Crysis 2 - Limitált kiadás (Check)


Végre nem kell rizsáznunk sem, a lényeg, hogy érkezni fog korlátozott, Limitált kiadásban is a Crysis 2. Az EA gyorsba összedobott nekünk egy videót, melyben megmutatják miért is lesz olyan különleges kiadás. Érdemes megnézni.

Ismétlem, Extra tartalom a videóban!

Mafia II - Jimmy's Vendetta DLC trailer


Tegnap már beszámoltunk nektek a második Mafia 2 letölthető tartalmáról, a Jimmy bosszújáról. A játékban 30 küldetésen keresztül irányíthatjuk Hitmanes külsejű főhősünket. Sajnos nem lesz ingyenes, az árról és a megjelenési dátumról bővebb információkat találtok oldalunkról. Most pedig tényleg jöjjön a lényeg!

Tom Clancy's : HAWX 2 - az utolsó videó


Ezt is elértük, hiszen már kész a teljes repülős árkád produktum. Repül az idő bizony, és igen, legalább repülünk mi is a HAWX gépmadaraival a játékban holnaptól (egy hétig az X360 tulajok játszhatnak a játékkal)! A román Ubisoft egy meglehetősen rövid launch videóval jelentkezett a HAWX 2-ből, amit most mi azonnal megosztunk veletek.

A játék csak minimális újításokat tud felmutatni, úgy mint a landolást és a küldetés közbeni "levegő-tankolást". Nem tudjuk, hogyan fog szerepelni anyagilag a játék, de azt elkönyvelhetjük, hogy az angolok megint venni fogják mint a cukrot, legalábbis ami az első hetet illeti.

Resident Evil 6 - hamarabb jön


A Capcom egyik embere, Keiji Inafune egy spanyolországi interjúban kijelentette, hogy sokkal hamarabb fog megjelenni a Resident Evil 6. Hónapokkal ezelőtt a fejlesztők pontosan az ellenkezőjét állították, mely szerint nagyon sokat (kb 8-10 évet) kell majd várnunk a folytatásra. Keiji megnyugtatta az Resi fanokat, hogy nem kell aggódni, további információkat majd a hamarosan megrendezendő tokiói bemutatókról várhatunk tőlük. Érthető is, hiszen ez az a város, ahol a Capcom otthonosabban mozog.

Az úriember a játék hamarabbi megjelenését a Resident Evil 5 sikerére fogta rá, ezért a lehető legrövidebb időn belül akarják a piacra dobni a Resident Evil 6 termékét, amely először PS3-on és Xbox360-on lesz elérhető, később pedig természetesen PC-n is kapható lesz. Remélhetőleg.

A játékról sajnos még semmit sem tudunk hivatalosan, de annyi kiderült, hogy Takeuchi már nem vesz rész a sikerjáték folytatásán a gyors átépítés miatt többek között.

A legutóbbi Resident Evil egyébként 2009 márciusában jelent meg konzolokra, s azóta több, mint 5.3 millió eladott példányszámot értékesítettek a kiskereskedők.

Supreme Commander 2 - DLC hamarosan


A nem túl sikeres Supreme Commander 2 hamarosan kiegészítést kap, jelentette be a hivatalos fórumon a Gas Powered Games. A DLC-ről a fejlesztők nagyon titkolóztak, semmilyen információt nem hintettek el a nagyérdemű részére.

A pletykák szerint azonban az RTS legfrissebb tartalma nem egységeket, hanem küldetést fog majd tartalmazni.

A fejlesztők hamarosan leleplezik a titkot. Mindenesetre nagyon szépen bejáratják a rég elfeledett Supreme Commander 2-őt ezzel a kijelentéssel.

Az információnk, a forrásunk természetesen a VG247-ről származik.

Mass Effect 2 - Liara DLC trailer


A Bioware még tegnap adta ki a Mass Effect 2 Liaras tartalomról a legfrissebb videót, amit alant nézhettek meg. Már korábbi hírünkben írtunk a Liara DLC-ről, de dióhéjban az "Árnybróker" felkutatását kell elősegítenünk Liaranak, aki valószínűleg játszható lesz a kiegészítésben.



A DLC szeptember 7-től lesz elérhető a hivatalos honlapról 800 MS pont árkategóriában. Januárban pedig minden bizonnyal a PS3 verzió kapható lesz Collectors vagy Ultimate Editionben is. Nagy nap lesz a Sony párti gémereknek!

