Alpha Protocol - ELŐZETES



...vagy majdnem teszt! Ezen gondolkoztam, mikor elkezdtem írni ezt a cikket. Manapság egy játék sokkal nagyobb hírveréssel jelenik meg, mint régen. Ma mire kiadnak valamit, már tonnaszámra kapunk képeket, több órányi videót, - amiből, már-már összeáll egy végigjátszás- így elég sok dolgot le lehet szűrni. Természetesen a produktum fizikai kipróbálása határozza meg igazán azt, hogy milyen is lett maga a végtermék. Nekem erre még nem volt lehetőségem, de úgy vélem, hogy az Obsidian egy remek programmal fog minket szórakoztatni!

David Webb…

…alias Jason Bourne, vagy fordítva? Az Ő karaktere jutott eszembe először, mikor az Alpha Protocol sztoriját olvastam. Egy titkos ügynök, akinek bevetése nem az elképzeléseknek megfelelően alakul, eztán pedig minden kapcsolatot megszakítva a központtal önálló akcióba kezd. Mi Michael Throtont fogjuk irányítani, akinek elsődleges célja nevének tisztázása.


Sportleves

Az AP egy „3rd person” nézetű akciós, lopakodós, kémkedős rpg elemekkel fűszerezett játék, ezzel talán mindent elmondtam. Nagy fába vágta a fejszéjét az Obsidian mikor megpróbált egy olyan programot összehozni, amiben szinte minden megtalálható ami egy igazán jó játékhoz kell. Talán sokatokban - akik nyomon követték az Alpha Protocollal kapcsolatos híreket- felmerült, hogy ó én ezt már láttam valahol, ej az is ismerős. Én is így voltam ezzel, de túlzás lenne azt kijelenteni, hogy ötleteit tekintve egy innen-onnan összelopkodott alkotásról lenne szó.


A játékfejlesztés egy elég képlékeny iparág, ahol úgy kell alkotni valamit, hogy az jó is legyen, - főleg- új is legyen, de közben ne érezze egy konkrét dologba belekényszerítve magát a játékos. Láttunk már nem egy olyan terméket, amiben benne volt az újítás, szinte az egekig magasztalták, aztán mikor megjelent csúfos kudarc lett a vége, mert sikerült elrontani valami bugyuta dologgal.

Visszatérve az előző gondolathoz, az Alpha Protocolban rengeteg ismerős játékelemmel fogunk találkozni, ami nem baj - így születnek a tökéletes alkotások-, de éppen ezért lehetnek benne óriási buktatók. Egységessé kell tenni az egészet, talán ez lehetett a legnehezebb feladata az alkotóknak.


Fenix, Fisher vagy Shepard - mindegyik

Lehet sokan megorrolnak rám, hogy ilyen nagy nevekkel hasonlítom össze Michael Thorton karakterét. Lényegében ezt fogjuk kapni, vagyis ezen karakterekből illetve a köréjük írt játékokból egy-egy darabot - számomra ez jött le elsőre, hogy ilyen randán fogalmazzak.

Persze, ilyen jellemeket elég nehéz lenne jól vegyíteni, ezért itt jön a képbe a szerepjáték vonal. A játék indulásakor meg kell határoznunk azt, hogy a felkínált három osztály közül, mi melyikbe kívánunk tartozni. Lehetünk előbb lő aztán kérdez, csendben lopakodós illetve számítógép b zseni figurával, de az sem fog csalódni, aki jobban szereti saját maga testre szabni a képességeket.

Az összeesküvés felderítése során az elvégzett feladatokra tapasztalati pontokat kapunk melyeket karakterünk és a magunknál hordott fegyverek, technikai eszközök használati hatékonyságának növelésére fordíthatunk. Ennek módja szerintem egyértelmű. Minél több pontot adunk egy képességnek annál jobban tudjuk azt használni. Értelemszerűen egy lopakodós stílusnál a kisebb fegyverek, és a közelharc fog dominálni és így tovább.



Hi! My name is...

