God of War: Ghost of Sparta - 10perc Gameplay




Napvilágot látott a God of War megjelenés előtt álló PSP-s részéről egy videó.
Ami látszik az az hogy a játék gyönyörű lesz és marad a jól megszokott brutalitás is.
Kratos most sem kímél senkit és eszméletlen látványosan gyilkolja végig az ellenfeleket. Maradnak a kivégzések is és persze újak is helyet kapnak a repertoárban. Részemről nagyon várós a játék.


Sniper Ghost Warrior - TESZT



A City Interactive kiadó/fejlesztő neve szerintem nem sokakban vált ki érzelmeket, vagyis nem olyat, mint gondolnánk. Valahol el kell kezdeni, de valljuk be őszintén a CI nem a minőségi játékairól volt híres - persze kérdés, ki mit nevez minőséginek.
Azonban néhány hónapja olyan színes, szagos, mozgó anyagok kerültek ki az új játékukról, amik előtt fejet kellett hajtani. Látvány tekintetében nagyon meggyőző volt, így csupán egy kérdés maradt csak. Képesek lesznek/voltak - e, egy érthető, logikus, magával ragadó körítést mellé rakni?


Sem fia, se ismerőse...

A játék intrója nem fog meglepetésként hatni, mivel már megszemlélhettük azt egy trailer formájában. Ami érdekesebb információ, hogy az intró előtt, a Chrome Engine négyes verziójának logója tűnik fel. Ismerős volt, de kis kutakodás kellett hozzá, hogy igazoljam magam, miszerint a Call of Juarez legutóbbi részét is ez mozgatta.

A mesterlövészet, felderítős, sunyiban becserkészős jellegét én csak egy olyan környezetben tudtam elképzelni, amit meg is kaptam.
A táj szinte megszólal! Folyók, aljnövényzet, kisebb bokrok, magas fák melyekre indák kapaszkodnak, néhány állat - még krokodilt is láttam, ködbevesző hegyek kiváló atmoszférát teremtenek. Látni kell!

Kisebb bugok előfordulnak, mint például a semmiből aláhulló vízesés, de ilyen benne van a pakliban, inkább az árnyékok minőségét emelném ki, mint negatívum. Alapvetően semmi gond, ami árnyékot kell, hogy vessen az fog is, olyan formában, ahogy az elvárható, tehát a fa koronája sem egy folt lesz csak, de túl kicsi a részletessége. Láttunk már szebb megoldást is.

Az éjszaka vagy rossz időjárási viszonyok ma már alapfeltételek, így a Sniper GW - ból sem maradtak ki ezek. Megvalósításuk elég jó, de érzésem szerint nem merítettek ki minden lehetőséget! A mediterrán vidék miatt nem vágyakoztam havas tájak után, de a nagyon szeles, nagyon ködös időjárás növelhette volna a hangulatot és a feladatok nehézségét - persze csak néhány küldetés erejéig.


Homokozó

Egy nagy területen fogunk tevékenykedni - majdnem végig - , ami elég jó ómen szokott lenni a mai játékpiacon, de ahhoz, hogy ne váljon unalmassá a környezet, nagyon okosan kell építkezni.
Kicsit tartottam attól, hogy túl nagy hangsúlyt kapnak majd a dzsungeles részek. Részben igaz, de épp megfelelő arányban találhatóak rajta kézzel épített objektumok is, így nem válik unalmassá a főként fa, fa, fa és fa... elemekből álló környezet.

Az épületek kidolgozására nem lehet panasz, a kisebb viskók ugyanúgy passzolnak ebbe a világba, mint a nagyobb komplexumok. A világítótorony, radarállomás épületei csak színezik mindezt.

Nagy területet írtam, ez igaz is. Viszont az arra megyek, amerre akarok sajnos nem igaz a játékra. Egy kerítésre fel tudok ugrani, de nem tudok átmenni a másik oldalra, vagy egy folyónak csak egy részéig mehetek, pedig lenne tovább, de nem. Kerülni kell, még ha a pont oda is jutok ahová a rövidítés vezetett volna.

Épületek közt ez néhány ott hagyott dobozzal még szépen megoldható, de a nagy semmi közepén így katasztrofális! Szabadon, taktikusan szeretnék játszani!


One shot, one save

A mesterlövészet, az e köré épülő „mítosz”, nagyon jó témaválasztás, de megvannak a maga hátulütői. Egy csak ezzel operáló játék hamar unalomba fulladhat, talán ezért is kerültek bele olyan missziók ahol nem az elsődleges karaktert, Tyler Wellst irányítjuk.

