Dead Space 2 - halálos képek

Vadi új képek érkeztek a Visceral által fejlesztett Dead Space 2-ből, ami szerencsére meg fog jelenni konzolok mellett PC-re is. Bolti megjelenés: év végén.



















Faster - debut


November 24-én debütál a Gayton fivérek által jegyzett Faster című film, George A. Tillman rendezésében. A főszerepet a Skorpiókirály sztárja, Dwayne Johnson vállalta el. Az alap koncepció meglehetősen hasonlít a Halálos iramban franchise-ra. Műfaját tekintve egy akció-dráma lesz, melyben The Rock mellett az angyali szépség, Carla Gugino is részt vesz. További szereplők: Billy Bob Thorton, Tom Berenger. A filmet a Tri-Star fogja forgalmazni hazájában.

Hungamer filmajánló: Ne szórakozz Zohannal (2008)


Adam Sandler visszatért a régi babérjaikra? Visszafejlődött? Nos a film nézése során -többen véltük is- hogy Adam kezd meg gyagyásodni. Én speciel végig azt hittem, hogy kezd megkomolykodni, ld. Ki nevel a végén? c filmmel vagy Csontdarálóval meg még sorolhatnám az Apafej óta megjelent filmjeit is. Sandler egyébként már egy saját horrorgyártó filmstudiót is alapított a Happy Madison mellé.
A filmet az Apafej óta együtt lévő banda eszkabálta össze ismételten Dugan vezérletével, ezúttal is egy szemrevaló hölgyeményt sikerült leszerződtetni. A sztori olyan amilyen, a humor néhol alpári. A film olyan stílusban szenved mint a tucatjával gyártó Fox hülye, idióta filmjei (Csajozós film, 300 paródia), sajnos. Kissé komolytalan film lett ez, persze a fiatalabbik korosztálynak akár tökéletes is lehet, s főleg azoknak jön be, és ad rá 5 pöntot, akiknek a Csajozós film a favoritjuk. Egyáltalán van olyan?! Majd jelezzétek.
Ezért nem adtam meg többek között az 5 pontot, mert nem láttam azt a régi Adam Sandlert, amiért nagyon megkedveltem. Szemtől hittem, hogy komoly és erős filmvigjátékokat fog csinálni, de ez nem úgy sikerült, mint már említettem, mintha a Fox filmstudió lökte volna ki a piacra ezt a filmet.
Egy negatívuma van tehát: ez egy teljesen más Sandler film! Komolytalan, de vicces, csak nem úgy. Egy gyenge négyes, de ennek ellenére mégis begyűjtöm a filmet később, mert vannak jó pillanatai is.

Dennis Dugan és Judd Apatow által jegyzett film Amerikában 100 millió dollárt termelt, így blockbuster lett. Összbevételben pedig elérte a 200 milliós állomhatárt. Nem rossz.

4/5

Deus Ex Human Revolution - februárban?


A VG247 értesülései szerint a nano-kütyükkel bővített Deus Ex Human Revolution 2011 február 21-én fog megjelenni PC-re és konzolokra. A megbízható külföldi online magazin a Steam Store rendszerén talált rá a becsült megjelenési dátumra. De az is lehet, hogy egy egyszerű marketing trükk az egész.

Alice: Madness Returns - Teaser Trailer


2011-ben jelenik meg a Spicy Horse által fejlesztett Alice: Madness Returns. A sötét, darkos atmoszférával rendelkező horrorjátékot az EA fogja kiadni PC-re, Xbox360-ra és PS3-ra.

Hungamer filmajánló: Csajok háborúja (2009)


Hogy ennek a filmnek mennyire marketing szaga van. Próbálják divatba hozni a Valentin nap mellett az esküvői nagy hajcihőt, a bevásárlást is. Biznisz az egész. Nem tudom mit higgyek, de az amcsi nők egy kicsit hülyék, amikor közeleg az esküvő. Pénz, pénz, blabla.... mindegy is, nem is érdekel. Fantázia kiscsajoknak, hogy "tanuljanak" az előkészületekhez. Nem tudom hogy zajlik egy esküvő előkészítése magyarhonban amúgy. A színészek mind soványak voltak, Kate Hudsonnak nincs egy jó filmje sem, mióta belépett a 21. századba. Anne Hathawayt ugye mindenki szűzies aranyos lánynak tartotta. Háát, nézzétek meg, először lett szexis a lány azon a bizonyos jelenetben amelyben agyba-főbe megverte Kate Hudson büszkeségét (nekem alapból nem jön be a csaj, de elég jó alakja van, ennyi), pedig az ember mást várná. Jó volt nézni Anne tündöklését, majd pedig csúfos bukását a végénél. De ugyan csak ő járt jobban az egész "háború" során.

