Segítségnyújtás


Filmek


Kötetlen beszélgetés/véleméynezés a mozifilmekről...

Játékok


Kötetlen beszélgetés a videojátékokról.

Népszerű témák - off nélkül:

Assassin's Creed

Battlefield

Batman

Borderlands

Call of Duty

DOTA

Dragon Age

Mass Effect

Skyrim

Total War

Fórum

Vanquish - az első pontszámok


A nagy külföldi oldalak már le is teszteltek a ma Amerikában megjelent  Vanquish játékot. A Sega forgalmazásában Európában október 22-től kaphatő Xbox360-ra és PS3-ra. De nézzük inkább a teszt pontszámokat: az EG és a GS pl. egy egészséges 9 pontot dobott Shinji Mikami produktumára.


Gamespot - 9/10
CVG – 7/10
Videogamer – 8/10
Gamepro – 3.5/5
Eurogamer – 9/10
1UP – B+
Nowgamer – 9.3/10 (PS3)
IGN – 8.5/10
The Guardian – 4/5
PlanetXbox360 – 8.9/10
Game Informer – 7.75/10
Joystiq – 4/5/5

 

Medal of Honor - 1.5 millió darab kelt el, novemberben új multiplayer mód, új pályák


Az EA ma este hivatalosan bejelentette, hogy a Medal of Honorból 5 nap leforgása alatt a kereskedők több, mint 1.5 millió példányt értékesítettek a MoH rajongók és az újonnan jött játékosok számára. Az EA ünnepel, s ennek hatására megerősítették, hogy november 2-án egy új multiplayer módot fognak kiadni, ami Clean Sweep névre hallgat. Az új játékmódnak a lényege a csapat alapú kommunikálás, és a csapatban való együttműködés lesz. Máskülönben a feladatoknak lőttek, ha nem tartjuk be a bakák elsődleges szabályát, tehát a csapatmunkát.

Mind ezek mellett két új térképpel (bagrami hangár, Khyber-barlang) is bővülni fog a Medal of Honor multiplayer szekciója, amit a svéd DICE készített el Bad Company  alapokra. Későbbiek során a Tier 1 online játékmód cooperative módozattal is kibővülhet, de ez utóbbi infó csak pletykahír.

A letölthető tartalmak természetesen PC-n és konzolokon egyaránt ingyenesek lesznek!

Final Fantasy XIV - alacsony pontszámok


Legutóbb a brit PC Gamer magazin értékelte a játékot: 30%-ot adtak százból. Ami valljuk be, nem túl bizalomgerjesztő.. A teszt szerint a legkedvesebb dolog, amit a játékról mondani lehet, az az, hogy jó intrója van.. Negatívumként megemlítik a borzasztó kezelőfelületet, a rossz irányítást és a folyamatos lagot. Ráadásul nem ez az első eset, hogy alacsony pontszámot kap a játék: a Gamespot például négy pontot adott rá tízből. Lehet, hogy a Square Enix ezúttal csúnyán mellényúlt..?

Medal of Honor - TESZT

Amikor először hallottam a Call of Duty jelen kori változatáról igencsak nagy érdeklődéssel vártam a fejleményeket. Nem mondhatni, hogy nagy bátorság kellett új dimenzióba helyezni történetet, de várható lépés volt, és mint tudjuk hatalmas sikere lett. Ahol minden elkezdődött, ezt is mondhatnám a Medal of Honor-ra. Míg a rivális, vagy riválisok több új változatot is megértek a MoH esetében most jött el az idő a változásra.

Az EA berkein belül két csapat is tevékenykedett a projekten, mely igazából nem olyan nagy volumenű alkotás, de a részekre bontás sokszor jótékony hatással van a végeredményre. Az, hogy sikerült e megvalósítani az elképzelést vagy az, hogy történt e trónfosztás az alábbi sorokból kiderül, olvassatok tovább!



A készítők elképzelése az volt, hogy a modernkori hadviselés valódi arcát mutassák meg számunkra. Találkozhattunk már nem egy játékkal, ami valós eseményeket dolgoz fel, de jószerivel ezek nem minden esetben kaptak olyan értékelést, amit valamilyen szinten igazán megérdemeltek volna.

