Ingyenes LOTRO - hamarosan..


Bizonyára sokan várják már, hogy a Megyében kalandozhassanak, vagy felfedezhessék Völgyzugolyt - szeptember 10-től ezt ingyen meg is tehetik. Aki nem tudná, miről van szó: ekkortól vált ingyenes modellre a közkedvelt MMORPG, a Lord of the Rings Online. Az örömbe azonban sajnos némi üröm is vegyül - a Codemasters mai nyilatkozata szerint az Európai megjelenés el lett halasztva (hogy mikorra, az egyelőre rejtély). Az amerikai verzió azonban rendesen, terv szerint "rajtol" - a türelmetlenek tehát nyugodtan kipróbálhatják azt is, ameddig meg nem jelenik az európai..

Medal of Honor - ELŐZETES



Ki ne emlékezne ama nagysikerű partraszállós jelenetre, mely minden szörnyűségét magában hordozva, - szerintem - a valósághűséget tekintve a mai napig legemlékezetesebb a MoH szériából.
Az agyonrágott világháborús téma szolgált alapul az eddigi részeknek, melyek csupán a hadszínterek közti különbséggel nem igazán tudták bennünk felkelteni az érdeklődést. Talán a konkurens program modernizálása kitisztította a MoH sorozat készítőinek fejét is, mikor úgy döntöttek, hogy ugyanezt a vonalat valósítják meg ők is a soron következő részben.


A Medal of Honor új része az amerikai haderő egy különleges egységét mutatja be számunkra. Ők lennének a Tier 1, az a csapat, akiket akkor vetnek be, ha semmiképp sem vallhat kudarcot az akció.

A játék helyszínéül a mai Afganisztán szolgál. A ránk rótt feladatok kidolgozásában volt katonák is részt vettek, így talán elkerülik azt az egysíkúságot, amik a széria utóbbi részeire jellemzőek voltak. Még az is megeshet, hogy egy vagy több valóságban megtörtént eseményt teljes egészében beillesztenek a programba, de valljuk be őszintén az nem valószínű, hogy ilyen infót az orrunkra kötnek.

Én személy szerint bízom a játék ilyen téren való javulásában, hogy feladataink szinte a-z-ig tartalmazni fognak minden olyan elemet/mozzanatot, amiért a végigjátszás után elismerően fogunk csettinteni, hogy ez igen, így kell ezt csinálni!


A játék motorja igazi érdekesség, de nem az elsőre gondolt értelemben. Nem készült ugyanis semmilyen hiper szuper engine a játék alá, hanem azt kell tudni, hogy az egyjátékos kampányt a Unreal 3-as, a többjátékos módot a Bad Company 2-ből is ismert Frostbite motor fogja hajtani.
A két változat különbözőségét nem igazán értem, szinte csak arra tudok gondolni, hogy nem volt elég ember a házon belüli fejlesztéshez így egy társcsapatot - DICE - segítségül hívva oldják meg a feladatot, ők pedig hozzák a maguk alapját.


Az egyjátékos kampány a már említett Afgán helyszínen fog zajlani. Az egy vonalon vezetett történet szál manapság már nem divat, így a MoH új része is több fronton fogja bemutatni ugyanazt a harcot. Természetesen az alapelgondolás megmarad, tehát a Tier 1 csapat tagjaként fogunk az esetek többségében szerepelni, mindig ott és annak a bőrébe bújva, ahol a legnagyobb szükség van ránk. A kisebb kitérők közt megemlíthető például az, hogy egy Apache helikopter gépágyújának kezelése is feladatunk lesz.

Az eddigieknél sokkal nagyobb hangsúlyt kap majd a történet kidolgozása, amiben eddig nem igazán jeleskedtek a MoH utóbbi részei, de most talán sikerült igazán felkészülni.
Hitelesség mindenekfelett, talán így jellemezhető az a cél, amit a készítők kitűztek maguk elé. Ez elsősorban ugye a feladatokban fog megmutatkozni, de a látvány, értem ez alatt az akciójelenetek megkomponálását is, ebbe az irányban építkezik.

Ez lényegében azt jelenti, hogy egy teljesen lineáris játékmenet lesz az alap, amit programozott események fognak színesíteni. Úgy vélem ezzel nem lesz gond, hiszen a Call of Duty sorozat már bebizonyította, hogy az ilyesfajta megvalósítás óriásit dob a hangulaton, így talán a MoH új része alatt is jól fog teljesíteni.


Régen még csak kiváltságosok juthattak be a program béta állapotú tesztjeire, de manapság kezd afelé tendálni a dolog, hogy a készítők a nagyközönség elé tárják a programjukat és meghallgatva a kéréseket igazítanak a játékon.
Szerintem ez nagyon jó irány, de azért meg kell említeni, hogy a béta ilyen közkincsé való tétele elég kétélű fegyver.