Amerikában sikerfilm lett, több mint 60 milliót kasszált össze a Bride Wars, ami nem kicsit rosszkor debütált. január 9-én... egy nyári hónap még lehet blockbuster címmé is avanzsálta volna. Talán. Mindegy. Közepes film!

3/5

F1 2010 - ELŐZETES



Kínkeserves idők jártak a játékpiacra, ha azt nézzük, milyen Forma 1-es játékok jelentek meg az utóbbi időben. Persze visszamehetünk még régebbre is, amikor elkezdődött a licenc háború, és az volt a nagyobb arc, aki a hivatalos jogokat be tudta zsebelni.
Az, hogy ezek megszerzése után már mit kezdett ezzel, már más kérdés, de így visszatekintve tényként kezelhető, hogy nem a legjobb helyre került a lehetőség.

Az autós versenyzés csúcsát számítógépen én a GP sorozat nyüstölésével éltem át, majd kisebb „szünet” - ami alatt inkább csak gyenge próbálkozásokra gondolok - után, megváltóként jött az Ubisoft gondozásában az F1 Racing Simulation, ami nevéhez hűen adta vissza azt, amiért Forma 1 a Forma 1.

Ezen játék folytatása már nem kapta meg a hivatalos licencet, de felépítése lehetővé tette a hobbifejlesztők számára, hogy aktuálissá varázsolhassák kedvencüket.

Apropó fejlesztés. A mai napig nagy sikere van az RFactor nevű programnak, ami lényegében egy agyon moddolható autó szimulátor alap. Ha jól tudom, hivatalos versenyek is épülnek rá úgy, mint: túraautó, F1 de hogy különlegesebbet is említsek a Drift.


A jogokhoz visszatérve, ahogy az eddigi tulajdonos Sony/EA kezéből kikerült a staféta - úgy két éve - a Codemasters lecsapott rá, így nagy buzgón nekilátott a fejlesztésnek. Ha az égiek is úgy akarják, ez év szeptemberében már kezünk közt tarthatjuk az autóversenyzés csúcsát feldolgozó aktualizált, hivatalos, nextgen, meg még ki tudja milyen jellemzőkkel bíró produktumot.

Ahogy szokás, a megjelenés közeledtével egyre több fejlesztői videó és kép lát napvilágot, amiből a látványon kívül más nem igazán szűrhető le. Már kiáltanánk a demo után, de nemrég hivatalosan is be vagy inkább kijelentették, hogy demo ugyan nem lesz, így érjük be azzal, amit mondanak.


Hinni vagy nem hinni?

Azt hiszem, nem tévedek nagyon, hogy a Codemasters kiváló autós programokat tett le az asztalra, az már más kérdés, hogy ezek a játékok mennyire közelítették meg a valóságot.

A szimuláció vagy inkább a vezetési élmény preferálása két külön kategória, és valljuk be őszintén az F1 kapcsán nem árkádos élményekre vágyunk.
Az ígéretek szerint meglesz mindkettő, de utóbbit inkább a segítségek ki - bekapcsolhatóságával fogják elérni - kvázi butítjuk a szimulációt -, ami egyrészről jó, mert szokni kel az irányítást, másrészről viszont kérdéseket vet, fel, hogy lesz - e annyira szimuláció a szimuláció, hogy egy két „kapcsoló” állítgatásával elérjük a kívánt érzést/élményt.

Sokan azt mondják, hogy legjobb esetben is csak szimulátor „szerű” lehet egy ilyen program. Jó példaként hoznám az F1 Racing S. - t amiben például kiválóan lehetett érezni az autó nehézségét, a gumik tapadását - kerékcserét/tankolást követően az első pár kör igazi szenvedés volt.


Hallgassuk meg Németh Lajost!

A fejlesztői interjúk ugyanezt ígérik, miszerint egy olyan finomra hangolt fizikai modell lesz beépítve ami, a verseny egésze alatt figyelembe veszi az aszfalt, a gumik, az autó éppen aktuális jellemzőt. Ez már csak azért is fontos, mert az előre eltervezett verseny stratégiát alapjaiban tönkrevágó időjárás változás is jelen lesz a programban.

Előfordulhat egy teljesen napos vagy esős hétvége is, de megeshet, hogy fél távnál az addig tikkasztó hőség monszunba csap át, amit nem lesz elegendő csak egy gumicserével kezelni.