Talán nem vagyok egyedül a tekintetben, hogy emiatt tartottam kicsit a Medal of Honor történetétől, hogy képesek lesznek egy olyan forgatókönyvet írni, ami nem kliséken alapul, de mégis átélhető marad.

A játék szeptember 11 eseményeit követő évben játszódik. Információra éhesen érkezünk meg egy kisebb faluba, ahol megtudjuk, hogy az ellenséges erők sokkal nagyobb számban képviseltetik magukat a környező hegyekben, mint az elsőre gondolták feljebbvalóink.
A probléma megoldása sürgető, így több egységet is igyekeznek bevetni, de a felső vezetés döntéshozása hagy némi kivetnivalót maga után.



A történet folyamba több fronton fogunk bevetésre indulni. Minden egység eltérő fegyverzettel és harcmodorral rendelkezik, kellően változatossá téve a feladatokat. A játék készítése során hangoztatták, hogy inkább egy valószerű eseményt próbálnak majd bemutatni, mintsem egy fiktív akciót.

Az igazat megvallva ez meg is látszik a történeten -negatív értelemben, de túl rosszat nem igazán tudok mondani rá. Kevés illetve kiszámítható fordulat, ha nevezhetők annak jellemzik, ami miatt ez nem lesz a játék erőssége. Sajnos mérhetetlenül is rövidre sikerült, így a különböző csapatokban irányított karakterek nem igazán tudnak megmutatkozni. Nagyon kicsi az esély az azonosulásra, talán két pontot kivéve nem is éreztem azt, hogy hu bazz ez jó volt!

A rövidség más tekintetben is megbélyegzi a játékot. A feladatok változatosak van túszszabadítás, csendben osonós szabotázs akció, mesterlövészes támogatás a csapattársaknak és még sorolhatnám, de mindez olyan kis helyen koncentrálódik, hogy abból jó nem sülhetett ki.



Mire elkezdenénk élvezni valamit, már váltunk is a másik csapatra. Mesterlövészes küldetések alig pár ellenfélre korlátozódnak, az alternatív - hőérzékelős - optika használata, meg inkább maradt volna ki, minthogy csak azért legyen benne, hogy figyu ez is van.

Ugyanilyen taktikai baklövés az éjjellátó használata. Van néhány alagutak kitisztítását is magában foglaló misszió, ahol a játék figyelmeztet is, hogy használjuk. Jó az éjjellátó, mert ellenfeleinket könnyebben, biztonságosabban cserkészhetjük be. Ugyanezen a helyszínen kicsit később, már van világítás, megpróbáltam hát önállósodni, de a fényforrásokat nem sikerült kilőnöm.

A végjáték felé ismételten betérünk majd egy bunkerbe, ahol újfent kapunk egy kis figyelmeztetést, hogy most már pedig nightvision fel! Abban a pillanatban kapjuk a pofánkba a villanógránátot. Rendben van, hogy kapunk tippeket, de sok esetben ez inkább szívatás jelleget ölt. Ha sötét van, magamtól használni fogom a szerkentyűt és még tapsikolni is fogok az ellenfél ilyen húzása után, de így? Hasonló értelmetlen dolog volt a magasabb falak megmászása. Lényegében mindig csak én vagyok olyan béna, hogy egyedül nem megy.

Egy igazán jó elemet ismertem csak meg, ami nem más, mint a fedezékek felé futás, majd guggolás. Ennek eredménye egy szép becsúszás, csak kár hogy nincs több ilyen, ami tovább tudná fokozni a hatást.

A missziók közt kiemelhető a célpont megjelöléses és a helikopteres feladat is, amik remekül kiegészítik a durrogtatást.



Talán nem haragszik meg senki azért, hogy a soron következő játékmódot valahová a single illetve a többjátékos móka közé helyezzem. A dolog ugyanis úgy néz ki, hogy a Tier 1 mód csakis online érhető el annak ellenére, hogy továbbra is egyedül játszunk, így valahol meg van benne mindkét véglet egy-egy jellemzője.

