A Codemasters vezérigazgatója lemondott, késik a Bodycount


A Codemasters nyögvenyelősen bejelentette, hogy a következő nagy játékuk, a Bodycount több hónapot fog késni. Eredetileg az FPS játék 2011 tavaszán jelent volna meg, de a nemrégiben megtett kijelentés szerint csak a következő év nyarán vagy őszén jelenhet meg Xbox360-ra és PS3-ra.

A Codies nyilatkozata szerint, azt szeretné elérni, ha minden játékuk főkategóriás és minőségi címek lennének, s ennek áldozata többek között a Bodycount lett. Egyéb források szerint a késés másik oka Adrian Bolton távozása lehet. Utóbbit több szakember is valósnak tartja, hiszen az idei, nyári E3-on a lövöldözős játék már játszható formában volt!

Vélhetőleg a Codemasters vezérigazgatói poszt lemondása nem fogja meghatározni a további játékok kései megjelenését, többek között a DiRT 3-ét.

Activision 2011-es játékfelhozatala


Nemrégiben az Activision vezérigazgatója, Eric Hirshberg megerősítette pár fontos játéknak a folytatását, ami 2011-re kerülne kiadatásra cégük jóvoltából. A hivatalos értekezlet érdekessége, hogy semmilyen új projektet (új cím, új franchise) nem fog készíteni a neves kiadó a velük leszerződtetett fejlesztőkkel.

Nos nézzük meg, melyek ezek a címek, amikből folytatást alkotnak 2011-re:

- Call of Duty: Modern Warfare 3
- új Transformers játék,
- új X-Men,
- DJ Hero,
- Guitar Hero,
- és egyébb családi játékok.

Egy pici kreativitás nem árthatott volna...

The Ball demo PC-re


Egy független fejlesztő csapat remek munkáját láthatjuk a Ball demo-ban.
Kicsit a Portal-hoz mért játékmenet van a játékban.

Az érdekessége, hogy egy nagy golyót (labdát) kell egy "fegyverrel" a pálya végére eljuttatni. Sok-sok fejtörő vagy éppen ügyességi részeken keresztül.
Sok helyen azért el kell gondolkodni, hogy éppen mit is kell csinálni.
Valamint az ellenfelek megöléséhez is a golyóra lesz szükségetek, vagyis sokat kell taktikázni majd.

A demo-ban sok helyen a golyónak azon képességét is láthatjuk ami még tovább bonyolítja a dolgokat és érdekesebb és változatosabb játékmenetet biztosít, hogy egy akadályhoz hozzá is lehet kötni, vagy éppen olajba mártani és ezáltal meggyújtani és még sok érdekesség.
Nagy valószínűséggel egy klassz játékról van szó, ami 20$-ért megvehető a demo játékban is elhelyezett linken.

Tegyetek vele ti is egy próbát. A demo letölthető a GameStar oldalán lévő két link mögött.


Black Ops - az első 15 perc!


Egy samyhz Youtube-s felhasználó nemrég feltöltötte a Call of Duty Black Ops első 15 perces játékmenetet tartalmazó videót, melyben az első küldetést nézhetjük végig. Főhőseinknek a feladata nem más lesz, mint Fidel Castro meggyilkolása. Jó szórakozást a friss videóhoz!



Ne feledjétek! Világpremier jövőhét kedden!

TDU 2 - autóképek


A Namco vadonatúj képeket adott ki a VG247 játékportálnak, a Test Drive Unlimited 2-ből, amit majd az alábbi linkről érhettek el. A teljes játék 2011 március környékén fog megjelenni PC, PS3 és Xbox360 platformokra.

True Crime: Hong Kong - PC-re nem is olyan biztos?


Az Activision Publishing CEO vezérigazgatója, Eric Hirshberg szerint azért nem jelenhetett meg a True Crime következő epizódja ez év őszén, mert nem lett volna méltó sandbox játékszoftvernek. Éppen ezért az akció lövölde csak 2011 első félévében jelenhet meg Xbox360-ra és PS3-ra. A PC-s port nem olyan biztos még.

Hirshberg elmondása szerint  a több hónapos csúszás igazán méltó OpenWorld típusú játékot fog biztosítani, hiszen maga a grafika, a harcrendszer, a lövészeti stílusok és a kifinomult autóvezetés is nagyon sokat fejlődött a játék alfa stádiumához képest. Aki pedig szeretné jobban megismerni a játékot, az olvassa el az előzetesünket is.

Bad Company 2: Vietnam - meg van a kedvenc fegyónk?


Az EA egy új videót adott ki a télen megjelenő Bad Company 2: Vietnam (PC, Xbox360, PS3) játékról, amit alább nézhetünk meg. A videó számos in-game jeleneteket tartalmaz, többek között megismerhetjük a játék új fegyverét is, a lángszórót.