Az állapot alapján fel vagyunk készülve kisebb, nagyobb hibákra, amiket a megjelenésig bőven ki lehet küszöbölni, de ha olyan dolgok jutnak a felszínre, amik a játék magját érintik, azt nem nézzük jó szemmel. Ilyen dolgok extrém esetben a projekt bedőlését is eredményezhetik.

Nos, volt nekünk egy MoH multi bétánk, ahol három fegyver, két pálya és két játékmód erejéig lövöldözhettünk. Az előbb említett várható hibákat leszámítva nem aratott osztatlan sikert a produktum, átlagban erős közepesnek volt értékelhető.

Természetesen a végleges változathoz ennek az értékelésnek semmi köze nincsen, de azért azt vegyük tudomásul, hogy egy béta az manapság inkább valami olyasmit jelent, hogy megmutatunk néhány új dolgot, amit esetleg még más nem készített.
Figyu skacok, gondoltunk valami ilyesmire, mi a vélemény?
Ehelyett volt egy látvány terén jó, de egyéb tekintetben silány multi, amit szerintem felesleges volt így a köz elé vinni.


Játékmódok, fegyverek tekintetében semmi hír. Utóbbiak valószínű megmaradnak a jelen kor tárgyainál. A játékmódok érdekesebb témakör, de sajnos a béta alatt elpuskázták azt a lehetőséget, hogy bemutassanak valami új dolgot. Jelen állás szerint a hagyományos módok valamilyen fantázia névvel illetett változatai fognak minket elcsábítani, feltéve, ha sikerül.

A CoD új részének előzetesében írtam néhány érdekes multis játéktípusról, mint például a tárban egy golyó és hasonlók. Az ilyenek újításnak nevezhetőek, így igyekezve kitörni az eddig megszokott sablonból.


Az Medal of Honor egyjátékos kampánya több mint ígéretes, de ha a multi nem ad újat, akkor az EA nem fogja sikerre vinni játékát.

Mi reméljük a legjobbakat!


DJ Hero - Élménybeszámoló

A HAWX 2 demótesztje során említettem, hogy azon a hétvégén konzol közelbe kerültem. Nos, akkor lehetőségem volt kipróbálni a nemes egyszerűséggel „Hős” sorozat eme új tagját, melyet egy rövid élménybeszámoló keretein belül ajánlanák azoknak, akik még nem játszottak vele.

A széria játékai egy dologban azonosak igazán, ez pedig az, hogy mindegyike egyfajta ritmusjáték. Adott néhány színekkel megkülönböztetett gomb, amikkel megfelelő ütemben kell lekövetnünk a képernyőn megjelenő mintát.

Ha ezt megfelelően tesszük, akkor a zene teljes egészében úgy fog szólni, mint az eredeti; keltve ezáltal azt az illúziót, hogy mi gitározunk, mi ütjük a dobot stb. Jelen esetben viszont a lemezlovas élmény szobába varázslása volt a cél, ami meg kell hagyni remekül sikerült.


A legszembetűnőbb dolog természetesen a kontroller, ami egy egyszerűsített DJ pultnak felel, meg, kis tekerővel, csúszkával és három színes gombbal egy forgatható korongon.
A játék közben az lesz a feladat, hogy két összemixelt számot a képernyőn megjelenő feladat szerint megszólaltassunk.

A nehézségi fokozatok megvalósítása, nagyon jóra sikerült, szintenként jól elkülönülnek a használható funkciók. Azt viszont megemlítem, hogy a legkönnyebb fokozaton szinte csak a színes gombok nyomogatása a feladat, amit én hamar meg is untam, így tesóm egyel magasabb szintre állította a nehézséget, ami már megfelelő kihívást tartogatott.

A kezelhetőség elsőre bonyolultnak tűnik, de logikus felépítésének köszönhetően hamar megszokható. Természetesen profi szinthez már jó sok gyakorlás szükséges. Tesóm már ilyen szinten játszik, csak pislogtam a követhetetlen mozdulatokon, amik rendre követték a képernyőn megjelenő dolgokat.
Igazából itt tűnt fel az, hogy szerintem a legnehezebb fokozaton a játékos számára élvezhetetlen a zene.

Külső szemlélőként kellemes a hangfalak membránjaiból áradó „üzenet”, de szerintem az eddigi Hero-k közül ez sokkal nagyobb koncentrálást igényel, így elvész az élvezet.


Összességében elmondható, hogy a DJ Hero nem az a program, amiért konzolt kell venni, de ha már van konzol, akkor mindenképp érdemes próbát tenni valamelyik, ha nem épp a DJ változatával, mert iszonyatosan jól sikerült!

Az összeválogatott zenék, azok mixelt változatai nagyon jó munkára vallanak, megfelelő nehézségi fokozatot választva nagyon jó szórakozást nyújt.
A játék érdekessége, hogy gitár kontroller is „csatlakoztatható”, így akár ketten, e két hangszert használva is játszható.

