákkal találkozik a tesztelő akkor van a fejvakarás, hogy ezt ugyan miért kellett. Sajnos ilyen esetben erősebben fog a toll ami a pontozáson is meglátszik.

+Sam Fisher
+lopakodás és pörgős akció remek egyvelege
+CoOp CoOp CoOp -nyitom

-rövid single mód
-néhány grafikai bug/hiányosság
-fizika

Szerethető, a kooperatív mód miatt hosszú ideg elő fogjuk venni, de olyan hibák mint a golyóálló falak, ajtók...

Tőlem 100-as skálán 89 pontot kap.

Left 4 Dead 2: Mutation 3. hét

Itt a 3. hét a Mutations-ből, ezért új bejegyzés került az L4D blogba. Egy új Mutation-t mutat be nekünk a Valve, méghozzá a Follow the Liter-t. Ez nem más, mint egy Scavenge mód, csak itt egyszerre 1 csoport kannát rak le a játék, így nem sok fele lehet menni. Könnyűnek hangzik, de az infectedek is jól tudják hol lesznek a kannák lerakva.

Eléggé egyoldalú a győzelem Realism Versus-szal kapcsolatos szavazásban, ugyanis a közösség 68%-a igennel szavazott, 21% nemmel, 11% tartózkodott arról, hogy végleges játékmódként bekerüljön-e a Realism Versus a játékba. A Valve köszöni sz��pen a szavazást még azoknak is akik tartózkodtak/nem érdekelte őket.

A következő dolog pedig egy szavazás. Nem másról szól, mint az örök vitatémáról, a Rage Quit-ről. Igen egyszerű kérdéseket írtak ki a blogra, mint pl.: Szoktál versus móddal játszani? Szoktál a meccs közepén kilépni idegességből? Szoktál ragequitelni? Ha igen, akkor miért?

Ezekkel az igen egyszerű kérdésekkel, a Valve megoldást keres a ragequitterekre.

Folytatják jó szokásukat, és ismét játszhatunk a készítőkkel pénteken, illetve egész hétvégén. Felhívják a készítők arra is a figyelmet, hogy a friends listjük tele van, ezért Follow the Liter játékmódba keressük őket, viszont előfordulhat, hogy összeállnak csapatba és Team-matchben is összefuthattok velük. Külön megkérnek mindenkit, hogyha lehet, senki se ragequiteljen.

Jövőhéten új információk érkeznek a következő Mutationról, a Last Gnome on Earth-ről.

Halo: Reach beta új játékmód

A Halo: Reach beta-hoz új játékmód mutatkozik be, az Invasion mód az új Boneyard pályán. Ha a szerencsés 1 millió közt vagy, akkor ez az új tartalom engedni fogja számodra, hogy harcba szállj 6v6 elosztásban Spartan vs Elite-ben. Plussz még jó dolog, ha esetleg elhullasz, akkor újraéledésnél tudsz egy harcon kívüli társadra éledni.

Jó játékot kívánunk.

A Bethesda és az új Fallout

A Bethesda elvárja a legújabb Fallout résztől, hogy jobban szerepeljen mint a Fallout 3. Több, mint elvárja a Fallout: New Vegas-tól, ők elég biztosak ebben, hogy jobban fog szerepelni.
Pete Hines szerint a visszajelzések alapján sokkal de sokkal nagyobbat fog durranni ez a Fallout rész mint elődje, a Fallout 3. Hines szerint nem az a kérdés, lesz-e olyan jó mint a Fallout 3, hanem az, hogy mennyivel lesz jobb. A Fallout3 erősségeire építettek, és rengeteg új fícsört is beiktattak a játékba, amelyek a játékélményt nagyban érintik és ezáltal a szerzett tapasztalatot is. Las Vegas új arca a készítők szerint beleillik majd a Fallout sorozatba és úgy gondolják, hogy igen nagy siker lesz számukra ez a rész.

Az tény, hogy elég magabiztosak, lássuk mire: a Fallout 3-ból 4.7M darab kelt el világszerte az első héten és az előrejelzéseket bőven felülmúlta.

A New Vegas jön PC-re,XBOX360-ra,PS3-ra még ősszel.

Skate 3 Good Times Trailer

Red Dead Redemption - amcsi beharangozó

Egyre közeledik május 21. Amerika már a TV-ben reklámozza vagy ahol csak tudja a RockStar western eposzát, a Red Dead Redemptiont. Reméljük megváltja a világot, én bízom benne. Hajrá RDR, hajrá Amerika :)

Gears 3 a júniusi GameInformer címlapján

Úgy néz ki, hogy a júniusi Game Informer hasábján a Gears of War 3 fog domborítani. A GI munkatársa mint egy 10 oldalon fogja ismertetni, hogy milyen remekre fog sikerülni a 2011. április 5-én megjelenő Xbox360-exkluzív produktum. A cikkíró meg fogja említeni a játékban szereplő legújabb fegyvereket, az ellenségeket és a helyszíneket. Említést tesz majd a kampány felépítéséről és a vadonatúj, 4 fős cooperative móduszról is be fog számolni nekünk.

