Mass Effect 2 - Lair of the Shadow Broker DLC

Nos, úgy tűnik, hogy a Bioware tényleg betartja szavát a Mass Effect 2 letölthető tartalmai terén, hiszen a Lair of the Shadow Broker- Liara DLC nevű tartalmat a mai napon jelentették be a játék hivatalos oldalán/fórumán, ami mint nevéből kiderült, a Mass Effect 1 egykori hűséges társunk (aki megtudta fektetni, külön gratula:) Liara T'Soni fog parancsolgatni Shepardnek egy- vagy több küldetés erejéig.

Liara, míg főhősünk két teljes éven át halott volt, ő addig az Árnybrókerrel harcolt, próbált információkat szerezni létezéséről. Munkájába annyira bele merült, hogy az Illiumon saját céget alapított ellene. Többek között ezért nem volt elérhető a Mass Effect 2 választható karakterei között. És így jövünk mi a képbe: feladatunk a Shadow Broker felkutatása lesz. Nagyon érdekes DLC-nek ígérkezik! Készüljünk fel rá, és arra is, hogy nem lesz ingyenes :(( Megjelenni pedig augusztusban vagy szeptemberben fog először pár napos Xbox360 exkluzívitással, majd pedig PC-re is ellátogat a szexi törpillánk :)



Dátumozva a Mafia 2 demó


A 2K czech friss bejelentést tett a minap, amelyből kiderült, hogy a megjelenés előtt a PC és konzol társadalom fog kapni egy kipróbálható verziót. A nagy nap nap augusztus 10-én lesz. A fejlesztők ekkor fogják útjára engedni a gengsztereposz próba verzióját. A teljes játékszoftver egyébként augusztus 24-én landul az amerikai boltok polcaira, míg az európai verzió három napos csúszással fog berobbanni az üzletekbe. A PS3 platform exkluzív tartalmakkal fog rendelkezni a közeljövőben.

HAWX 2 - hangulatos képek

Ma kaptuk meg egy korábbi hírünkben, amit természetesen közültünk veletek is, hogy a HAWX 2 szeptember 3-án fog megjelenni az öreg kontinensünkön. Viszont a román Ubisoft éppen most lepett meg minket újabb nyalánkságokkal, hiszen 10 új kép landolt a galériába, amit alant ti is megnézhettek akár nagyobb felbontásban is. Hajrá, egész ígéretes darab. Számomra kötelező alkotás lesz az ősszel. Nem tudom, ti hogy vagytok ezzel...










Gyönyörű képeken a Fable 3

Friss képek érkeztek az idén ősszel megjelenő Fable 3-ból, melyet a Microsoft fog kiadni elsősorban Xbox360-ra valamint PC-re.














Okamiden - Képek

A Sony PS2 egyik legszebb, legegyedibb és leghangulatosabb játéka vitán felül az Okami. A Clover által jegyzett gyöngyszem sajnos nem kapott akkora figyelmet amekkorát megérdemelt volna, ám nincs ok a panaszra ugyanis érkezik a DS-es verzió is, az [B]Okamiden[/B]. Ez nem egy egyszerű átirat vagy egy lebutított verzió. Ez egy kifejezetten a DS erejét és képességeit kihasználó verzió lesz amit már több éve fejlesztenek. A DS-es verzió természetesen a már megszokott Japan festészeti stílussal készül, tehát a játék úgy néz ki mint ha egy festmény elevenedne meg a szemeink előtt.

És íme néhány kép!











Hawx 2 - Megjelenés



Az Ubisoft megerősítette a repülős játékuk megjelenési dátumát, ami szeptember 3.-ára datálható.
Amit még nem tudni biztosan az az hogy ez Európai avagy Amerikai dátum-e, de figyelembe véve hogy a brit sajtónak mondták, reménykedhetünk hogy Európai. A játék egyébként X360, PS3 és remélhetőleg PC platformon is tiszteletét teszi. A második felvonásban szebb grafikát, továbbfejlesztett multit és élvezetesebb és bővebb singlet ígérnek a srácok.

R.U.S.E. - BétaTESZT



Tegnap zárta be kapuit a RUSE nyílt hétvégéje. Talán közületek is sokan próbálták ki ezt a remek kis programot, de aki véletlenül másodszorra is lecsúszott róla az nyugodtan olvasson tovább.

A RUSE egy valósidejű stratégia, melyben a hagyományos elemek mindegyike megtalálható. Így a bázisépítés, melyhez nyersanyagra, vagyis jelen esetben pénzanyagra lesz szükség, aztán támadó vagy védekező egységek fejlesztése, melyek a földi, légi vagy vízi kategóriából kerülhetnek ki.