F.E.A.R. 3 - az első fejlesztői napló


A Warner Entertainment volt olyan kedves és megajándékozott minket egy FEAR 3 fejlesztői videóval, amit alább nézhettek meg.

Cod Black Ops - újabb adagnyi multiplayer videók


A Machinima jóvoltából újabb adagnyi többjátékos bemutatót nézhetünk meg a november 9-én megjelenő CoD: Black ops játékból. Enjoy:)









Medal of Honor - Chopper gameplay 2. rész


Nemrég az IGN közreműködésével megnézhettünk egy helikopteres játékmenet videót a Medal of Honorból. Az EA élt az újabb lehetőséggel, most kiadta hivatalos videó gyanánt a legujabb videójukat, mely Chopper Combat gameplay névre hallgat. A látványos és meglehetősen hangulatfokozó trailert alább nézhetitek meg.



A Medal of Honor október 12-én fog megjelenni USA-ban, míg Európában 15-én esedékes. PC mellett Xbox360-ra és PS3-ra is tiszteletét teszi.

CoD: Black Ops - multiplayer videó


Az Activision egy új videót adott ki a Black Opsból, amit alább nézhettek meg. A játékról éppen ma publikáltuk az első előzetesünket, amit a címlapon megtalálhattok. Érdemes elolvasnotok. Most pedig jöjjön a lényeg. Jó videózást.

CoD Black Ops - ELŐZETES - UPDATE!!!



Az nyár eleji hónapok az Infinity Ward körüli hírektől volt hangosak, amik mára szépen lecsengtek, végkövetkeztetésül pedig az maradt, hogy nem minden arany, ami fénylik. A kiadó üzletpolitikája, vagy más dolgok voltak a háttérben nem igazán tiszta, az viszont bizonyos, hogy eme kiváló csapat által készített Modern Warfare 1-2 közé beékelődött World at War-t jegyző Treyarch lesz a Balck Ops kinevezett felelőse.

Legutolsó programjuk nem aratott osztatlan sikert, ami főleg a már agyonrágott második világháborús témának volt köszönhető. Szinte minden egyéb tekintetben nagyon jól szerepelt a játék, de a feldolgozott téma agyonismétlése, még ha más helyszíneken is zajlik unalmasra sikerült.

Az új megbízással, mely feldolgozott kor idejét tekintve szintén a múltba visz, talán kiköszörülhetik a csorbát.



A Balck Ops egyjátékos kampánya hű marad az elődökhöz, így a megszokott több alternatív helyszín ismerős lesz számunkra. A történet szerint egy érdekes szituációba fogunk csöppenni, aminek valamilyen szinten köze is lesz a valósághoz. Kuba említése után talán be is ugrik néhány lehetséges esemény, de bővítve a listát, Oroszország az északi peremvidék és Vietnam lesz a főbb helyszín.

A kampányt nemcsak egyedül, hanem egy - három társunkkal karöltve is teljesíthetjük. Arról nem szól a fáma, hogy ez az egész kampányra érvényes lesz-e, vagy lesznek kifejezetten a kooperációra építő pályák, de meg merem kockáztatni, hogy ez utóbbi a valószínűbb, már ha csak abból indulunk ki, hogy kifejezetten túlélő pályák is lehetnek, ahol nincs helye külső segítségnek.



Az események az eddigiekben megszokott módon programozva történnek majd, ami továbbra is meghatározza, hogy játékmenet tekintetében újfent egy lineáris programmal lesz dolgunk. Sokaknak ez nem tetszik, de tény, hogy azt az élményt, amit a CoD eddig mutatott, máshogy nem igazán lehet prezentálni. Filmszerűség mindenekfelett, ez kell ide.

Szintén visszatérő elemek lesznek járművek, melyeket a single misszió során irányíthatunk majd. Természetesen senki ne gondoljon óriási szabadságra, továbbra is megmarad az a fajta kötöttség, amit eddig megtapasztaltunk.



A közétett képek alapján semmi okunk panaszra. A látvány nagyon meggyőző, szinte érezhető a bevált recepten ne változtass effektus. A játék alatt dolgozó engine teljesítménye megmutatkozott már az előző Treyarch rész alatt, így azt gondolom tényleg nincs szükség lényegi változtatásokra. Ha néhány apróbb hiányosság fel is fedezhető nem valószínű, hogy mozgás közben szemet szúrnak majd.

