Fallout: New Vegas - az első fejlesztői napló


Talán kicsit későn jött ki a Fallout: New Vegas első fejlesztői naplója, hiszen október közepén fog megjelenni a teljes játék. A videót érdemes megnézni, mert a készítők szót ejtenek a sztoriról is.

Deus Ex: Human Revolution - TGS Előzetes


Megérkezett a Deus Ex: Human Revolution-nak is a TGS előzetes bemutatója egy látványos videó keretében. A teljes játék egy FPS-TPS hibrid lesz, hiszen a különböző harcoknál és természetesen a fedezékrendszereknél automatikusan átvált third person nézetbe. Ilyet már láthattunk a Vegas 2 kommandós játékban is, igaz ott egy gomb segítségével váltott át TPS módba. Valószínűleg itt is ez lesz. Pontosan még nem tudni a részleteket. A Deus Ex 3 2011 február 22-től válik elérhetővé a Steamen.

Tekken Tag Tournament 2 bejelentve

Kellemés meglepetés a Tokyo Game Show-n: bejelentésre került a Tekken Tag Tournament 2. Egy látványos trailer is napvilágot látott (in-game jelenetekkel!), melyből egy dolog biztosan kiderül - a játékban szerepelni fog a 'Tag' játékmód, ahol gyakorlatilag egyszerre két karaktert irányítunk. A szereplőgárdáról egyelőre nincs infó, valószínűleg tartalmazni fogja a Tekken 6 új karaktereit és persze a "régi motorosokat" is. Megjelenési dátum, célplatform ismeretlen.

F1 2010 - 15 perc játékmenet


Egy meglehetősen hangulatfokozó videó jelent meg az F1 2010 játékból, amit alant nézhettek meg szokásos HD felbontásban. Videón tehát Bahrein. A játék szeptember 23-án jelenik meg PC mellett Xbox360-ra és PS3-ra. Addig kitartás, és olvassátok el az előzetesünket.

Broken Sword Shadow of the Templars DC - TESZT



Rendezői edisön

Az eredeti cím sem volt valami rövid, hát még úgy, hogy megkapta a Director’s Cut, azaz rendezői változat kiegészítést. A játék mondhatni alapváltozata; a sorozat első része 1996-ban jelent meg, mely korának kimagasló játékai közé tartozott. A több folytatást megélt programmal már a Hungamer ajánlói közt is találkozhattatok, egész pontosan az első két illetve a lelkes rajongók által elkészített 2.5. részről íródott néhány gondolat.

Mindez nem volt véletlen, hiszen az ajánlóban is említett, akkoriban forradalminak nevezhető 3D-s áttérés nem igazán tett jót a sorozatnak.

A Shadow of the Templars két platformra jelent meg, melyet az elmúlt években néhány mobil változat követett. Az igazi változást a Director’s Cut kiadás hozta, mely kibővített tartalommal próbálta újra magasra elemelni a Broken Sword csillagát. A tavalyi DS, Wii és az idei iPhone változat remekül szerepelt, így sejthető volt, hogy PC-re is megérkezik a játék frissített változata.



Volt egyszer egy... kávézó

George Stobbart könnyed pihenőre érkezik meg Párizsba. Egy elegáns kávézó teraszán épp megkapja italát, mikor robbanás történik a kávézóban. Mint kiderül merénylet volt, melynek ő is szemtanúja lett. Rövid rendőri kihallgatás és egy csinos újságíróval történő beszélgetést követően George körülnéz a tett színhelyén, ahol bizonyítékokat talál az elkövetőről, de mivel a rendőrség nem igazán foglalkozik az üggyel, saját maga kezd nyomozásba.

Az eredeti játékban George volt a fő karakter őt irányíthattuk a játék egésze során. Alapvetően sehol nem volt hiányérzet, kerek egész történetet ismerhetünk meg a játék végére. Változatos helyszíneken, nagyszerű karakterekkel megismerkedve kalandozhattunk, ami a kiváló látvány mellett nagyon jó fejtörőket is megoldásra kínált.

A Director’s Cut ennél abban nyújt többet, hogy az egyik mellékszereplő Nico karaktere is irányítható lesz, sőt a Shadow of the Templars történetének hozzá kapcsolódó eddig ismeretlen szála is bemutatásra kerül. Vele kezdődik a játék, így az előbb írt kis bevezető, George kávézása később történik.

Aki játszott az eredeti játékkal az tudja, hogy Nico azért „került” a robbanás helyszínére, mert találkozója lett volna az áldozattal. Nos, ennek előzményeibe, majd a talált információk utáni nyomozásába mi is aktívan bekapcsolódhatunk.
Az eredeti program sem volt rövid, de Nico története még kijjebb tolja a játékidőt.