A Tier 1 mód lényegében erőmérőként is felfogható, úgyis fogalmazhatnék, hogy ki a legjobb a legjobbak közt. Lényege az, hogy az adott pályát minél rövidebb idő alatt teljesítsük, de emellett számos más tekintetben is készül rólunk statisztika, melyet később összevethetünk barátainkkal vagy akár a többi ranglistán szereplő „idegen” versenyzővel.

Ha csak szimplán egy time trial futamról lenne szó, akkor nem is érdemelne több szót a Medal of Honor ezen kitérője, de igen ötletesen van benne egy funkció, ami mindenképp elismerésre méltó, igazából emiatt lesz értelme az egésznek.

A pályák időre mennek ezt tisztáztuk, de ha valamilyen akciót végrehajtunk, kizárásos alapon az ellenfelek likvidálása akkor azért másodpercben mérve bónuszidőt kapunk, aminek leteltéig a fő időmérő nem ketyeg tovább.



A normál killek mellett, amik szintén pozitív hatással vannak a végső időeredményre, érdemes maximális pontossággal végrehajtani a támadásokat. A játék külön értékeli ezeket a pontos találatokat ugyanúgy, ahogy a gránát által egyszerre több kiiktatott ellenfelet, de a késhasználat preferálása is elég nagy bónuszt jelent.

Emellett mindenképp meg kell említeni azt is, hogy nem csak emiatt lett Tier 1 az elnevezés, hanem a nehézségi foka miatt is. A single kampány hard fokozatán, még kibírhatuk 2-3 bekapott találatot, de itt jószerivel csak egy alkalommal tévedhetünk, majd kénytelenek leszünk várni a gyógyulásra, ami súlyos másodpercekbe kerül.

Bár nem kifejezetten szeretem játékokban a kiszámíthatóságot, a Medal of Honor Tier 1 módjában mégis ez az, ami végső soron segítséget nyújt a továbbjutáshoz. Az ellenfelek mindig ugyanonnan jönnek, mindig ugyanoda szaladnak, bújnak, így idővel betanulhatóak a pályák. Nagyon nehéz, de mégis élvezetes, mert inkább a taktikus mozzanatokra építkezik, mintsem a folyamatos darálásra. Nekem nagyon tetszett!



A köztes megoldás után jöjjön a valódi többjátékos mód. Még az előzetes alkalmával említettem, hogy a MoH engine-je igazi érdekesség. Nekem személy szerint a Frostbite jobban bejön több szempontból is, több pozitív érvet tudnék felsorolni mellette, mint az Unreal mellett, de hogy őszinte legyek sikerült ez utóbbinak is villantania pár alkalommal, de arról is ejtettem szót, hogy a multi bétája elég felemásra sikerült.
Előítéleteim nem voltak, vagy ha voltak is inkább támogató jellegű gondolatok kavarogtak bennem, hogy, de jó lenne ha... Lássuk mit sikerült összehozni!

Négy játékmódban játszhatunk melyek sorban a következők: Team Assault, Sector Control, Objective Raid és végül a Combat Mission.

Az első hármat igazából már mindenki ismeri, hiszen hagyományosnak mondható módozatok kerültek átnevezésre. Az első a TDM-et a csapat alapú lövöldözést, a második a CTF-et avagy a területvédést, a harmadik és egyben utolsó ismerős dolgot pedig a bombalerakós, majd azt bevédős feladattal azonosíthatjuk.

A kimaradt Combat Mission során az egyik fél feladatot kap, sorban többet, melyek végrehajtása után tovább léphetnek a következőre. Értelemszerűen az ellenérdekelt oldalnak meg kell akadályoznia az akciók sikeres végrehajtását. Idő ráfordítás, élmény stb. szintjén ez tűnik a legjobbnak a többi meccstípushoz képest - bár lehet csak az újdonság varázsa.



Multis játékok esetén már megszokhattuk, hogy alapesetben nem áll rendelkezésre minden eszköz. A MoH esetén sincs ez másként, de egy picit bonyolódik a történet. A két oldal azonos kasztokból, de más-más használati tárgyakból tevődik össze.