Igen jól olvastátok, a készítők ismét saját motorjukat teszik az új rész alá, ami érthető is. A World at War főként dzsungelharca után sokrétűbb környezettel lesz dolgunk, ami lehetőség a készítőknek, hogy megmutassák mire is képes a házi készítésű fejlesztés.

A környezet egy része ismétlés, gondoljunk csak Vietnam dzsungeles helyszíneire, de a havas, vagy földig rombolt városkép már nem volt jellemző az előző termékükre.



A Call of Duty széria akciófilm szerű egyjátékos kampánya, állandó pörgésével, viszonylagos kiszámíthatósága ellenére a kisebb meglepetésekkel, váratlan fordulatokkal operált. Összességében elmondható, hogy nagyon szerettük ezekért a pillanatokért, de alapvetően nem ez volt az a része a játéknak, amiért hosszú sorok kígyóztak a webshopok virtuális kasszái előtt.

A kampány után egyből az online harc jött, ami biztosította a készítőket abban a szándékukban, hogy nagyon sokáig a topon marad dédelgetett termékük. Erre minden lehetősége megvolt, amit az eddigiekben sikerült is kihasználni, hiszen a játék korábbi részei, főként a második epizód (CoD 2) mai napig hatalmas népszerűségnek örvend.

A környezet modernizálása nagyot dobott a játékmeneten, az addig megszokott technikai eszközök teljes egészében lecserélődtek, új elemek is bekerültek a perk-ek személyében, így nemcsak címében volt szó modernizálásról.



A Black Ops e tekintetben időbeli visszalépés, de a felhozatalra most sem lehet panasz, amit az utóbbi két részben látott megmaradt elemek fognak biztosítani. A fejlődési rendszer a perkek használata mind megmarad, de átesnek kisebb változtatásokon, hogy az eddig mindenvivő elemek ne adjanak túl nagy előnyt a multimóka során.
Lehet, többekben felmerül, hogy miért ne lehetne meghagyni bizonyos dolgokat, hiszen az adott képesség idővel mindenkinek hozzáférhető. Ők készítik, biztosan jobban tudják!

A többjátékos módokról szinte semmi infó nincs, így most még csak azt lehet kijelenteni, hogy az alap dolgok meglesznek. Ha végignézünk a CoD sorozaton láthatjuk, hogy eget rengető újítások ezen a téren nem történtek, így ki merem jelenteni, hogy nem a Treyarch fog meglepni minket.

Az alkalmazott fegyverekben viszont lesz változás. Az új dolgok egy részét már láthattuk videókból, így pl. az egyik havas pályán bemutatkozó nyílpuska is használható lesz, melynek érdekessége, hogy a nyílhegyek típusa a hagyományostól a robbanófejig változtatható lesz.

Aktív eszközök közé sorolható még egy kis távirányítású robbantható jármű is, melyet szintén megszemlélhettünk már, igazi csemege. Végül pedig egy érdekesség. Az előző részek lerakható eszközei közé bekerül most egy kamera is, melyet jó pozícióba letéve könnyen bevédhetünk egy pontot.



A Call of Duty Black Ops sikere már most megosztja a közvéleményt. Minden évben várjuk az új részt, de valljuk be, kezd unalmas lenni a háborúsdi. Az egyjátékos kampány felépítése nagyon jó, de inkább csak amolyan bónusz a multi mellé, ami viszont nem nagyon tud megújulni.

Talán a legutóbbi viszonylagos sikertelenségén túltette magát a Treyarch és felnőve a feladathoz egy remek programmal fognak minket megajándékozni november 9. napján.



UPDATE!!!

Az IGN tegnap tette közzé a multiban szereplő új játékmódok listáját. Hasonlókat már mindeki játszahott a Modern Warfare során ahol egy hosszú S&D meccs után mindenki csak késsel hadakozott. Az MW2-ben is játszottam ilyeneket, de mindíg volt pár egyén aki nem volt hajlandó együttműködni...

A Treyarchnál is játszhattak hasonló meccseket, ugyanis szinte azokat kapjuk vissza, viszont most már kötött, mindenkire egységesen vonatkozó szabályrendszerrel.
Névszerint One in the Chamber, Sticks and Stones, Gun Game és Sharp Shooter fog a rendelkezésre állni. Ezek részletes leírásáért katt IDE.


Dragon Age: Witch Hunt DLC trailer most!