Re-Make-Up

A 96-os kiadás remekül szerepelt, nem egy kiváló értékelést is kapott. Látványa, hangjai, a szereplők nem csak alaki megformálása olyan kerek egésszé állt össze, amit nehéz volt űberelni.
A felújított játékok sorába most már a Director’s Cut is belépett, de sajnos azt kell mondjam, hogy a plusz történet szálon kívül semmit nem kapunk.

Ez utóbbitól eltekintve játék 99%-ban megegyezik a nagysikerű előddel, ami alapvetően nem baj, de legalább grafika terén történhetett volna előrelépés. A hátterek, vagy a karakterek a program eredeti felbontásán jól mutatnak - ablakban futtava, de ma a sokcollos monitorok és az ilyen olyan HD felbontások korában a teljes képernyőre váltva ugyanezt már nem olyan szemet gyönyörködtető a látvány.

Igazából, meg kell mondani, hogy ezen a téren semmit nem csináltak, csak fogták az eredeti művet, itt-ott belenyúltak és kész. Ha nagyon engedékeny lennék, akkor azt mondanám, hogy a hátterekkel még nincs is nagy baj, de a karakterek pixelhalmaza mai mércével már förtelmes. Nagy kár érte!



Látvány tekintetében egy apró változtatás történt ez pedig az, hogy párbeszédek közben a két fél arcképe egy külön kis ablakban is megjelenik, kicsit közvetlenebbé téve a beszélgetést. Sajnos ennek a kivitelezése elég harmatosra sikerült, ugyanis helyenként nem igazán hasonlítanak a karakterek, arról nem is beszélve, hogy a beszédre történő szájmozgás helyett, csak grimaszokat látunk.

Ennél már fényévekkel jobb ötlet volt az, hogy azok a dolgok, amikkel interakcióba kerülhetünk „meg vannak jelölve” a képernyőn. Bár a Broken Sword nem tartozott a pixelvadász játékok közé, mégis jó gondolat volt a játékmenet ilyenfajta könnyítése.

Ha már játékmenetet említettem térjünk át erre. A Broken Sword és hasonszőrű társai alapvetően három dologgal operáltak. Az egyik a párbeszédek melyekből a hasznos információk kinyerése volt a feladat. Igazából ehhez nem kellett nagy tudomány, mert ha valaki követi azt az elvet, hogy mindenkivel mindenről beszél akkor soha nem fog elakadni. Ez kérem tény.



A nehézség a tárgyak használatánál jelentkezik először, mikor a megfelelő elemet a megfelelő helyen kell alkalmazni... és lőn világosság. Szerencsére a BS sorozat nem a jó értelemben vett idióta feladványairól volt híres, így aki kicsit érti a játék angol szövegét, az viszonylag gyorsan megoldást talál a problémákra.

A harmadik és egyben utolsó játékmenetbeli dolog a fejtörők. Az alap változatban is találkozhattunk párral, de most Nico történetének megismertével is előkerül néhány ilyen jellegű feladvány. Nem mondhatnám, hogy mindegyik tetszett, de alapvetően semmi baj nem volt velük.

Akinek esetleg sikerülne elakadnia, ne csüggedjen. Teljes végigjátszás nincs a programban, de tippeket kérhetünk, így segítve az előrejutást.

Kontrol

A játék irányításáról egy mondat erejéig már volt szó, miszerint a használható dolgok kapnak egy kis kiemelést. Egyéb tekintetben is történt változás, más lett a menü, más lett az inventory, melyet kicsit szokni kell, de néhány perc alatt már könnyedén navigálunk.



Összefoglalva a Broken Sword első részének kiegészített változata jól sikerült, de a plusz történeti szálon kívül, mely remekül illeszkedik a játékba, képtelen volt megújulni. Már a karakterek esztétikusabbá tétele is sokat segített volna, a hátterek feljavításáról nem is beszélve.
Ha ezeken nem vesszük figyelembe, akkor a játék most is hozná a jóval 90 feletti pontszámát, de így 2010-ben ilyen módon kiadva valamit csak azért, hogy elkönyveljék, hogy na PC-re is van, hát...

+ Nico mellékszála
+ mint az eredeti...

- amibe igazán belenyúlhattak volna!!!

A sorozat iránti rajongásom, elfogultságom és minden jóindulatom beleszámítva 100-ból 83 pontra értékelem.


A játék elektronikus formában a Steam rendszerén keresztül megvásárolható.