PS3 Move játéklista


A Sony egy kedves (és kellően hosszú) listát közölt a Move-ra készült/készülő játékokról. Fontos megemlíteni, hogy ezen játékok lehet, hogy nem teljesen Move-használatra épülnek, csupán kompatibilisek azzal. A listát végigolvasva talán reménykedhetünk, hogy nem csak a casual réteg számára készülnek ilyen játékok..

Már megjelent játékok:
  • Brunswick Pro Bowling
  • EyePet
  • Get Fit With Mel B
  • Heavy Rain
  • High Velocity Bowling
  • Hustle Kings
  • John Daly’s ProStroke Golf
  • Kung Fu Rider
  • MAG
  • NBA 2K11
  • Planet Minigolf
  • Racquet Sports
  • Rapala Pro Bass Fishing
  • Resident Evil 5 Gold Edition
  • R.U.S.E
  • Sports Champions
  • Start The Party!
  • The Lord of the Rings: Aragorn’s Quest
  • The Shoot
  • Tiger Woods PGA Tour 2011
  • Time Crisis: Razing Storm
  • Toy Story 3: The Video Game
  • Tumble
  • TV Superstars
2010 végén/2011-ben megjelenő játékok:
  • Beat Sketcher
  • Dance Dance Revolution
  • Dead Space Extraction (a Dead Space 2 Limited Edition-ben lesz elérhető)
  • echochrome II
  • EA Create
  • Killzone 3
  • LittleBigPlanet 2
  • PAIN (PlayStation Move-kompatibilitás - patch)
  • PlayStation Move Ape Escape
  • PlayStation Move Heroes
  • SingStar Dance
  • SOCOM 4: U.S. Navy SEALs
  • The Sly Collection
  • The Fight: Lights Out
  • Tron Evolution: The Video Game
  • Zumba Fitness

Hot Pursuit videók


Úgy tűnik nagyon kezd beindulni az EA a reklámhadjáratával, már ami a Need for Speed: Hot Pursuit újragondolt változatát illeti. Az egyik videó az EA szakemberei által a gyönyörű tengerpartok, vidékek világába próbál betekintést nyújtani a nagyérdeműnek, míg a másikban megnézhetjük, hogyan szórakoznak a celebek. De jó nekik!

Az árkád játék megjelenése már a nyakunkon van, hiszen november 19-én elszabadul a pokolsztráda minden nagyobb gépen, köztük PC-n is. Biztonsági öveket bekapcsolni, videók alább:



Shogun II - Sztori videó


Hosszú szünet után a Sega ismét kiadott egy meglehetősen jól megkomponált videót a Shogun II Total Warból, amit természetesen HD minőségben nézhetünk meg. A Videó több in-game és animációs jeleneteket tartalmaz, s megismerhetjük a 16. századi japán feudalizmus virágkorát vagy éppen bukását (ami a játékoson fog múlni), többek között a daimók szerepeltetetésével. A fejlesztők újragondolt gazdasági és diplomáciai menedzsmentjátékot ígérnek. Majd  meglátjuk, addig is jöjjön a lényeg.

Film hírek


Superman újra
Most már biztos hogy lesz új Superman film. A korábbi mozi nem igazán jött be a népnek (én mondjuk el voltam vele), talán ezért döntöttek úgy, hogy totál előről fogják kezdeni az egészet. Ez némi aggodalomra adhatna okot, hiszen sokan csak egy újjab könnyű pénz szerzésként gondolnak rá. Viszont nem mehetünk el a tények mellet, miszerint a producer Christopher Nolan(igen, aki olyan filmeket rendezett, mint a legutóbbi két Batman vagy a zseniális Tökéletes Trükk és az idei év legjobbját az Eredetet). A rendező pedig a másik nagy kedvencem Zack Snyder lesz(Holtak hajnala[2004], 300, Watchmen). Szóval én már nagyon várom ezt az alkotást. A címe: Superman: Man of Steel

A Sötét lovag felemelkedése
Ha már úgyis Nolan-nél jártunk, jöjjön a Batman-es hír. 2012 környékén valószínűleg mozikba kerül az új Batman. The Dark Knight Rising címmel. Egyenlőre úgy néz ki, minden fontosabb szereplő visszatér. A főgonosz kilétét viszont, még mindig titkolják.