A Bioware egy új videót adott ki a Dragon Age legutolsó letölthető tartalmáról, amit alább nézhetünk meg akár HD felbontásban. Az új részben természetesen Morrigannek kell segítsünk, aki az állítások szerint nagyon is meglepheti a gamert.



Az utolsó DLC szeptember 7-én jelenik meg 7 dollár vagy 560 MS Pont árkategóriában.

Shogun II: Total War - az első ingame képcsokor

A VG247 jóvoltából új képek érkeztek a Shogun második epizódjából, ami természetesen a Total War szériát hivatott bővíteni. A The Creative Assembly még a júniusi E3 idején jelentette be a Shogun II: Total Wart. Az új rész a középkori japán feudalizmus korában fog játkszódni, amikor a daimok és a szamurájok meglehetősen fontos tisztségben és becsületben részesültek. Az új képek meglehetősen sötétre sikerültek, így a játék is minden bizonnyal az lesz, hiszen próbálják visszaadni a sötét középkor alaphangulatát, mindezt Japánba átültetve.







FIFA 11 - ELŐZETES



Kevés játék mondhatja el magáról, hogy minden évben képes új résszel gazdagítani a játékpiacot. Ebbe a körbe tartozik bele jópár sportjáték is, melyek majdnem mindegyikéről kijelenthető, hogy nem kapnak kellő figyelmet a fejlesztés terén. Elkülönülnek a platformok, az újdonságok nem egységesen lépnek életbe és sorolhatnám. Ide tartozik a Fifa széria is, mely az utóbbi években a konzolos változatokat kivéve gagyi frissítéseknek lehet nevezni, de maradjunk annyiban, hogy ez erősen szubjektív vélemény.

Aztán a legutóbbi résszel már változott valami, úgy tűnt, hogy a Fifa készítői észbe kaptak, hogy nemcsak egy jó névvel kell rendelkezni a sikerhez. A hírek szerint a Fifa 11 a minden platformot érintő egységes újdonságok közül végre Pc-re is megkapja, a következő generációs motort, még ha nem is teljes egészében.



Motor kapcsán általában mindig a grafika ugrik be elsőnek, így ejtsünk is róla néhány szót, annak ellenére, hogy fejlesztés terén nem ez lesz a legmeghatározóbb, vagy legalábbis mi játékosok nem ezt tettük a kívánságlista elejére. Ha végignézünk a sorozat eddig megjelent termékein, akkor azt vehetjük észre, hogy a kezdeti időszakban folyamatosan voltak kisebb nagyobb újítások, aztán egyszer csak befagyott a dolog. Összességében talán egy dolog említhető, ami ha minimálisan is, de minden részben látvány szintjén fejlődött, ez pedig a játékosok kidolgozása.

A korai részek egységes formáit hamar megtörte a híresebb játékosok arcvonása majd később a jobb paraméterezhetőségnek köszönhetően már testileg is hasonlítottak valódi önmagukra. Mára ez odáig jutott, hogy nem csak a küllem, hanem a jellem testreszabhatósága is felnőtt a feladathoz, így az egyedi mozdulatok, cselek mind-mind képviseltetik magukat az új részben.

A látványvilág más tekintetben is továbbfejlődik, de ez amolyan általános kijelentés. A ruhák és egyéb felszerelések eddig is nagyon jól néztek ki, a zokni redői a cipő stoplijai és feliratai mára már nem elmosott pacák. Amiben én a valódi fejlődést vélem észrevenni az a fény és árnyék hatások megjelenítése, de ha azt vesszük alapul, hogy a grafikus motor is megújul, vagy inkább kicserélődik, akkor ezen a téren érdemes keresni a változásokat az elődhöz képest.



Miután így kibeszéltük a talán nem is oly lényeges részét a programnak, következzen az, aminek beépítésére már nagyon régóta vártunk.
A sorozat egyik legnagyobb hibájának nevezhető, a kiszámíthatóság. Aki játszott valamelyik résszel biztosan tudja, hogy egy nyerő taktika megtalálásával, egy átlagos csapat is verhetetlen tudott lenni. Nekem is megvolt ez a bevált taktikám, amiről csak röviden annyit, hogy az oldalról beívelés volt az alapja.