Battlefield Play4Free – Ez lesz a konzol biznisz veszte?


Ben Cousens szerint a Battlefield Play4Free és más ingyenes játékok és „ajánlatok” segíthetnek a konzolok piacának „felrázásban”. Az EA fejese ezt a nyilatkozatot ma tette, mégpedig a Londonban megrendezésre került Games Conference-n.

Cousens azt is beismerte, hogy a „fogyasztók viselkedése vezeti az ipart” és az elkövetkezendő 2-5 év arról fog szólni, hogy az ágazat komoly zuhanást lesz kénytelen elviselni, így hát az EA-nek és a többi forgalmazónak nincs „más” dolga, minthogy kitalálja, hogyan is állítsák meg ezt a hanyatlást. Ennek egyik eszköze lehet az új technológiák bevonása.

A jövő még rejtve van előttünk, de az már most nyilvánvaló, hogy az ingyenesen játszható játékok hatására a játékosok fel fogják tenni maguknak ama bizonyos kérdést, hogy szükségük van-e egyáltalán új konzolra? Hacsak az ipar nem kezd el újfajta gondolkodásmódot kialakítani, nagy bajban lehet. A csőlátás sohasem vezetett jóra, ezt mindenki tudja. Jelenleg az XBLA és a PSN is egy zártabb rendszert takar, melyek valamilyen úton-módon történő megnyitás lehet a megoldás minden bajra.

Függetlenül attól, hogy mit hoz a jövő, az EA már ígéretet tett a Battlefield Play4Free-re. Elmondásuk szerinte a játék a Battlefield 2 és a Bad Company 2 keresztezése lehet, mégpedig a BF2 legnépszerűbb térképeivel és a BFBC2 osztályaival és erőteljes fegyverzeteivel fűszerezve.

Az EA ma reggeli bejelentése alapján azt is megtudhattuk, hogy az Battlefield Play4Free 2011 tavaszán jelenik meg PC-re.



A hír eredeti forrása a demonicplayeren olvasható!

Dragon Age 2 - ELŐZETES

Ha említeni kell egy szerepjátékairól ismert fejlesztőt, akkor biztosan szerepelni fog a felsorolásban a BioWare neve is. A millennium előtt alapított kanadai székhelyű cég sikereit nem kell fényezni, kétségtelenül jó játékokat készített, köszönhetően a részletekig kidolgozott történetnek, játékmenetnek, amit sok más akár teljesen más stílusú játék is megirigyelhet.

Mostani előzetesünk alanya a nagy sikert elért Dragon Age: Origins, majd ennek „kiegészítője” az Awakening folytatása a Dragon Age 2 lesz.



Hawke a játék általunk irányított karaktere, emberi ősöktől származik. Kicsit meglepő, hogy egy fantasy környezetben játszódó történetben nem lehet a származást változtatni - igen, akinek még nem esett le a dolog, lényegében erről van szó. A DA első részében mindegyik fajnak volt valamilyen háttértörténete, értelemszerűen itt csak Hawke személyével kellett foglalatoskodni.

Az ilyen nyírbálások általában jól szoktak elsülni, mivel ugyanannyi fejlesztési idővel számolva kizárólag egy karakterre kell koncentrálni, így egy mélyebb sztori kerekedhet ki a végére.
Hawke múltja elég homályos. Annyit azonban biztosan tudunk, hogy még az Origins történései alatt a gonosz erők képviselői nem álltak meg szülővárosa falainál, így háta mögött hagyva a pusztítás nyomait, elmenekült Ferelden régiójából. Hogy eztán mi történt vele, a játékból fog kiderülni, mely nagyjából egy évtizedes megpróbáltatásokkal, kihívásokkal teli utazást fog prezentálni számunkra.



Hawke karaktere tehát teljesen új, így a történet csak a második részt játszóknak is érthető és élvezhető lesz, de ha BioWare-ről van szó, akkor nem maradhat ki az importálás.
Mivel játék néhány ponton visszakacsint az elődökben már feltérképezett terepre és lesznek a korábbi részekben szereplő karakterek is, ezért nem meglepő, hogy az előző játékok tulajdonosai áthozhatják mentéseiket.

A megszokottaktól eltérően azonban a fejlettségi szintünk, az irányított karakterünk megszerzett képességei nem, csak a múltban hozott néhány döntésünk fog visszaköszönni a játék során.

Az Origins megjelenése előtt pár hónappal, amolyan nyálcsorgatóként megjelent a játék karaktergeneráló része, amellyel, kedvünkre alakíthattuk a számunkra szimpatikus start figurát. Eddig még nem jött hír arról, hogy második rész esetében lesz e hasonló „kedvcsináló”, de mivel új, amolyan folytatásmentes karakterről lesz szó, elég nagy rá az esély.



