Jön az X-Men: Destiny


Egyelőre nem sokat tudunk a játékról, csupán egy elég semmitmondó trailer és néhány apró hírmorzsa látott napvilágot.. Az X-Men: Destiny-ben egy saját mutánst irányíthatunk, és állítólag rengeteg választási lehetőségünk lesz a szerteágazó történet során. Arról, hogy mégis milyen stílusú játék lesz, nem esett szó (bár én valami olyasmire számítok, mint a legutóbbi Wolverine-játék).. Arról sincs infó, hogy milyen platform(ok)ra érkezik.

Lara Croft and the Guardian of Light - TESZT

Az utóbbi időben elég sok olyan játék jelent meg a piacon, amit a készítői megpróbáltak alapjaiban újragondolni. Ezek közt volt autós program, kalandjáték, de több olyan is szerepelt, ami alap elgondolásban nem kifejezetten az akcióközpontúságáról volt híres. Én ide sorolom a Tomb Raider sorozatot is, mely nagyjából fele-fele arányban tartalmazott akció illetve logikai részeket. Az egyik vagy másik jellem túlszerepeltetése nem igazán jött be a sorozat rajongóinak, ezért is lehet furcsa, hogy a Crystal Dynamics most teljesen más megvilágításba helyezi Lara kalandjait.

Előzetesünkben már tisztáztunk, hogy nem egy újabb Tomb Raider részről van szó, melyre már a cím is utal. Néhány tulajdonságát tekintve megegyezik az előddel, de a külső, a játékmenetbeli különbségek, a kooperatív móka már sejteti, hogy itt teljesen más leves főtt a fazékban.



A történet szerint, az ókori Közép-Amerikában, a fény őre Totec és a sötétség őrzője Xolotl között nagy háború dúlt, amit Totec, a jó oldal képviselője elvesztett, mikor a Xolotl egy mágikus tükör használatával alvilági szörnyeket hívott segítségül. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy Totec túlélte az ütközetet és egy csellel ellenfele fegyverét használva örökre a tükörbe zárta Xolotl-t, Ő maga pedig szoborrá változva őrizte azt.

Főhősnőnk ismerve a legendát, céljául tűzte ki a mágikus tükör megtalálását, mely ügyben sikerrel is jár, de nem sejtette, hogy követői is vannak útja során, akik nem a megtalálás jogát szeretnék magukénak. A dolgok akkor fordulnak a legrosszabbra, amikor Xolotl kiszabadul börtönéből és erejéből semmit sem veszítve ott folytatja a leigázást ahol abbahagyta.

A sötét oldal fő gonoszával együtt a szoborrá változott Totec is feléled, aki a régésznő segítségével az elkövetkező napfelkelte előtt próbálja megállítani Xolotl-t.



A játékmenet nagyon egyszerű, lőj mindenre ami mozog, és oldj meg minden feladványt. Az előbbieket talán nem nagyon kell részletezni. Ellenfeleink egészségünkre gyakorolt hatásait illik mielőbb megszüntetni, melyben fegyvereink lesznek hasznunkra.

A pályán urnákat feltörve, vagy egy nehezebb ügyességi részen átjutva bonuszokat kaphatunk, melyeket később felhasználhatunk a nálunk levő tárgyak fejlesztésére. Nagyobb sebzés, nagyobb hatótáv igazán hasznos lesz a játék vége felé közeledve, így mindenképp alkalmazzuk a gyűjtögetés ősi módszerét.

Feladványok tekintetében a játékot két részre lehet osztani. Alapvetően nem jellegükben, hanem a megoldási lehetőségben rejlik a dolog lényege. Azt ugye tudjuk, hogy egyedül, vagy egy társunkkal karöltve is végigjárhatjuk a pályákat, így Lara karaktere kiegészül Totec-kel.



A történet szerint, ha egyedül haladunk a pályákon, akkor megkapjuk Totec lándzsáját, amit használhatunk fegyverként, de a falba dobva kiszögelléseket hozhatunk létre, így érve el a magasabb pályarészeket.

Ha a kooperatív módot választjuk, akkor az ilyen feladatok megoldása már a két játékoson múlik. Az egymást való segítés mindkét részről fontos lesz, hiszen, lesznek olyan pályarészek, ahol Lara, de lesznek olyanok is, ahol Totec képességei lehetnek nyerők.

Lara kilőhető kötelén Totec átsétálhat, a fény őrének pajzsát Lara dobbantóként használhatja és sorolhatnám. Látható tehát, hogy nemcsak ugyanazon feladatok megoldásáról lesz szó, hanem a két főhős kibővült tulajdonságainak megfelelő kiaknázásáról is.



A játék látványvilága nagyszerű, de engem nem sikerült teljes egészében meggyőznie. Úgy vélem láthattunk már szebb kivitelezésű izometrikus nézetben játszható programot. Van néhány gyakran visszatérő elem is, de mégis kellően változatos tudott maradni, így a ránk rótt feladatok sűrűjében a látványt érintő negatívumok egyáltalán nem fognak feltűnni.

Zenéi, hanghatásai a sorozat ismerőinek már okozhatnak deja-vu érzést, mivel a hanghullámok az Underworld epizódból suhantak át a Guardian of Light-ba. Minden tekintetben kellemes.

A program jelenleg egyetlen igazi hátránya, hogy az ígértekben ellentéttel még nem érhető el az online kooperítv játékmód. Okát nem tudni, annyi bizonyos, hogy egy frissítés keretein belül fog aktiválódni ez a lehetőség.

Ami viszont mindenképp jó pont, hogy a készítők az év végéig 5 letölthető tartalmat fognak közkincsé tenni. Ezek tartalmazhatnak különlegesebb tárgyakat, de ami a valószínűbb, hogy a coop mód kap támogatást néhány új pályával.



A Tomb Raider sorozat főhősnőjének újabb kalandja egy nagyszerű programon belül kapott helyet. Főbb elemeiben megmaradt az elődjei által kitaposott úton, de mégis képes volt valami újat adni. Története emészthető, hossza nem igazán kiemelhető, de hatalmas az újrajátszási faktora és többjátékos módja miatt nagy sikerre számíthat!

+ megmaradt Tomb Raider hangulat
+ szép kivitelezés
+ decemberig 5 dlc

- néhány irányításbeli vagy más jellegű bug
- van pár unalmas része

100-ból 90 pontra értékelem.