A kapusok intelligenciája elég jónak mondható, de volt pár konkrét manőver, amivel állandóan át lehetett őket verni. Mostantól ennek vége. A tipikus taktikai húzásokra sokkal immunisabbak lesznek így, az újragondolt MI - talán - végre úgy fogja tenni a dolgát, ahogy kell. Természetesen ez főként gép elleni meccsekre volt jellemző, ahol még örülhettünk is ennek a kis „hibának”, de barátainkkal játszva már inkább idegesítőek voltak az ugyanúgy bekapott gólok.



A játékmenet kiszámíthatóságát még egy fontos dolog fogja csökkenteni, ez pedig a fizika. Az elmúlt világbajnokság tele volt olyan bírói hibákkal, amiket a visszajátszás könnyen tisztázhatott volna, ha lett volna ilyen lehetőség. A játék változat is hozott hasonló dolgokat, ahol a labda mozgását visszanézve, az esetenként közel sem felelt meg a valóságnak.

Az persze kijelenthető, hogy nem a labda kirúgáskor mutatott röppályájával van baj, hanem a testek kölcsönhatásakor. Lábakon átúszó, irreálisan pattanó labda hozhat szerencsés helyzetet, de ami nem reális az nem reális.

Nos, az ígéretek szerint a fizika az eddig legjobb, ha nem a legjobb lesz. Úgy gondolom, hogy ez eddig is megoldható lett volna, így inkább programozói lustaságnak tudható be ennek hiánya a már kiadott részek során.



A kölcsönhatás precízebb kiszámítása a labda és az azt kezelő játékos közt is jelen lesz, így az eddigi mindig pontos passzok és lövések helyett most ide is bekerül egy kis valószínűség. A teljesen valósághű fizikai modellhez valószínű továbbra sem lesz sok köze a játéknak az viszont talán már látatlanban is kijelenthető, hogy ezzel a minimális módosítással is közelebb kerülünk a tényleg minőségi megvalósításhoz.
Röviden a lényeg, hogy nagyobb szerepet kap a ritmus. Nem mindegy milyen ütemben passzolunk, nem mindegy mikor lövünk kapura. A kapáslövéseket eddig már a labda játékoshoz érkezése előtt megindítottuk, vagyis bőszen nyomtuk a gombot, hogy amint ott a laszti lője el... Nos, ennek most már semmi értelme nem lesz, ha csak nem a mellélövések számában szeretnénk nyerni.

Változáson fog átesni a labdaszerzésért vívott harc is, ami az eddigiekben koránt sem volt nevezhető annak, amivel épp az előbb illettem.
Főleg gépi ellenfelekkel fordult elő, hogy egymás mellé érve szinte automatikus szerelésnek lehettünk szemtanúi, ami közel sem az, amit a tv-ben láthatunk Arról egyelőre nem szóltak a hírek, hogy az erősen idézőjelbe téve „közelharc” valójában milyen módon fog megvalósulni, de mindenképp fel kell készülni, hogy a megtartás és a megszerzés nehezebb lesz, mint azt az eddigiekben megtapasztaltuk.

- nemrég látható volt az NBA 2k11 egy két irányításbeli trükkje, ami szerintem tökéletesen alkalmazható lenne az ilyen esetekre. Aki nem látta volna, keressen rá vagy várja meg a játék hamarosan megjelenő előzetesét.



A program többi része megmarad azon a szinten, ahogy eddig megismertük, talán csak apróbb finomításokon fog átesni. A játszható csapatok, stadionok a játéktípusok nem valószínű, hogy változni fognak, de ez nem is igazán baj, hiszen a Fifa sorozat Pc-s vonalának képviselője nem ebben volt gyenge az elmúlt évek során.



Kijelenthetjük, hogy ha a Fifa 11 Pc-s változata csak egy részét fogja tartalmazni annak, amit a készítők újdonságként beharangoztak akkor már annak is örülni fogunk. Persze nem mehetünk el szó nélkül a mellett, hogy az eddigi évek során is ezzel kellett volna foglalkozni, így a sorozat rajongóinak egy része nem un bele, vagy nem pártol át konkurens termékre.

Bízom benne, hogy az utóbbi években hanyagolt platform végre felnő a konzolos változatok szintjére és újra régi megérdemelt fényében tündökölhet, a konzol tulajdonosok pedig az eddig elérhető látvány után a technikai rész fejlesztését díjazzák majd.