Szerepjáték nem lehet meg, „emberi” kapcsolatok nélkül, így az Alpha Protocol sem fog szűkölködni ebben, sőt!
Hirtelen nem is tudnék olyan játékot mondani, amiben ne lenne egy operátor, aki állandóan a fülünkre súgja mit, mikor és hogyan csináljunk. Fő segítségünk Mina Tang mellet, egy-egy feladat erejéig másoktól is hasznos infókat kaphatunk, de szerencsére ez nem merül ki ennyiben!
Velük, és a történet sodrában megismert szereplőkkel jó vagy rossz viszonyba is kerülhetünk. Ennek befolyásolása nem konkrét válaszokon, hanem kifejezésmódunkon múlik, ergo a válasz stílusát tudjuk meghatározni. Hasonló megoldás nekem az Elder Scrolls: Oblivion-ból rémlik, ahol egy minijátékban találkozhattunk ezzel. A fejlesztők itt megfejelték mindezt azzal, hogy a párbeszéd irányának meghatározására egy rövid időkorlát áll rendelkezésünkre.


Néha jól fog jönni egy kis fizikai ráhatás, viszont jó tisztában lenni azzal, hogy van akivel ajánlott jóban lenni! Nem mindig célratörő egyedül bevetésre indulni, ha lebratyizunk egy helyi sejt képviselőjével, akkor kis segítségre is számíthatunk utunk során.


Pénzért mindent

Karakterünk fejlesztése során pontokat oszthatunk szét különböző képességek közt - erről már volt szó, arról azonban még nem, hogy a magunknál tartható tárgyak miként lesznek hű társaink. Mivel a főnökségtől elszakadtunk sok lehetőség nem lévén a pult alól juthatunk hozzá fegyvereinkhez és mindenhez, amire szükségünk van egy kis pénzmagért cserébe. Fejlesztésük egyszerű, csupán azokat is meg kell vásárolni, így egy frissen megszerzett hangtompítóval vagy távcsővel, esetleg egy high tech elektronikai kütyüvel máris hatékonyabban tudunk előrehaladni.


Ami kimaradt

Egy játékot sok mindennel el lehet adni, de vannak azért bizonyos elvárások, aminek jó ha megfelel. Számomra a legfontosabb a történet, ezután jön a körítés: grafika, hangok stb.
Az AP-t az Unreal 3-as engine fogja hajtani, ami elég jól hangzik, de bevallom őszintén én nem estem hanyatt a képek/videók láttán. Szépnek szép, de valahogy nem az igazi.
Nemrég a Splinter Cell: Conviction - Unreal 2-kapcsán írtam ugyanezt, de már most ugranék neki annak a cikknek és javítanám.
Néhol jól kidolgozott, néhol elnagyolt, a fények egyik helyszínen nagyon ott vannak máshol meg irreálisak. Egy ilyen alappal sokkal többet vártam, de számomra úgy tűnik, hogy a sok-sok játékelem beépítése és összehangolása jobban elvitte az időt.


A SEGA gondozásában megjelenő Alpha Protocol május végén, ha jól számolom pontosan egy hét múlva kerül a polcokra. Több játékstílus, döntéseinktől függő sztori, karakterfejlődés... minden adott a sikerhez!

Újabb Black Ops részletek

Újabb részletekre derült fény az idén novemberben érkező játékkal kapcsolatban, melyeket ezúttal a SystemLink szállított.

1. A játék nagy része Vietnámban fog játszódni, de a teljes történet az egész hidegháborút átöleli, annak forró pontjainál leszünk ott (Vietnám, kubai rakétakrízis). Tíz éveket fogunk ide-oda ugrálni a történet során

2. Az új fegyverek egy részét már a trailerben is megtekinthettük, többek közt a Dragon Breath nevű shotgunt, ami gyújtólőszereket használ, így lángra lobbanthatjuk majd elénk keveredő ellenfeleinket. Lesz még a kezünkbe M16 és AUG is, habár ezek a fegyverek még újak voltak a hidegháború idején, így számítsunk rá, hogy nem egy az egyben ugyanazt kapjuk vissza, amit már megszokhattunk a modern hadviseléseink során

3. A fejpántos fickó, akit a trailerben már láthattunk, nem játszható karakter lesz, hanem egy társunk

4. Vietnámban lesznek lopakodós küldetések is, a Modern Warfare-ben látottakhoz hasonlóan, egy táborba beosonva likvidálhatjuk az alvó őröket

5. A World at War-ban megismert Resnov kománk is visszatér, kissé megöregedve (a bővített trailerben egy pillanatra fel is tűnik)

6. A grafikus motor nem az MW2-ét használja, hanem a WaW egy felújított változata lesz (ahogyan egyébként az MW2 is az erdeti MW motorra épül), minden változtatást a Treyarch csapata épített be, a látótávolságra pedig különösen büszkék

7. Az egyik küldetésben egy helikoptert kell majd ellopnunk, amit némi megkötéssel, de mi fogunk irányítani. A magasságot nem mi állítjuk majd, de a kormányzás és lövés a mi feladatunk lesz