Ez eddig elég szimpla, mert hiába a sok különböző egység, a játszható hat nemzet közti eltérések akárhogy is nézzük nem elég manapság. Na de nem is születne cikk egy tömegtermékről, lássuk miért jobb a RUSE mint bármelyik más stratégia.


Az alaptörténet szerint a második világháború eseményeibe - mi másba - kapcsolódunk be, és a főbb hadszíntereken a nagyobb eseményeknél, fordulópontoknál tesszük tiszteletünket. Erre épül az egyjátékos kampány, mely során változatos feladatokat kell végrehajtanunk.

A nyílt béta ebbe nem engedett betekintést csak gépi illetve humán ellenfelekkel küzdhettünk meg egy adott térképen. Mivel játékmenet tekintetében a single és a multi is megegyezik, talán kijelenthetjük, hogy az utóbbiban szerzett élmények igazak lesznek a másik játékmódra is.


Az első és legszembetűnőbb különbség, hogy a játéktér egy terepasztal, amibe belenagyítva érjük el azt a látványt, amit más programokból is ismerhetünk.
A nagyítás különböző szintjein másképp látjuk, és főképp másképp menedzselhetjük csapatunkat.

A legalsó szinten minden egységünk, beleértve az épületeket, járműveket, teljes részletességében látható, egymástól elkülönülnek, így szükség esetén egyenként adhatók ki részükre parancsok, így irányítva őket hajszálpontosan egy adott helyre.

Egy szinttel feljebb a látvány nem sokban változik, de ez lesz a leginkább használt nézet. A bázisunk és környéke is jól átlátható, könnyen feltérképezhetőek azok a pontok ahová esetleg védelmi egységeket kell felépítenünk. A csapatmozgások nagy részét is innen fogjuk irányítani, tekintettel arra, hogy a precízebb mozgások ugyanúgy koordinálhatóak, mint a nagyobb horderejű támadások.

A legtávolabbról nézve engem a táblás stratégiai játékokra emlékeztet csak épp sokkal jobb kidolgozásban, itt válik láthatóvá a már említett terepasztal nézet.
Az egymáshoz közel lévő egységeink kis zsetonokkal lesznek jelölve, tetejükön az egység típusával. A kiváló rálátás miatt nagyobb, összetettebb csapatmozgásokat könnyen tudunk irányítani ebből a nézetből.


A térkép természetesen szabadon mozgatható, így aki szeret egerészni az a legalsó szinten is végigscrollozhatja a terepet, de valljuk be nem igazán lesz célravezető.

A kidolgozottságra nem lehet panasz, stratégiai játéknak megfelelő szintet hozza. Nincs túl sok csicsa, de az egységek épületek pont annyira részletesek amennyire az szükséges. A környezeti látvány szintén jó, az erdős területek ugyanolyan szépen mutatnak, mint a régi autó a kisvárosban.


Térjünk át a játékmenetre. Rendelkezünk egy alap bázissal és egy elég szerény pénzmaggal, amiből el tudjuk kezdeni az építkezést. A további pénzt depók építésével tudjuk a magunk zsebébe préselni, így a fokozatosan növekvő forrásainkat nagyobb volumenű dolgokba tudjuk befektetni.

Változó, hogy ki mivel kezdi, építhetünk védelmi épületeket vagy megkezdhetjük az egységet előállításához szükséges blokkok felhúzását, ha ez megvan, elkezdődhet az egységek gyártása.

A választható nemzetek egységei mind különbözi fognak egymástól lesz amelyik a légi, vagy földi viszonylatban jobb, lesz olyan amelyik nagy tűzerővel, de gyenge védelemmel rendelkezik és így tovább. Mindegyikkel van nyerő stratégia, de ne feledjük el, hogy rossz esetben ellenfelünk is tisztában van ezzel, így jól fel tud készülni.

Ahhoz, hogy egy csata se legyen egyforma egy remek ötlettel álltak elő a fejlesztők, ami a csaták kiszámíthatóságát tette egyenlővé a nullával.


Harc közben a játék címét adó kártyákat hívhatunk elő, melyeket a térkép egy - egy területén aktiválhatunk. Ezek tulajdonságaikat tekintve három fő csoportra oszthatók.
Kémkedhetünk, elrejthetünk, kvázi álcázhatunk dolgokat, illetve megtéveszthetünk. Fontos tudni, hogy a kártyák hatása csak bizonyos ideig aktív, így nemcsak egységeink mozgatása követeli meg a precizitást, hanem a kártyák felhasználása is.