Építsünk HTPC -t 3. - Szoftver

Elérkeztünk az utolsó fejezethez, amiben a szoftveres környezettel fogunk foglalkozni. Alapesetben a Microsoft Windows operációs rendszere is kínál egy nagyon jól felépített médiakezelőt. Tényleg jól használható, de teljesítmény igénye miatt inkább csak nagyobb gépek esetén van értelme használni. Egy kicsit előre ugorva többfajta lejátszót kipróbáltam a gépen és szinte mindegyik másként működött értem ezt úgy, hogy volt, amelyik teljesen akadásmentesen vitte a mozgókép anyagokat volt, amelyikkel nézhetetlen volt, és még sorolhatnám.

Sajnos, amelyik nagyjából megfelelt volna a kívánalmaknak az nem rendelkezett azzal a bizonyos front-end felületel, ami egységessé teszi a médiakezelést. Az ilyen hibák természetesen megoldhatóak, de próbáltam olyan alapot keresni, ami egyszerűen telepíthető nem igényel különösebb beavatkozást, hogy működőképessé varázsoljuk.


A videó teljesítmény „méréséhez” 1080p és 720p felbontású HD Wmv videókat használtam melyek ingyenesen letölthetőek
INNEN.

Sajnos általánosságban elmondható, hogy az a hardver, amire építkeztünk, csak 720p-ig képes elboldogulni a videók épphogy folyamatos lejátszásával hardveres gyorsítás nélkül, így az Xp mint alaprendszer kilőve.



Aztán rátaláltam az XBMC nevű szoftverre, mely az XBox médea kezelője „volt” és fejlődött mára igazi HTPC szoftverré.
A jelenleg elérhető legfrissebb 9.11 verzió a legtöbb platformra elérhető, de igazi ereje a harveres támogatás miatt csak Linux alatt mutatkozik meg. Ez a támogatottság tulajdonképpen azt jelenti, hogy nem a processzor végzi az adatfolyamok dekódolását, hanem a grafikus mag. Ez a megoldás Windows rendszerek alatt nem vagy csak körülményesen megoldható így egy ilyen - az általam választott - rendszer esetén ez az alap a legjobb választás.

Pár szó az XBMC-ről. Szép egységes felületről vezérelhető a kép, zene, filmnézegetés. Szinte minden elérhető médiaformátumot kezel, megjeleníti a feliratokat, automatikusan letölti az előadók, zeneanyagok adatait, album képeit, így megfelelő módba állítva igazán látványos. És teszi mindezt úgy, hogy semmi egyéb dolgot nem kell telepíteni hozzá. Amit önmagában képtelen lejátszani azzal nem is érdemes foglalkozni.

Telepítsünk! Alapvetően három vonalon indulhatunk el. Első, hogy jelenlegi, mondjuk Windows rendszerünkre tesszük fel az XBMC-t. Mint előbb írtam ez ennél a hardvernél nem hoz jó eredményt, de erősebb géppel rendelkezők használhatják.

Második lehetőség, hogy telepítjük valamelyik Linux disztribúciót és erre tesszük fel a front end szoftvert. Az XBMC oldalán van egy nagyon jó leírás ennek menetéről, de sajnos mikor én a gépemet megépítettem már nem volt aktuális. Épp azelőtt nap, hogy telepítettem volna levették az XBMC telepítő csomagját, ezért a leírás használhatatlan volt. Kerülő megoldás alkalmazható, de sajnos csak moddolt elég instabil nemhivatalos változatok érhetőek el. Kipróbáltam, nem volt jó.


Harmadik és szerintem egyben legjobb megoldás egy úgynevezett Live változat melynek érdekessége, hogy elegendő akár egy cd-re kiírni és arról indítva a gépet csak és kizárólag a kezelő felület jelenik meg. Ennek a kiírt változatnak a hátránya, hogy nagyon lassan töltődik be, de szerencsére nemcsak futtatni, hanem telepíteni is lehet pendrive-ra vagy helyi HDD-re.

Ez utóbbiak előnye, hogy így a programban elvégzett beállításaink is megmaradnak és nem utolsó sorban a rendszer fényévekkel gyorsabban töltődik be..
A telepítés folyamata nagyon egyszerű, köszönhető ez annak is, hogy már az első lépésektől magyarul szól hozzánk a rendszer, így a telepítés helyének és az egyéb beállítások megadásához nem kell szakértelemmel rendelkezni. Pendrive-os telepítésnél arra kell figyelni, hogy a swap területet, ahová finoman fogalmazva szemetel a rendszer azt lehetőleg egy belső vinyóra állítsuk be, különben a sok írás miatt tönkremegy az eszközünk.