Rozsomák visszatér
Tobzódunk a képregényes hírekben. Ennek bizonyítéka, hogy Hugh Jackman már keményen edz hogy újra eljátsza az X-men Rozsomákját(nem, én nem vagyok hajlandó leírni azt az "f" betűs szót). A rendező Darren Aronofsky, aki 2 éve Mickey Rourke-val elkészítette, a Pankrátor című remekművet. A sztori pedig valószínűleg az 1985-ös Adósság és Becsület képregényt fogja feldolgozni. Ami egy szenzációs alkotás, nálunk is megjelent, úgyhogy tessék elolvasni!

Hobbtitok
Peter Jackson fogja rendezni a Hobbit című filmeket. Hosszas huzavona után végre történik valami. Egyre több ember csatlakozik a stábhoz, többek között: Martin Freeman játsza Bilbót, Cate Blanchett, Hugo Weaving és Ian McKellen pedig, a Gyűrűk Ura filmekben játszott szerepeikben térnek vissza újra.

Ennyi volt Metro-Goldwyn-Mayer?
A híres oroszlános filmstúdió MGM, úgytűnik csődbe fog menni. Sok a jogi hercehurca, amibe nem mennék bele. Akit jobban érdekel ez a szomorú dolog, háttere az az sg.hu-n utána tud nézni.

Mert nem lehet Fapuma 3
Megtörtént a csoda, kint van az Üvegtigris 3 előzetese

Lehetséges egy Shadow Complex 2


A Chair Entertainment főnöke, Donald Mustard jó ötletnek tartaná ha lenne egy folytatása a Shadow Complexnek. Tehát egy Shadow Comlex 2-re van kilátás, ha hihetünk a friss információknak.

Az úriember egyelőre semmi biztosat nem tudott mondani, csak hogy az Epic stúdióval társulva van esély egy remeknek ígérkező folytatásra.

A Shadow Complex első része XBLA-on jelent meg és nagyon jó értékeléseket kapott.


3D-ben monitoron - 2. rész

Az előző rész alkalmával megismerkedtünk a térérzékelés néhány alapelemével, majd a kétdimenziós (álló) anyagok térhatásúvá alakításával. A befejező második rész a mozgóképeket veszi elő bemutatva más technikákat is a megjelenítésre - újfent a teljesség igénye nélkül.

Elsőként kezdjük talán egy apró visszaemlékezéssel, miszerint a térérzékeléshez két egymástól megfelelő távolságban készített kép szükséges. Az előzőekben kitárgyaltuk, hogy miként illeszthetőek össze ezek a képek, lássuk mi a helyzet, ha mindez mozgásban van.

A legfontosabb elem a képkészítés technikája, megegyezik a megismertekkel. A két megfelelően elhelyezett kamera két külön filmre dolgozik, melyet később egymással szinkronizálnak és a választott technológiának megfelelően elkészítik a végleges kópiát.

Az összeillesztés technikájában már újdonságokkal is találkozhatunk. A legáltalánosabb technika mindmáig a színszűrők alkalmazása. A piros-kék szemüveg még akár divatcikknek is elmegy. Az összeillesztés szinte ugyanúgy zajlik, mint a fotók esetében.

Ha valaki szeretné kipróbálni akkor INNEN letölthet egy ingyenes programot, melyben próbára teheti kamerás képességeit. A lényegi elemeket tekintve használata megegyezik az előző cikk fotós programjával. Az igazi problémát talán a felvételek készítése okozza majd, hiszen kinek van két kamerája és mindehhez egy megfelelő állvány.