Új NVIDIA GTX 465

Az Nvidia június folyamán új taggal bővíti GeForce GTX 400-as videokártya családját: a legutóbbi információk alapján az új VGA a GeForce GTX 460-as típusjelzést kapja. Most újabb részletek láttak napvilágot: az Nvidia harmadik DirectX 11-es támogatással rendelkező kártyáról újabban GeForce GTX 465 néven emlegetik a terméket, amelynek időközben a specifikációi napvilágot láttak.



Hivatalosan meg nem erősített adatokról van szó. A GeForce GTX 465-ös modell GF100-as grafikus processzora 607 MHz-es magórajelen ketyeg majd, a shaderek órajele pedig 1215 MHz-es lesz. Érdekes módon a shaderek, azaz a CUDA magok várható számával kapcsolatban az új hírek nem mondanak semmit, a régi értesülések 384 darabról beszéltek, így nem tudni, hogy mennyi lesz a végleges mennyiség. Az 1 GB-nyi GDDR5-ös memória, amely 256-bites adatsínen keresztül kapcsolódik a GPU-hoz, 3206 MHz-es effektív órajelen üzemelhet. A kártya TDP-je így sem lesz alacsony, az ugyanis 215W-os értéket képvisel. Úgy látszik hiába a letiltott részek, a selejtes példányok magas feszültséget igényelnek, ahogy azt láthattuk már a HD5830 esetében is.

A várható specifikációk?
Az újdonság alacsonyabb áron kerül majd forgalomba. A kártya ajánlott végfelhasználói ára valahol 259 és 299 dollár között lesz. Az ár alapján a termék a Radeon HD 5830-as és Radeon HD 5850-es modellekkel versenyezhet, de azt, hogy teljesítmény tekintetében mire lesz képes, majd meglátjuk.

Az E3-on bemutatkozik az új Pac-Man

Namco Bandai büszkén jelentette be, hogy Pac-Man az idei E3-on "világpremier elé néz". A meghívókat már elküldték a sajtóknak és az üzenetben az állt, hogy "készüljenek, mert tanúi lehetnek Pac-Man következő evolúció lépcsőfokra lépésének".

Az első játszható verzió jön konzolokra, mobiltelefonokra és lesz arcade verziója is és ez még nem minden.

Ez alapján a leírás alapján valami többről lehet szó, mint a Pac-Mac Battle Royal arcade gép, amit az Amusement Expo 2010-en mutattak be. Az E3 június 15-én kezdődik!

Brink - hamarosan coop demó


A Splash Damage vezérigazgatója, Paul Wedgwood bejelentette, hogy a stúdió jelenleg azon dolgozk, hogy a tisztelt játékos társadalom egy Cooperative demót próbálhasson ki majd a közeljövőben a Brink nevezetű játékból. A teljes játék még idén ősszel meg fog jelenni PC-re, Xbox360-ra és PS3-ra is. Addig is várjuk a további fejleményeket a Brinkról a június 15-én kezdődő E3-ról, amit az illetékesek Los Angelesben fognak megrendezni.

Crysis 2 - brutális képek

A spanyol eurogamer beszerzett szám szerint négy új képet az ősszel megejelenő Crysis 2-ből. Az EA már most HALO gyilkosnak nevezi alkotását. Érdekes.




MW 2 - év végén jön a Map Pack 2


Az Activision bejelentette, hogy az első Map Pack sikerei után biztosan számíthat majd az MW fan egy következő pályacsomagra, ami év végén, a Treyarch boszorkánykonyhája alatt fejleszett CoD: Black Ops megjelenése után jelenne meg egyszerre Xbox360-ra és PS3-ra, szintén 15 dolláros árban! Tehát nem lesz ingyenes a Map Pack 2 sem. Így ezt sem fogom tudni beszerezni:(

Gran Turismo 5 - DTM Champion Bernd Schneider testet GT5

Gran Turismo 5 - DTM Champion Bernd Schneider testet GT5, valaki tesztelte nekünk :D ty pressakey

Lost Planet 2 - GT videóteszt

A Gametrailers letesztelte a nagyközönség számára a Capcom egyik húzócímét, a Lost Planet második fejezetét, ami május 11-én fog megjelenni Xbox360-ra és PS3-ra. A PC-s verzió pedig idén ősszel, ha mindne jól megy. Addig is csekkoljátok le a friss videótesztet az LP2-ről:

TDU 2 - Szép az élet trailer

Az Atari még tegnap jelentette be, hogy egy exkluzív videó fog megjelenni május 6-án, késő este a Gametrailers oldalán. Nos, ígéretüket betartották, s jöttek nekünk egy meglehetősen bulis hangvételű trailerrel. A játékban egyébként nem csak kocsikázhatunk, hanem gyalogosan is mászkálhatunk többek között a gyönyörű Ibiza szigetén. A TDU 2 idén ősszel fog megjelenni PC, Xbox360 és PS3 platformra.