8. A multiplayerről egyelőre hallgatnak, annyit tudni, hogy új opciók lesznek a "create a class" részhez, beépített kapcsolattartó részre is számíthatunk (feltehetőleg barátlista). A bugok kiszűrése és a multi tesztelése jelenleg is zajlik

9. Nem lesz teljesen rombolható környezet, de ami logikusnak tűnik, hogy robbantható, az robbanni is fog

10. A trailerből láthattunk egy részletet az űrben, egy SR-71 Blackbird lesz az, ami kijuttat ide, és egy szép 60-as évekbeli NASA űrruhát fogunk viselni

11. Filmes utalásokkal is találkozni fogunk (Platoon - A szakasz, Deer Hunter - A szarvasvadász, Hamburger Hill)

12. A Zombi mód továbbra sincs megerősítve, de mint elhangzott korábban: hallgatnak a rajongóikra. Coop ismét lesz, azonban nem az egyszemélyes hadjárat keretében, hanem egy önálló történettel karöltve.

The Force Unleashed II: új képek és néhány részlet

A NowGamer-nek adott interjújában Hayden Blackman, a játék producere árult el néhány részletet. A második részben ismét Starkillert irányíthatjuk, és elmondása szerint a Lucasarts elegendő szabadságot adott nekik a történet kialakításában. Ennek megfelelően éppolyan sötét lesz, mint az első rész, de egyúttal személyesebb is.

A történet részleteiről így számolt be:
- Starkiller klónként fog visszatérni, vagy legalábbis ezt mondja neki Vader nagyúr
- A Birodalmi erők uralma idején fog játszódni
- helyszínül Kamino és Cato Neimoidia szolgál majd, melyek közül utóbbi Las Vegashoz lesz hasonló
- Starkiller meglátogatja majd a Dagobah rendszert, és belép az "Ördög barlangjába"
- a folytatás az első rész után 6 hónappal játszódik - ennyi időbe telik a gyorsított klónozási eljárás

A hírekhez néhány kisméretű kép is érkezett:














Film készülhet a Heavy Rain alapján

A Heavy Rain szép sikereket ért el a játékiparban és a filmes jogok egy ideje már a piacon vannak. Bár még semmi se biztos, nagyon úgy tűnik, hogy ezek a jogok hamarosan az egykori New Line Cinemás Bob Shaye és Michael Lynne birtokába kerülnek, adta hírül a slashfilm.

A játékos társadalom pedig elkezdhet bizakodni, hogy ezúttal valóban jó kezekbe kerültek egy játék jogai, mert lássuk be, kevés jó film készült eddig játék alapján, annak ellenére, hogy a játékipar már bőven termel olyan címeket, melyek történetei remek alapot képeznének egy-egy jó filmnek.

Final Fantasy XIV - új képek

Új képek érkeztek a Square Enix legendás sorozatának 14. részéből. Mint bizonyára sokan tudjátok, a japán cég új játéka MMORPG lesz, a béta hamarosan indul. A játék először PS 3 és PC platformokra jelenik meg (2010 végén, esetleg 2011 elején), az X Box 360 verziót egyelőre csupán tervezik.










F.E.A.R. 3 Point Man Trailer

Játsz Co-op módot a F.E.A.R. 3- ban a genetikailag továbbfejlesztett gyilkológép, a Point Man és a convinning báttyával Paxton Fettel.

Altitide Free Week és Weekend Steamen

Aki szeretné kipróbálni az Altitude repülős játékot annak itt az idő!
Steam fiókot kell hozzá csinálni, telepíteni a játékot és MEHET!
Az alábbi linken tudjátok megnézni a játékot:

http://store.steampowered.com/app/41300/

Egy játékbemutató:

Pachter: "Tévedtem a Red Dead-del kapcsolatban"

Ritka az olyan esemény, amikor egy neves szakember elismeri, hogy tévedett valamiben és elnézést kér. Márpedig most épp ez történt, ugyanis Michael Pachter, neves játékipari elemző a CVG-nek adott interjújában kijelentette, hogy a Red Dead Redemption kapcsán a Rockstarnak végig igaza volt.

Pachter szkeptikus volt a Rockstar új western játékának sikerességével kapcsolatban, de a Rockstar bebizonyította neki, hogy ha valóban jó játékot készítenek, akkor az igenis keresett lesz. "Senki se vonhatja kétségbe, hogy remek játékot készítettek", mondta.