A következő technika már a számítógépes játékokból is ismerős lehet, hiszen manapság kezdenek elterjedni azok a kijelzők, amikkel kihasználható a térhatás. A dolog lényege, hogy a képi anyag bal illetve jobb szembe szánt részét egymást váltva vetítik le.
Tehát az első képkocka a bal a következő a jobb - majd ismétlődve - kerül a képernyőre. A 3D eléréséhez fel kell vennünk egy speciális szemüveget, aminek „üvegei” felváltva, a képi információnak megfelelően lezárnak, elsötétednek. Ezzel elérhető az, hogy adott szemünk csak a neki megfelelő képet lássa.
A technika nem új, hiszen volt már rá próbálkozás, de főleg a kor megjelenítői miatt nem ért el nagy sikereket. A probléma forrása a képfrissítési frekvencia. Talán egyértelmű, hogy ha a bal jobb képkockák egymást követik, és a szemüveg ezt leköveti, akkor a megjelenítő képfrissítése szemenként megfeleződik. A korai monitorok normál használata mellett is voltak problémák, nemhogy akkor, ha ez feleződött. A CRT monitorok esetén viszonylag hamar, a mai lapos megjelenítők esetén mostanában értük el azt a 100, de inkább 120Hz értéket, ami már alkalmas a használatra.

A szemenkénti feleződés itt már nem okoz problémát, hiszen szemüveggel is olyan mintha egy 60Hz-es tévét vagy monitort néznénk. A legfőbb probléma ezzel elhárult, villódzásmenetesen élvezhető a képi tartalom, csupán az egyéni érzékenység szabhat határt a használhatóságnak.

A színszűrös módszer a legrosszabb ebből a szempontból, hiszen más-más színen keresztül látva a világot az agyunk megpróbál alkalmazkodni, ami akár 10 perc után is fejfájássá nőhet. Érdekesség, hogy ilyen szemüveg használata után, a lencsesorrenddel ellenétes színekben látunk - a piros lencsés szemmel kéken és fordítva.



Játékok esetében a fenti két módszer mindegyike megtalálható. Szoftveresen bizonyos játékokban a videó kártya driverén keresztül elérhető a térbeli kiterjesztés, melyet a piros kék szemüveggel használhatunk ki, a hardveres megoldást pedig talán nem szükséges részletezni.

A legújabbnak mondható módszerrel - alkalmazását tekintve - talán az IMAX rendelkezik. Magáról az IMAX moziról sokat lehetne írni, hiszen rengeteg állejtő paraméterrel rendelkezik, de én inkább a cikk témájánál maradva a megjelenítésre koncentrálnék.

Az IMAX 3D vetítője két filmszalaggal dolgozik, tehát nincsenek semmilyen formában összeillesztve. A két kép azonban különböző irányú polarizált fénnyel kerül vetítésre, amit a polárszűrővel felvértezett szemüveg bont ketté. A szemnek ez sokkal kevésbé megterhelő, de azt azért ki kell emelni, hogy a vászon hatalmas mérete, a látóteret kitöltő kép mérete miatt liftezhet a gyomrunk.



Konvertáljunk!

Az utolsó nagy lélegzetvételű rész a 2D-3D filmkonvertálásról fog szólni, melyet akár Ti is megvalósíthattok - bár a végeredmény minősége erősen kifogásolható!
Hogy is lesz két dimenzióból három, hát nem egyszerűen. Már az elején tisztázzuk azt, hogy amit sík leképezéssel hoztak létre az soha nem fog mélységi információt magában hordozni. Vagy mégis?

Ha autópályán a vonat ablakából, vagy egy sínpáron száguldva autónk ablakából kitekintünk (vagy fordítva), akkor talán észrevesszük azt, hogy a hozzánk közelebb eső dolgok gyorsan, míg a távoliak lassan mozognak. Lényegében ez az alapja a konvertálásnak, de nézzük sorban a módszereket!


Az első ismételten a képeknél megismert kancsalítós. Régebben létezett egy szoftver, mely a videót megnyitva egymás mellett két ablakban játszotta le a filmet néhány képkocka csúszással. A kényelmetlenségét talán nem kell ecsetelni, de ezen felül igazi nagy hátránya az volt, hogy csak akkor adott térhatást, ha a kamera vízszintesen mozgott felvétel közben. Egyértelmű!