Bármelyik oldalon is harcoljunk, lehetőségünk lesz három típusból választanunk. A Rifleman amolyan általános mindenes, könnyen elboldogulunk vele bármelyik játékmódban. A Spec Ops kisebb hatótávú fegyverekkel operál, és inkább alkalmas megtévesztésre, vagy kisebb káosz okozására, igazi darálós fajta. Legutolsóként pedig a Sniper érdemel említést, akinek feladatköre ismeretes mindenki előtt.

A fejlődési rendszer érdekessége, hogy oldalanként illetve classonként független. Ezt úgy kell érteni, hogy valamelyik oldal Rifleman-jeként elérve a legmagasabb szintet a többi típus megmarad alap állapotában. Tehát szinte miden külön kezelendő. Adott classon belüli fejlődés az adott classon belüli fegyvereket, azok tartozékait nyitja meg előttünk és így tovább.



A CoD utolsó részeiből ismerős lehet a Killstreak fogalom. A MoH esetében is kapunk hasonlót, ami csak nevében más, de ugyanazt a cél t szolgálja, történetesen azt, hogy ha egy élettel sokat akciózunk, akkor jutalmakat kapunk.

A plusz annyi a CoD-hoz képest, hogy itt nem killeket hanem pontot számol a rendszer, így például egy assisst is előrébb vihet minket célunkhoz, illetve támadó/védő jellegű dolog is aktiválható, például egy chain elérése után kérhetünk „kartácstüzet” vagy felderítést.

A pályákról még nem esett szó, de nem is kívánom mindegyiket kielemezni. Ha jól rémlik, a játéktípusok szerint van megkülönböztetés, így a pl.: Combat Mission-t nem játszhatjuk bárhol. Felépítésük, méretük jó, kellően átgondolt a pályaelemek elhelyezése.



Kétségtelen, hogy a Medal of Honor sorozat jó irányba lépett tovább. Jó volt az elképzelés, mind az egyjátékos, mind a többjátékos kampány esetében, de sajnos kevés olyan mozzanata volt a játéknak, ami igazán emlékezetes marad belőle. Mint alább látható összesen két igazi pozitívuma van, minden másban megmarad átlagosnak, középszerűnek - ezért nem is írtam más negatívumot. Varjú mondja!


+ Tier 1 mód
+ multis fejlődési rendszer

- van is meg nincs is fizika, rombolhatóság és a többi...
- s.v. a Frostbite-ot szívesebben láttam volna a single alatt

„Rangers lead the way!” 100-ból 83 pontra értékelem.

FIFA 11 pendrive

"Néhány" éve kezdődött el egy olyan tendencia, hogy egyes játékok megjelennek gyűjtői változatokban is. Ennek is több fajtája lehet, mert például találkozhattunk olyan programmal is aminek kapásból három különleges változata is kapható volt. Hol extra kódókat kapunk amivel különleges tartalmak tölthetők le, néhány esetben artbook-ot, de ezen túllépve van sok olyan játék ami elég komoly tárgyi felhozatallal is rendelkezik - kitűzők, matricák, táska, részletesen kidolgozott figura stb..

Nekem is van nem egy gyűjtői kiadásom, amik vagy az adott játék iránti rajongás vagy a termék árazása miatt szereztem be. Ez utóbbira példa a Mass Effect 2 aminek két változata megjelensékor egyazon áron volt kapható.

Na de a lényegre térve vannak olyan poertékák is, amik valami oknál fogva soha nem érik meg az extra változatot, ilyen például a FIFA is... bár el tudnék képzelni egy Ronaldinho-s "bobblehead" figurát. Kicsit meglepődtem, amikor a postás hozta a csomagot, benne egy köszönőlevéllel, hogy: Köszönjük, hogy nálunk vásárolta játékát... mellette egy dobozban a képen látható stick.

A kulcs üres volt, titkon vártam valami "első fifa HD-ben" vagy így készült videót. Sajnos mai viszonylatban igencsak kis kapacitású, így nem valószínű, hogy használni fogom, de köszönöm!