Trine - Path to New Dawn DLC Trailer

Érkezett egy DLC bemutató videó a Frozenbyte játékából, csekkoljátok meg.

Prince of Persia - brutális Cinematic trailer + Gépigény!


Egy látványos videót adott ki a drágalátos Ubisoft a május végén megjelenő legújabb Prince of Persia játékból, melyet alant nézhettek meg valamint megjelent a hivatalos PC-s gépigénye is a játéknak! Érdemes megtekinteni őket:) enjoy

Minimum:

Operating System : Microsoft Windows XP (SP3) / Windows Vista (SP2) / Windows 7
Processor : Intel Pentium D at 2.6 GHz / AMD Athlon 64 X2 3800+
Video Card : 256 MB VRAM – DirectX 9.0 compatible video card with Shader Model 3.0 support
Memory : 1 GB RAM (XP) / 2 GB RAM (Vista / 7)
Hard Disk : 8 GB of free Hard Drive space
Sound : DirectX 9.0 compatible Sound Card
Direct X : 9.0c
Controls : Windows compatible Keyboard & Mouse / Controller
Installation : DVD-ROM Drive
Internet : Broadband Internet connection with 128 kbps or faster

Ajánlott:

Operating System : Microsoft Windows XP (SP3) / Windows Vista (SP2) / Windows 7
Processor : Intel Core 2 Duo at 2.2 Ghz / AMD Athlon 64 X2 4400+ or better
Video Card : 512 MB VRAM – DirectX 9.0 compatible video card with Shader Model 3.0 support
Memory : 2 GB RAM (XP) / 4 GB RAM (Vista / 7)
Hard Disk : 8 GB of free Hard Drive space
Sound : 5.1 Sound Card
Direct X : 9.0c
Controls : Xbox 360 Controller for Windows
Installation : DVD-ROM Drive
Internet : Broadband Internet connection with 128 kbps or faster

Splinter Cell: Conviction 1.02 patch

Tegnap jelent meg hivatalosan a Ubisoft által az 1.02-es verziószámú frissítés, amely számos grafikai bugot és internet csatlakozási hibát javít ki a feltelepítés után.

- Added DLC support
- Fixed many disconnection and divergences issues in coop modes.
- Added Multi-GPU support for SLI/Crossfire (remaining issues on ATI side)
- Added ATI Eyefinity support (we are waiting on a validation by AMD for theEyefinity Ready official stamp)
- Some configuration specific divergences fixes, crashs et minor bugs
- Graphic glitches when running in low visual quality:
- Improve performances and some flickering issues.
- Low-end video card optimizations.
- Fixed Microsoft Wireless X360 controller not being detected properly with some drivers.
- Fixed interaction buttons overlapping in certain resolutions/aspect ratios.
- GTX400 Nvidia video card support (removed the error message)
- Various minor fixes.

Transformers: War for Cybertron - interjú a játék rendezőjével

A Gametrailers elkapta és kifaggatta a Transformers: War for Cybertron rendezőjét, Matt Tiegert. Az úri ember a teljes játék többjátékos részéről tart kis előadást. Transformers fanoknak talán kötelező megnézni a friss videót. Megjelenni a High Moon fejlesztésében idén nyáron fog, multiplatform formában.

Jekyll és Hyde - debut trailer

Bemutatkozott a bitComposer produkciója, a Jekyll és Hyde, ami ez év őszén fog megjelenni kizárólag PC-re. Az alábbi videót megnézve talán egy meglehetősen izgalmas kalandjátékra számíthatunk.

Angol játékszoftver eladások - Sam nem bírja a gyűrődést

Megjelent a múlt heti brit játékszoftver eladások listája, melyben azt következhetjük le, hogy Angliában már kitört a foc-vb láz (2010 FIFA World Cup: South Africa), jóval a dél-afrikai rendezvény előtt, aminek dicső napja június 12 lesz. Szépen nyitott a SF4 újragondolt változata, a Super Street Fighter 4. Különös oknál fogva még mindig az a ratyi Just Dance mondhatja magát befutónak, hiszen már hónapok óta dobogós. Ezt nem hiszem el, Sam meg negyedik helyen áll.

1. 2010 FIFA World Cup: South Africa
2. Super Street Fighter IV
3. Just Dance
4. Splinter Cell: Conviction
5. Grand Theft Auto: Episodes From Liberty City
6. Wii Fit Plus
7. Wii Sports Resort
8. Battlefield: Bad Company 2
9. Call of Duty: Modern Warfare 2
10. God of War Collection