Az elemző még abban is reménykedik, hogy a Rockstar küld neki egy példányt a játékból, bár nem sok esélyt lát rá ezek után. "Azóta nem küldtek nekem játékot, mióta kétségbe vontam, hogy a Bully sikeres lehet", tette hozzá.

2010: A nagy nevek folytatásai

Már eddig is igen szép folytatásokat kaptunk, gondoljunk csak a Mass Effect 2-re, a God of War 3-ra, vagy az új Spinter Cell-re, a Conviciton-re, de a Yahoo Games szerint ez csak a kezdet.

2010 tartogat még folytatásokat a játékos közösség számára, ebből mazsolázták ki a nagyobb címeket.
A PSP exkuzív Kingdom Hearts folytatás, a Kingdom Hearts: Birth by Sleep című Disney folytatást az egyik legkeresettebb játéknak tartják a Sony hordozható gépére, miután eddig 14 millió példány talált gazdára a sorozat korábbi részeiből.

Az akciójátékokat kedvelők sem maradnak éhesek, a Call of Duty is visszatér a Treyarch gondozásában. A mű Black Ops alcímmel a hidegháborúba visz el minket.
A Halo fanok népes táborát pedig a Halo: Reach boldogíthatja tovább.

A tavalyi év játéka címre is eséllyel pályázott az Assassin's Creed II, a soron következő darab pedig Assassin's Creed: Brotherhood néven érkezik még idén. A játék ott veszi fel a fonalat, ahol a korábbi véget ért, ismét Eizo bőrébe bújhatunk, aki ezúttal Rómába veszi az irányt ám ezúttal multiplayer lehetőséggel kiegészítve.

A multiplayernél maradva erre erősít majd a LittleBigPlanet 2 is. A Sony célja ezúttal nem csak új pályák, de konkrét játékok készítése és megosztása is egymás közt.

A hetekben érkezik még a Super Mario Galaxy 2 is, és ne feledkezzünk meg róla, hogy 12 év után vérfrissítést kap a Blizzard stratégiája is, ami Starcraft II: Wings of Liberty címmel jön és a teljes multiplayer élmény mellett a Terranokra fókuszál az egyszemélyes játékmód keretében.

A Blizzard egy másik sorozatának kiegészítőjével is meglep minket idén, ez pedig nem más, mint a World of Warcraft, Cataclysm.

A pontosabb megjelenési idők itt olvashatók:

Super Mario Galaxy 2 - May 23, 2010

StarCraft II - July 27, 2010

Kingdom Hearts: Birth by Sleep - September 7, 2010

Call of Duty: Black Ops - November 9, 2010

Halo:Reach - Fall 2010

Assassin's Creed: Brotherhood - Q4, 2010

LittleBigPlanet 2 - Q4, 2010

World of Warcraft: Cataclysm - 2010

Videókon a Blur

Két új látványos trailer jelent meg a Split/Second legnagyobb riválisából, a Bizarre fejlesztette Blurból. A játék május 28-án jelenik meg multiplatform formában az Activision gondozásában. A videókat természetesen ismét a pressakey német stábjának köszönhetjük.



Knights Contract - a Namco Bandai új játékon dolgozik!

A Namco Bandai egy új játékot jelentett be a Knights Contract akciójáték képében. A játékszoftvert kizárólag PS3-ra és Xbox360-ra fejlesztik. A Knights Contract alapvetően egy akció hack and slash játék lesz. Ígéretesnek tűnik, reméljük az átlagos szintet azért hozni fogja, amikor 2011-ben megjelenik.

UFC Undisputed 2010 a Gamepro szerint

A Gamepro értékelése szerint a UFC Undisputed 2010 című játék megérdemelte a maximálisan elérhető 5 pontot.
A ketrecharcokra épülő játék tavalyi, 2009-es kiadása is sikeres volt, és ezt hivatott az új rész felülmúlni.
A múlt hibáinak kijavítása mellett finomhangolták programjukat a THQ-s srácok, szebb a grafika, jobbak az animációk és élvezetesebbek a harcok.
Lentebb meg is tekinthettek néhány képet a játékból. Érdemes megfigyelni az izzadtság megvalósítását!

A játék megjelenési ideje május 25.




Darkness Within 2 - trailer

Érdekes kaland-horror játéknak ígérkezik a Darkness Within 2, amelyből egy frissen érkezett videót nézhettek meg alább. A teljes játék PC exkluzív és június 6-án jelenik meg a boltokban.