Mortal Kombat - Teszt

...
Remélem senkinek sem kell bemutatnom a Mortal Kombat-ot (MK) , minden idők talán leghíresebb/hírhedtebb verekedős játékát. Mindenesetre a ma született kis báránykáinknak elmondom, hogy a sorozat első része 1992 októberében jelent meg játéktermi gépekre, és hihetetlen sikert aratott a virtuális verekedésre fogékony játékosok körében. Ez elsősorban annak tudható be, hogy a MK valami hihetetlenül véres volt, és ezzel azonnal megdobogtatta, majd pedig végzetesen rabul is ejtette az “agresszív” felhasználók szívét. A hatalmas sikert szinte évente érkező folytatások követték majdnem minden létező platformra (még Gameboy Advance-re is jöttek Mortal Kombatok!), és több filmes feldolgozás is érkezett. Sajnos idővel nem csak a fejlesztők futottak ki az ötletekből, hanem a rajongók is megelégelték a minden kreatív ötletet hiányoló folytatásokat, és lassan, de biztosan minden jel arra engedett következtetni, hogy ismét búcsút mondhatunk egy hajdanán hatalmas névnek. Az utolsó csepp a pohárban a hihetetlenül gyenge, és igénytelen Mortal Kombat vs DC Universe volt, ami összekeverte a két univerzumot (Batman, Superman, és a többiek a MK-ban!), szinte teljesen száműzte a játékból a vért és minden mást, amit szerettünk, ráadásul a többjátékos módja is közel teljesen játszhatatlan volt. Mindenesetre a sorozatot hegesztő Midway-nek ez volt 2002 óta a legsikeresebb játéka, 1.9 millió eladott példánnyal. Hát igen, reklámmal a szarról is el lehet hihetni, hogy csokoládé íze van, és még fintorogni sem fogsz, miközben eszed, ha egy nap ezerszer hallod, hogy ez szép, jó, és természetesen nagyon-nagyon finom is… De, mint tudjuk a szarból is lehet várat építeni, így a készítők is nekiálltak, hogy az újraalakult stúdióval (NetherRealm Studios) tövig nyomják a kezüket a pöcegödörbe és gyémánttá gyúrják a bűzös masszát…

 

A kifizetetlen bérek, a hatalmas nyomás a rajongók részéről és a mindent felemésztő csőd a legtöbb embert agyonvágja egy életre. Azonban Ed Boon és a csapta ahelyett, hogy vettek volna egy pisztolyt és rituálisan kivégzik magukat, miközben a lelküket felajánlják a sötét isteneknek, hogy legalább a pokolban megnyugvást nyerjenek, fogták a Mortal Kombatot és ígéretet tettek a rajongóknak: újra a régi fényében fog tündökölni a sorozat, és nem fognak hülyének nézni minket a haverok, ha a sorozat rajongójának nevezzük magunkat. A Mortal Kombat rengeteg része annyira megkevert már mindent, hogy nehéz lett volna bármi értelmeset alkotni, főleg az Armageddon után, ahol az összes harcos elvérzett, és a végső összecsapásban Raiden és Shao Kahn (ha nem tudnád, ő a főgonosz) maradt csak. Éppen ezért a készítők nagyon okosan az Armageddon végső összecsapásához repítenek minket, ahol mielőtt Raiden kilehelné a lelkét, egy varázslat segítségével üzenetet küld a múltbéli énjének. Ezzel pedig szépen visszahelyeznek minket a készítők nagyjából a MK harmadik részéhez. Újra ott vagyunk a viadalon Raiden-nel, Liu Kang-gel, és a többi harcossal, ám egy valami mégis változott: Raiden amulettje darabokban hever, és azt az üzenetet kapta jövőbeli énjétől, hogy ha szeretné megmenteni a világot a pusztulástól akkor “Győznie kell!”. De hogy kinek, és miért az nem teljesen világos. Persze először Liu Kang-re gondol a mester, és nem is ok nélkül, de szerencsére korántsem ilyen egyszerű a történet. Rengeteg kisebb-nagyobb csavar fog majd mosolyt, vagy éppen dühöt varázsolni az arcunkra játék közben. A készítők nagyon okosan, és intelligensen vezetik a történetet, rengeteg szereplő háttértörténetét ismerhetjük meg olyan szinten prezentálva, hogy garantáltan elégedett lesz minden rajongó. A rengeteg átvezető pedig nagyon szellemes párbeszéddel van megfűszerezve. Cage beszólásai pedig mindent visznek : “Téged kiütlek, téged is kiütlek, na és persze téged is, és téged pedig…elviszlek vacsorázni!”

...