A házilag is alkalmazható jobb módszerek közé tartozik még az, ha felvételünkről készítünk egy másolatot, majd annak az elejére egy néhány tized másodperces üres részt teszünk, így megvan a két szem közötti csúszás, majd a két felvételt összeillesztjük a fenti szoftverrel.

A végeredmény lehet elfogadható, vagy kritikán aluli ugyanis ennek a módszernek az is a hátránya, hogy nem mindegy melyik oldalra mozdul a kamera. Lényegében a fenti kancsalítós módszernek ez a barátibb változata.


Elérhető kategóriában sajnos nincs megfelelő szoftver a már jónak mondható eredmény eléréséhez, de a legtöbbjük az ablakból kitekintős relatív érzékelést használja ki. Az kamera oldalmozgása során kiszűrik mi az, ami előrébb illetve hátrább van (lehet), és így veszik külön képkockákká az anyagot. Rögzített pozíció esetén pedig jön a pepecselés.

Színészek alakjai jól elkülöníthetőek a háttérhez képest, de ha ez meg is történik, marad rengeteg apró részlet, ami miatt nem lesz tökéletes az illúzió. Rosszabb esetben azt fogjuk látni, hogy egy síkbeli alak térben előrébb mozog egy sík háttér előtt, ami valljuk be, sokkal rosszabb mintha hagyományos formában néznénk.

Nem véletlen, hogy Lucas atyánk sorozatosan váltogatja a megbízott csapatát a „háromdésített” csillagok háborúja kapcsán. A legnehezebb részek a füstszerű dolgok megjelenítése rendre kifog a dolgozókon, ami nem véletlen, hiszen ez a majdnem lehetetlen kategória.

Konklúzióként azt lehet elmondani, hogy a konvertált filmek soha nem fogják tudni visszaadni azt a hatást, amit egy eredetileg 3D-ben forgatott anyag tud, de próbálkozni lehet...


3D kiegészítők nélkül

Fizikálisan a Nintendo és még pár Tv gyártó próbálkozik olyan módszerekkel, amik megpróbálják elűzni a sokszor igencsak kényelmetlen kiegészítőket.

Elsőként a közeljövőben megjelenő Nintendo kézi konzol új változatát említeném. Két képet számol a rendszer, amiket függőleges oszlopokra bontanak, majd váltakozva összefűzve kiraknak a képernyőre. A kijelző fölé pedig kerül egy olyan rács, ami a páros illetve páratlan sorszám�� oszlopokat a bal illetve a jobb szem felé közvetíti.

A dolog így nagyon jól hangzik, de két nagyon rossz hátránya van. Az egyik, hogy nagyon szűk az a látótér ahonnét élvezhető a látvány, a másik pedig az, hogy a kijelző felbontása az egyszerre vetített két képkocka miatt feleződik, így igencsak magas felbontású hardver kell a jó minőséghez.


A televíziók esetében is egy különc módszerről van szó. A kijelző itt több rétegből áll, és ezen rétegek mindegyike más képi információt jelenít meg. Nem érhető el vele olyan mélység, mint mondjuk egy szemüveges változattal, de legfőbb ellenérv az, hogy speciálisan létrehozott média kell hozzá a képernyő rétegeinek megfelelően. Nem valószínű, hogy a boltok polcain találkozni fogunk vele.


Kell nekünk 3d?

Az árban is majdnem felhasználóbarát eszközök láttán megvan az esély az elterjedésére, de semmiképp sem nevezhető forradalomnak az, ami most történik. Az esetenként fantasztikus látványnak vannak még korlátai, ami hardveresen ugyan, de főként a felhasználó személyében keletkeznek.

Az anaglyph (kék/piros) megoldás sok filmben és játékban elérhető már, így mindenképp érdemes tenni egy próbát. Érdekességnél mindenképp több, a technika egyre kiforrottabb, de amíg ez nincs megtöltve minőségi tartalommal, addig biztosan nem történik semmi.