Xbox 360 + PC = The Big O



Hosszas kísérletek eredményeként megszületett a 'The Big O' névre hallgató szörnyeteg, mely nem más, mint egy high-end PC és egy XBOX360 Slim egybeépítve. Kényelmes megoldás, az egyszer biztos: nyugodtan játszhatunk bármilyen Xbox-játékkal, miközben a háttérben más alkalmazások futnak. De még úgy is csúcskategóriás gép, ha az 'Xbox-részt' nem is vesszük figyelembe: 4.0 GHz Intel Core i7 930 proci, Rampage III Extreme alaplap, dual Nvidia GTX 480 GPU, 6GB RAM, 2x50GB SSD drive, 2TB HDD, Creative Fatal1ty hangkártya és beépített blu-ray író. Persze ennek megvan az ára is: 7669$ (nagyjából egymillió-hétszázezer forint.) Ja, és ha ez nem lenne elég, létezik egy drágább verzió is 17000$-ért.

Fifa 11 - hangulatbomba


Egy nagyon hangulatos videó látott ma napvilágot az interenten, nevezetesen a Youtube oldalon találtam rá és alább megtekinthető a remek Fifa 11 előzetes klipje.



A teljes játék Európában október 1-én jelenik meg, multiplatform formában. Az észak-amerikai régióban pedig 3 nappal korábban érkezik meg a boltok polcaira.

Assassins Creed Brotherhood - PAX 10 Frag Doll Walkthrough


A fejlesztő csajnak be nem áll a szája, de azért nézzük csak meg ezt a kis remek fejlesztői videót, ingame mozgás közben, amit Seattleben leplezett le a Gametrailers stábja.

Outland képek

A Ubisoft még a PAX-on jelentette be a később kizárólag letölthető formában megjelenő Outland játékot. A Ubisoft az arcade 2D-s ügyességi platform játékot csak Xbox360-on és PS3-on fogja forgalomba hozni jövő év elején.





Mafia II - Jimmy's Vendetta DLC Gameplay Trailer


Mától érhető el a Mafia II második legnagyobb letölthető tartalma, amit már az összes platformra beszerezhetünk. Az első DLC érthetetlen okokból PS3 exkluzív. A 30 küldetés zöme állítólag meglehetősen árkád jellegű, sok köze nincs a sztorihoz. De sebaj, nézzük inkább a feelinges videót, alább:

Nation Red - tölthető a demó + gépigény


A Nation Red egy aréna játékokon alapuló hentjáték, melyekben zombikat, és ezeknek a lényeknek a továbbfejlett változatukat, mint főnököket kell agyatlanul lődöznünk. 18 küldetést tartalmaz majd a teljes játék, melyekben lehet majd fejlődni, és természetesen az achievement lista sem el hanyagolható lesz a Steamen.

-->DEMÓ LETÖLTÉSE<--

Gépigény:

Minimum System Requirements:
Windows XP, Vista or Windows 7
Intel / AMD 2.0 GHz or higher CPU
512MB RAM
3D NVidia or ATI-based graphics card with shader 2 support. NVidia GeForce 6100 or newer (6100-6800, 7100-7950, 8300-8800, GTS/GTX series), ATI Radeon 9600 or newer (9600-9800, X300-X1950, HD 2400 or newer)
DirectX 9.0c compatible sound card
1GB of uncompressed Hard Drive Space

Recommended System Requirements:
Windows XP SP2, Vista SP1 or Windows 7
Intel Core2 Duo / Core2 Quad, i7 or AMD Phenom CPU
1GB RAM
NVIDIA 8800GT / ATI 3850 512MB or better with latest manufacturer drivers

A teljes játék már digitálisan letölthető cirka 17 dollárért.

Hydrophobia - képek

Az illetékesek új képeket adtak ki a szeptember végén megjelenő Hydrophobia játékról, amiket alább nézhetünk meg. Ahhoz képest, hogy arcade játékról van szó, meglehetősen szép és jól kidolgozott a képek textúráinak minősége. Egyszer biztos mi is pad alá szoritjuk cikkünk alanyát és lefogjuk nektek tesztelni, csak jelenne már meg minél hamarabb PC-re és PS3-ra is. A teljes játék első része szeptember 29-én lesz először elérhető az Xbox Live rendszeren. Most pedig következzenek a Worthplaying által beszerzett képek!






Képeken az Enslaved


Ugyan ma már közöltünk egy olyan információ tartalmú videót, melyben az Enslaved első fejezetét lehet megtekinteni. Most azonban friss képek érkeztek a Worthplaying jóvoltából az ígéretes produktumból, amit az alábbi linken tudtok elérni illetve megcsodálni.

---->Katt ide<----