A széria első részének számszerűleg kiemelkedő része volt a játékideje. Igazi fanatikusok akár 70 óra körüli idővel kimaxolhatták kedvencüket, de a nem lenézően értendő átlag felhasználók ennek akár másfélszeresét is eltölthették a DA világában. Az Awakening címen érkező kiegészítő sem okozott e téren csalódást, de ha a két időtartamot összeadjuk, még akkor sem közelítjük meg a DA 2 várható játékidejét. Természetesen ez csak erős becslés, mindesetre alátámasztja a hosszabb szerteágazóbbnak ígért történet.

Kalandozásunk a már említett karaktergenerálással kezdődik, ahol a külső jegyek (bajszos férfi vagy nő, na nem úgy!!!) mellett a legfontosabb tulajdonságainkat is meghatározhatjuk. Talán nem kell részletezni a lehetőségeket, azt viszont mindenképp fontos megemlíteni, hogy a készítők nagyobb hangsúlyt fektettek a kasztok elkülönítésébe.

A fejlődési fa bármelyik ágát is válasszuk, a védekező támadó vagy egyéb, inkább passzív típusba sorolható fejlesztéseinket egy irányba tudjuk elvinni, magyarul nem lesznek öszvér jellemek, kevesebb lesz az áthallás. Ennek értelme abban rejlik, hogy a későbbikben írt csapatmunka, tényleges csapatmunka legyen.

Néhány szerepjáték készítő gyakran beleesett abba a hibába, hogy a karakterfejlesztés túlságosan balanszírozott volt, egyik másik faj jelleméből is sok dolgot elsajátíthattunk, így lényegében kevésbé volt jellemző a taktika, ami egy ilyen játék fontos eleme.



Az előbb jellemet említettem. Szerepjátékról lévén szó figyelmet érdemel a kicserélt beszélgetési rendszer. Olyasmit kell elképzelni, mint a Mass Effect esetében, hogy válaszaink nemcsak döntéshozatalra, hanem komoly jellemformálásra is alkalmasak lesznek, ja és nem utolsó sorban megtörik hosszú ideje tartó némaságunk is.

A ME esetében megismert „ki ha én nem” és a „mindenkinek segítek” jellem valószínű hasonló formában fog itt is visszaköszönni.
Mivel a Dragon Age világa eddig, és ezentúl is a válaszainkra épül, fontos lesz kiemelt figyelmet fordítani a játék ezen részére. A linearitás teljeses mértékben felejtős a szerepjátékokban, döntéseinknek súlya van, de ezt is lehet némileg fokozni.

Talán el lehet képzelni egy olyan helyzetet ahol egy spéci jól jövedelmező küldetést csak valakinek a valakije adhat. A régi haverral történő találkozásunk, majd az ott elhangzottak mélyebben befolyásolhatják a történéseket, így egy rossz reagálással búcsút is inthetünk egy hasznos mellékszálnak.
Persze akit a jó szándék vezérel az sem biztos, hogy minden esetben jól jár majd, hiszen félre is vezethetnek minket, és lesz rengeteg olyan pillanat is, ahol igencsak nehéz döntés elé kerülünk.



Az alap tehát a Mass Effectből jön, de a készítők tisztáztak egy kis félreértést. Az ME-ben a jellemformálás eléggé sablonos volt, értem ezt úgy, hogy mindig tudtuk melyik a jó, melyik a rossz válasz abban az értelemben, hogy mikor akarunk jófiúk és mikor gonoszak lenni. A válaszaink egy része kihatással volt a történetre, de itt szinte azonnal tudtuk a további fejleményeket... na jó nem mindig, de sejthető pár igencsak „hűha” fordulat mint pl a Rekni faj visszatérése az ME3-ban, persze ha megmentette őket valaki... na elég a spoilerből!

Szóval a jellemfejlődés a DA esetében nem lesz ilyen egyértelmű, mert nem lesznek jó és rossz válaszok, jobban fogalmazva nem tudjuk majd megkülönböztetni őket.

Ha valaki segítséget kér nem biztos, hogy az a jó ha egyből ugrunk, hiszen félre is vezethetnek minket.



A magányos kalandozáson kívül azért akad bőven olyan pillanat is ahol társakkal karöltve küzdhetjük le az ellent. Akik játszottak ez elődök valamelyikével vagy akár mindkettővel biztosan elkoptattak egy konkrét billentyűt. A játékmenet kellően összetett mégis egyszerű, alapját az idő megállítása képezi amolyan fél valós idejű stratégia módjára.
A parancsok kiadása a játék egy megfagyasztott állapotában történik, majd ha mindenkinek mindent írásba adtunk, akkor „gép” lejátssza az akciót, majd amint ez megtörtént újabb pause és folytatódik ez a csata végéig.