Az adott küldetés más nézőpontból mindig jól jön akkor, ha egy feladat összetettebb, van annyi történés, hogy több szereplő szemszögéből éljük át a dolgokat.
Így eshet meg az, hogy lesipuskásként előbb tereprendezést végzünk, aztán jön a kommandósokból álló háttércsapat - szintén mi, aki elvégzi a maradék melót.

Ilyen szempontból jók a missziók, de összességében azt kell mondjam, nem jött be igazán. Ha sniper vagyok, akkor legyek is az! Felderítés, előkészítés, érkező csapatok távolról való segítése. Természetesen ilyen is van, de szerepek közti váltás olykor értelmetlenül megtöri ezt.

Egy - egy küldetés tényleg hozza azt a bizonyos hangulatot, de a többinél mérföldekkel, jobb például a Modern Warfare Prypiat - i missziója önmagában.


Amit lehet azt kihozták a feladatokból. A szemtől szemben jellegű megmérettetések ugyanúgy megtalálhatóak, mint a riadó nélküli becserkészés.

Az éppen alkalmazott fegyvertár függ az irányított karaktertől, de többnyire mesterlövész puskák lesznek a társaink. A játék főbb ismérveit taglaló lista kiemeli a ballisztikát, ami nem egy utolsó szempont.

A célzásnál figyelembe kell venni a távolságot, szélirányt, stb. aminek megbecslése meg tudja nehezíteni a dolgunkat. Segítség azonban lesz, még pedig egy kis jelzőkör formájában, ami valós időben fogja jelezni a golyó becsapódásának helyét.
Na de nem lesz ennyire egyszerű, ugyanis nehézségi szinttől, illetve pillanatnyi fáradtságunktól függ az, hogy ez a kis segítség milyen hamar jelenik meg a célkeresztben.

A tökéletes lövést egy lassításon keresztül is bemutatja a játék, ami jól mutat, de nagyon zavaró akkor, ha az épp célkeresztben lévő ellenfélen kívül még egy kisebb hadseregtől kellene megszabadulni.

A Chrome engine ragdoll fícsörje jól szimulálja a likvidált ellenfelek földre kerülését, ami külön jól mutat az előbb említett lassítás során.


Azonban vannak hibák is. Ha kiszúrtak, bármerre mentem, tudták hol vagyok, nagy ritkán sikerült csak ténylegesen elrejtőzni pedig messze a susnyásban kuksoltam. Az ellenfelek célzása nagy távolságból is páratlan, így érdemesebb egy balul sikerült lépés után inkább újratölteni az utolsó mentést. A nyomkövető töltény pedig egyszerűen unfair, mert nem egyszer előfordult, hogy a fülem mellett süvített a golyó, miközben az eget lőtték.

Szóval vannak negatívumok, de ezek összességében nem zavartak annyira, mint a láthatatlan akadályok, a likvidált ellenfelek elrejtésének lehetősége - csak simán eltűnnek! - és még sorolhatnám, amik igazán valóssá tehették volna a sniper életérzést.

A lopakodást megszakító akciórészek pedig látványos koppintások, amivel nem is lenne baj, de egyáltalán nem illenek a játékmenetbe. Erőltetett, ötlettelen!


Mesterlövészek egyesüljetek!

Egy fejlesztői riport kapcsán már tudtuk, de a megjelenés után nyert megerősítést, hogy kooperatív mód nem kerül a Ghost Warriorba. Fájó pont ez nekem, mert az ott is említett célzó - lövész párosra épülő mód sok rajongót szerezhetett volna.

Ennek híján megmaradt nekünk az egyszemélyes multi, melynek Dm, Tdm és Vip változataival játszhatunk. Az első kettőt talán nem kell részletezni. A Vip lesz a mindenki egy ellen játékmód, ami üde színfolt, igazán jól illik ide.
Játszható karakter csak egy lesz a mesterlövész személyében, de a pályák kialakítása egyaránt kedvez a rejtőzködő és a rohangálós stílus képviselőinek.
Valószínű, sokan várakoznak majd a tökéletes lövésre, de legalább ez egy olyan játék ahol nem a „kempelőt” kell majd kirúgni a szerverről, hanem az ezzel arcoskodót.


A Sniper Ghost Warrior igazi hiánypótló a piacon, sokunk gyerekkori álmát önti játszható formába. Azonban a történet kiszámíthatósága, egyszerűsége a taktikán alapuló játékmenet néhány hiányossága, nem fogja növelni az újrajátszási faktort.
A több játékos mód nagy csorbát szenved a coop hiánya miatt, de azért el leszünk vele egy darabig.

+ grafika
+ ballisztika
+ lopakodás

- akció
- néhány pályatervezési malőr a.k.a. láthatatlan falak
- hangok egy része

A látvány nem minden! 100 - ból 72 pontra értékelem.