Ha minden jól megy, akkor a valóságnak megfelelően folyamatos kapcsolatunk lesz a boxszal, így időjárás jelentésen kívül, percre kész telemetria adatokhoz is hozzájuthatunk egyszerűsített formában.


Szóval nem elég nyomni a gázt, a kapott információkra figyelnünk kell, és aszerint cselekedni. A gumicserék kapcsán jutott eszembe a másik fontos taktikai elem a tankolás. Azt tudni kell, hogy az F1 2010 az idei idényt a valóságnak megfelelően modellezi, így nem csak az autók, pályák, de a szabályrendszer is azonos lesz.

Véleményem szerint a tankolás hiánya, csak egyszerű kergetőzéssé tette az autós cirkuszt, amiért nagy kár. Viszont ha hihetünk néhány elhintett információnak, akkor a verseny menete valamilyen szinten testre szabható lesz, így visszaadva ezt a lehetőséget.

Testre szabhatóságot említve, érdemes szót ejteni az autó finomhangolásáról is. A szárny beállítások módosítása csak az alap. A már említett korábbi kedvencemben, az autó has magasságán, a fékerő eloszláson keresztül a felfüggesztés minden elemének állítgatása lehetséges volt, ami nagyon jól lehetővé tette az adott pályához vagy épp vezetési stílushoz való igazodást.

F1-ről lévén szó ezzel a rendszerrel biztosan találkozni fogunk, de mivel nem lehet csak úgy nekiesni, remélem, a kevésbé hozzáértők kapnak majd egy kis segítséget hozzá.


A látvány meggyőző, teljesen megfelel a mai kívánalmaknak, én csupán néhány effektet véltem túlzottnak, amik lehet, hogy csak utómunkák, hogy szebbnek hasson a bemutatott anyag.
A vakító napsütés vagy épp a kocsik által húzott esőfüggöny jól nézett ki, de hasonlót már láthattunk a Codemasters korábbi üdvöskéjéből a Dirt sorozatból. Az azt mozgató EGO engine nagyon jól muzsikált régebbi gépeken is, kisebb kompromisszumokkal, de nagyon jó látványt lehetett belőle kicsikarni, így nem véletlen, hogy az F1 2010 - et is ez fogja mozgatni.

A grafika mellet természetesen a fizikai szimuláció is helyet kap, ami nem csak a már említett járműviselkedést próbálja hihetővé tenni - ami a legfontosabb - hanem e két témakört összekötve láthatóvá teszi a sérüléseket.

Tudva azt, hogy milyen precíz szerkezetről van szó, biza érdemes lesz úgy vigyázni autónkra, mint a hímes tojásra.

Ha egyedül vagyunk a pályán, akkor az viszonylag könnyű lesz, de a rajtnál könnyen javításra szorulhat a jármű. A mesterséges intelligencia talán minden másnál fontosabb lesz, mert egy kicsit árkádosabb élmény, egy kicsit fapados grafika még elmegy, de hülye ellenfelek már semmiképp.


Live!

Ha hinni lehet a dobozképeknek, akkor biztosra vehető, hogy az F1 2010 Pc-re a Games for Windows Live égisze alatt fog megjelenni. Ez valakinek jó hír valakinek nem, de most Live kapcsán nem kifejezetten a Microsoft termékcsoportjára gondoltam...

Sokkal inkább arra, hogy mi is van az F1 Live-val? Lehet, hogy csúnya szemekkel néznek páran, mert nem így hívják a történetet, de picit részletezve arra a technológiára/lehetőségre gondolok, hogy otthon a gép előtt ülve bekapcsolódhatunk az éppen futó versenybe.

Természetesen az igazi pilóták csak szellemként lennének jelen, ergo nem lehet kilökni őket, de egy különleges élmény lenne a dolog. Nos, erről erősen hallgatnak, így valószínű ilyen mód nem kerül a játékba.

Megtalálhatóak lesznek viszont a hagyományos versenymódok, karrierünk építését is elkezdhetjük és természetesen a multiplayer is része lesz a játéknak.


Minden szép minden jó - lesz talán! A képi anyag alapján mindenképp meggyőző program, de őszintén megmondom, nem haragudnék, ha a túl csicsa erőltetése helyett egy tényleg szimulátor röppenne ki!
A végeredményt illetően nem bocsátkoznék jóslásokba, ígéretekbe, az viszont biztos, hogy a megjelenés után, ha nem is első kézből, de leteszteljük a F1 2010-et.

Nagyon várjuk!