Az ellenfeleink intelligenciájára az előzőekben sem volt panasz, jól látták meg csapatunk gyengeségeit és a legrosszabb pontunkon támadtak. Ha sikerrel szeretnénk venni az akadályokat akkor nem egy személyként, hanem igazi csapatjátékosként kell beugranunk a harcmezőre.

Az Dragon Age-el most ismerkedők számára talán most vált világosság, hogy a játékmenet inkább a taktikázásra épül, mint a folyamatos gyors hentelésre. Bár ez sem teljesen igaz, mivel az elődök konzol változatai, mechanikájukban igencsak eltértek a PC-s változattól.
Utóbbin a taktika, a harc pontos megtervezése, előbbi esetben pedig inkább az akció dominált.

A Dragon Age 2 honlapjának fellövésekor, rengeteg, de inkább csak marketingszagú információ volt kint. Ezek közt szerepelt az is, hogy az új játékmenet a két véglet közé fog beékelődni mindkét platformon.



Mindenki döntse el, hogy ez neki mennyire jó! A PC-s vonal képviselői oda voltak a taktikáért, a konzolos változat tulajdonosainak bejött az akciódúsabb megvalósítás. A játék fórumai már most heves vitáitól zajosak, hogy nem kell ide semmi újítás, mindenkinek maradjon úgy, ahogy volt.

Én azon a véleményen vagyok, hogy kell a gyorsabb játék, de nem azért mert mondjuk PC-n unalmas lett volna. A mai kívánalmaknak egyszerűen így felelne meg a program és valljuk be mindíg a piac dönt. Bízzunk benne, hogy megtalálják a mindenki számára elfogadható arany középutat.



A fent írt marketingduma kapcsán ejtsünk szót az ilyenkor mindig megszokott külcsín fejlesztéséről. Korához képest még ma sem mondható rondának a DA, de bizonyos tekintetben, ami főleg a textúrák részletességét illeti már látható az idő vasfoga. A játék moddolhatósága azonban egy időre még befedi a rozsdát, ugyanis lelkes csapatok készítettek látványt javító csomagokat, mellyel a játék szebbé varázsolható.

A Dargon Age 2 esetében biztosan nem lesz szükség ilyenre - pár évig, részletesebbnek, szebbnek ígérkezik a grafika és a mozgás animációk. Utóbbiak esetében a végrehajtott kombók során várható jelentős javulás.

Hangok tekintetében, amíg nem lesz kézzelfogható a dolog, szintén csak a kiadott információkra lehet hagyatkozni, egy biztos, karakterünk beszédtechnikája megköveteli a szinkront.



Nagy fába vágja a fejszéjét az a fejlesztő, aki folytatást készít valamelyik játékához. A történet és egyéb sallangok kidolgozása alap, ezek változása egyértelmű, de például a megszokott játékmechanikán újítani nem mindig sikerül tökéletesen. Szerintem kijelenthetjük, hogy más folytatást megért BioWare cím, jó irányba lépett tovább, így talán a Dragon Age 2 esetében sem lesz okunk aggodalomra.

A játék jövő év tavaszán érkezik a boltok polcaira, várjuk szeretettel!

Lehetséges hogy olcsóbb lesz "magyar" Xbox Live mint vártuk?



Érdemes lesz ezek után odafigyelni az új magyar live szolgáltatásra!

Az új Xbox frissítéssel elérhetővé vált, hogy Magyarországról hivatalosan regisztrálhassunk a Live rendszerbe.
Először félő volt, hogy az termékekkel nem fog tudni versenyezni a külföldi árakkal.

Azonban nemrég észrevettem, hogy felkerült a Mass Effect, mint az első teljes értékű X360-as játék a Live-ra, ami megvásárolható a kiírás alapján 2990 ft-ért.
Ez azért érdekes, mert például egy "US" account-al való megvétele a játéknak majdnem a duplája, vagyis $19,99 lenne, ellenben a magyar forintot nézve ami nagyjából $10 árértéknek felel meg!

Szóval mindenkinek azt javaslom a régi profiljához csináljon egy újat amit magyar lakhelyre regisztrál, mert lehet megéri majd később ha ezt a példát követik minden DLC-k vásárlásakor, mint pedig más esetben, még az sem kizárt hogy a zene illetve videó block-ban ami egyelőre hiányzik beletegyenek magyar szinkronos filmeket.
Ez hab lenne a tortán. Kíváncsian várom én is a további fejleményeket. :)

***MS pontba átszámítva 960.
Visa és MasterCard-al lehet megvenni, ha valakinek kell a játék.***