Telepítés során választható automatikus, ilyenkor a teljes tárhelyet lefoglalja magának, vagy hozzáértőbbek partícionálhatják is a winchestert stb., hogy arra később elkülönítve tehessenek fel adatot.

Nálam fontos volt egy olyan funkció is, hogy netezni lehessen stb. amire a Live alól sajnos nem vagyunk képesek. Ezért két rendszert tettem fel előbb egy Windows majd utána az XBMC Live lemezét.
Természetesen ehhez a művelethez szükséges némi tudás, hiszen partícionálni (részekre osztani) kell a merevlemezt, de kis odafigyeléssel ez komolyabb hozzáértés nélkül sem jelent gondot.
A végeredmény így egy olyan gép lett mely induláskor felkínál egy menüt, hogy mit kívánok indítani. Elsődleges az XBMC ami néhány másodperc múlva el is indul ha nem történik beavatkozás.



Az XBMC kinézete egyszerű, letisztult, semmi felesleges dolog. A beállítások közt kutatva átállíthatjuk a nyelvezetet, így barátibb lesz vele kapcsolatunk. Magának a rendszernek a működtetése nem érdemel sok szót. Könnyen beállítható, könnyen kezelhető csupán két negatívum említhető vele kapcsolatban.

Az egyik, hogy a beépített HDD nem linux partícióit automatikusan nem látja, így kis buherálással meg kell adni neki néhány paramétert, ezt mount-olásnak nevezik. Nem bonyolult, főleg, hogy neten lépésről-lépésre írások is találhatóak.
Ez a rész igazából azoknak fontos, akik a beépített HDD-n is tárolnának adatot. Akik külső tárhellyel rendelkeznek azoknak jó hír, hogy az USB, eSATA módon csatlakoztatott eszközöket automatikusan felismeri és tartalmát meg is jeleníti.

Itt kell megemlíteni azt, hogy a HD videók külső tárhelyről történő lejátszásához bőven elegendő az USB által nyújtott sebesség, nem szükséges az eSATA megléte, mint ahogy azt a hardver elemekről szóló részben is írtam
Erre bizonyíték, hogy a BR filmek többsége 40Mbit bitrátájú, aminek a sávszélesség igénye durván 5 Mbyte / másodperc. Így ha valaki rendelkezik ilyennel akkor belátható, hogy erre minden normális külső eszköz képes.


Másik hátrányként említhető dolog, hogy nem képes kezelni az analóg többcsatornás hangkártyákat, így azon csak sztereó hangot képes kipréselni magából. Természetesen a digitális kimenetek normálisan használhatóak, így megfelelő dekóderrel rendelkezve kihasználható a térhangzás által nyújtott élmény.
Ez utóbbira egyébként már ígérték a foltozást, de ennek megjelenéséről egyelőre nincs hír.

Egyéb tekintetben a rendszer nagyon jól működik, hibát fagyást nem tapasztaltam ez idő alatt, így kijelenthető, hogy önmagában fixen telepítve kiváló alapot szolgáltat gépünknek.



Összefoglalva a dolgot, építettünk egy az igényeinknek megfelelő Htpc gépet, egy olyan minimális hardver igénnyel, ami megfelelő szoftveres háttér esetén képes kihasználni a hardveres lehetőségeket is.
A telepítési folyamatokról a beállítások finomhangolásáról magyar nyelvű cikkek is találhatók, így bárki számára könnyen megvalósítható rendszer állítható össze.


Előzmények:

Építsünk HTPC -t 1. - Bevezető
Építsünk HTPC -t 2. - Hardverek

Hungamer filmajánló - Apollo 13

A legutóbbi filmajánló egy valós eseményt feldolgozó filmet mutatott be, ami történéseit tekintve nem teljesen igazolható. A mai képanyag viszont biztosan az elejétől végégi hiteles marad, hiszen az Apollo 13 űrhajó legénységének kálváriáját a világ nagyrésze folyamatosan nyomon követhette.
Az űrhajón bekövetkezett baleset megpecsételte a misszió sorsát, az újboli holdraszállás helyett a hazajutás lett az elsődleges feladat. Az arhív rádiófelvételek, az eseményt átélők beszámolói alapján elkészült film nagyszerű színészekel operál, és bár a történelemből tudjuk a végkifejletet, mégis minden perce izgalmas.

Batman Arkham City - tucatnyi kép