Ezen felül még létezhet egy egyéb kategória, amivel saját csapatunkat segíthetjük, mondjuk egy „gyors mozgás” eleresztésével.

A különböző kártyák felsorolása helyett inkább leírnám, hogyan zajlik egy „átlagos” csata:
A megfelelő pénzmag begyűjtése után, megindul az építkezés aszerint, hogy ki mit érez nációja erősségének, vagy épp mit kedvel. A stratégia épületek felhúzása után elkezdődik az egységek gyártása. A felderítés kisebb egységekkel vagy a „kezdetektől hadsereg” létrehozása már részletkérdés elvégre egyszer csak eljutunk odáig, hogy támadnunk kell.


Jó tudni alapon eleresztünk egy kártyát, amivel megtudhatjuk az ellenséges erők mozgását, azt, hogy épp milyen paranccsal rendelkeznek, hová tartanak stb. vagy épp egy olyat, amivel felfedhetjük az egységek pontos típusát.
Felkészülvén erre kigondoljuk, hogy ebben a helyzetben miként tudjuk győzelemhez segíteni csapatunkat, és a következőket tesszük.

Látva egy nagyobb ellenséges csoportot gyártunk néhány ellenálló harckocsit, melyet az ellenség támadási vonalába helyezünk - oda ahonnan legkönnyebben becserkészhető a bázisuk - hatótávon kívül, majd gyártunk pár olcsó kis járművet, amiket egy szabad területre irányítunk.
A kis egységekre dobunk egy olyan kártyát, ami megfordítja azok jellegét, így ellenfelünk nehézpáncélosnak fogja őket látni, majd az illúzió kedvéért egy két bombázót is oda küldünk elindítva egy színlelt támadást.

Ha sikerül a csel elterelhetjük az ellenfél egységeit, így a háta mögött elsurranva elfoglalhatunk egy stratégiai pontot. De hoppá! Ő sem most jött le a falvédőről! Az általam támadóknak vélt harckocsik csak olcsó fa utánzatok. Miközben ezzel voltam elfoglalva, néhány páncélossal álcázást használva megkerülte egységeimet...

Gyors védekezésül, az Ő stratégiáját másolva fa tankokkal próbálom elijeszteni, de hamar lelepleződöm. A tankok gyorsan nyomulnak tovább, de csúnyán megszívják, mikor szembekerülnek az álcázott gépágyúkkal!
Szerencsére hasonló gondolkodású volt, így a földi védekezésre termett ágyúit, könnyűszerrel megsemmisítik a bombázóim, majd a kis gyors mozgású kocsikkal befejezzük a tereprendezést...


És ez csak egy a végtelen számú lehetőség közül, amit az Ubisoft újabb üdvöskéje tartogat számunkra.
A RUSE minden tekintetben nagyon tetszett, látványban, kezelhetőségében, ötleteiben egyaránt. Mit mondhatnék? Nagggyon várós!

Hungamer filmajánló: Börtönvonat Yumába (2007)


Ez igen! Mangold meglehetősen remek western HANGULATÚ -igen itt a lényeg, a hangulat- filmet készített. A mai társadalom már nem igazán kedveli a western történeteket (Boxoffice statisztika árulkodik), de ezt a filmet bátran kijelentem az utóbbi 20 év legjobb westernfilmjének. A gyorsabb a halálnál c. film kismiska ehhez képest, itt igazi hősök vannak. Ott pedig a nő volt Sharon Stone szereplésével, egy western nem western macsóhősök nélkül. Tehát a 21. század legjobb westernje, és reménykedem abban, hogy Hollywood e film sikerére bátran fogja feltámasztani újra e remek műfajt! A sztori átlagon felüli mindenképpen, de a film legnagyobb erőssége nyilvánvalóan a két színészóriás: Christian Bale és Russel Crowe karizmatikus tehetségén alapszik! A végkifejlet pedig szenzációs volt, Wade mire képes Don fia szeme láttára... azért a szíve mélyén jó volt ő... csak hát jött a fütty és a lovacskája... és nem nehéz kitalálni, hogy mi lesz vele, de ezt már nem mutatták meg az alkotók. Talán egy filmtörténelem lesz belőle, ha lesz. És remélem lesz is.
Amúgy csak közlöm, hogy az 1957-es film újrafeldolgozott változata. Remek remake lett.

James Mangold western filmje, a 3:10 to Yuma csak USA-ban, mintegy 53,6 milliót termelt ki. Az 55 milliós költségvetésű 3:10 to Yuma összbevételben pedig elérte a 70 millió amerikai dollárt.

5/5