A teljes cikk Sunny tollából származik, ha érdekel bővebben az írása valamint az általa adott tesztpontszám is, akkor látogasd meg barátoldalunkat, a DemonicPlayert! Jó olvasást kívánunk hozzá!

Mortal Kombat: Xbox360 vs PS3

Összehasonlító képek érkeztek egy német online videójátékmagazin jóvoltából a Mortal Kombatból. Szerintetek melyik verzió szebb?






Brink - új képek

Vadi új képek érkeztek a majus 13-án (Péntek hahaha) debütáló, Bethesda-féle Brinkről.





Portal 2 Teszt

Az annak idején garázsprojektnek indult, majd hatalmas sikert elért Portal, jogosan zsebelhette be 2007 legjobb játéknak járó címet. Logikára, kombinációra, helyzetfelismerésre építő játékmenete nemcsak e réteg kedvelői körében lett igazán népszerű. A tervezettnél (?) korábban érkezett folytatás, majdnem kiérdemelte a „jelent volna meg az eredeti időpontban, de hibátlanul” plecsnit, mivel néhány óra játék után a program teljesen véletlenszerű fagyásokat produkált.
Hála a Steam rendszerének sikerült gyorsan orvosolni a hibát, így hamarosan beléphettem az átjárók zegzugos világába. Ha valakinek hasonló futtatási problémái lennének, keresse meg (Steam kliens) a játék tulajdonságai közt a „Validate cache files” menüpontot, ami kijavítja az esetleges sérült állományokat.


A Portal 2 folytatás, viszont korábbi kalandjainkról elég annyit tudni, hogy hősnőnknek – Chell – már volt alkalma megismerkedni a tesztkamrákat irányító mesterséges intelligencia fizikai megtestesülésével GlaDOS-szal, aki szerencsétlenségére eléggé megsínylette a végső találkozást. Tesztkamrák, erről szól a Portal; kísérletek, amikor egy ember a tesztalany. Feladatunk, hogy egyetlen használati tárgyunk a portal-gun segítségével A és B pont között átjárókat nyissunk, majd ezeken áthaladva, esetenként a kamrákban található tárgyakat kapcsolókat, különleges elemeket kombinálva elérjük a célt.
E lényegi elemeit tekintve a Portal 2 semmit nem változott, de most nagyobb hangsúlyt kapott az első rész alatt éppen csak megmutatkozott történeti szál. Drámaiságra nem kell számítani, de apró fordulatok, fejtörők közti felismerések, poénok remekül színesítik a játék majdnem steril világát. Utóbbi fokozásában nagy szerepe lesz kihívónknak, de aki erre még rátesz egy lapáttal az Wheatley, aki ledobva rabláncait segítségünkre lesz az újabb szökés kivitelezésében – egy darabig. Fájdalmasan fanyar humora utánozhatatlan.


A játékidőt – első rész legnagyobb negatívumát – elég nehéz objektíven behatárolni, mivel logikai játék révén rengeteg függ az egyéni képességektől. A kezdeti pályák inkább a környezettel való ismerkedést, a használható elemeket helyezik előtérbe, ami a játékkal először találkozóknak még adhat kihívást, de az első részen nevelkedőknek inkább csak belerázódás.
Ezt még nem is igazán tudom negatívumként említeni, mivel nem lenne szerencsés egyből a mélyvízbe dobni a kezdő játékosokat, de amikor egy új elem bemutatását követően több hasonszőrű pálya töltődik be a képernyőre, akkor azért már untam egy kicsit a dolgot. Természetesen mindegyik új kihívást tartogat, adott tárgy új funkcióját ismerhetjük meg. Az újdonságok közt említhető fényhidat például nemcsak közlekedésre, hanem pajzsként esetleg tárgyak időzített leesésére is használhatjuk.


Számomra ez volt az egyik jó újítás a játékmechanikában, előkészítés, időzítés. Bár az első rész is tartogatott olyan pályarészeket ahol fontos volt az időbeliség jó felismerése, a Portal 2 továbblép. Nem egy olyan pálya található benne, ahol egy összetett rendszert kell alkotnunk a lehetséges elemekből, majd elrohanva a pálya végi kapuhoz „működésbe” hozni alkotásunkat.
Nehézségük a játékidőhöz hasonlóan igencsak szubjektív. Vannak alig pár perces és hosszas gondolkodást igénylő fejtörők is, azt viszont mindenképp ki kell emelnem, hogy a legelborultabb pálya is logikus, átlátható felépítésű. Feltérképezzük a lehetőségeket, kapcsolókat nyomogatunk, kipróbáljuk meddig repít mindek a dobbantó, majd kombinálva a felkínált elemeket, jó időzítéssel na meg egy kis szerencsével hamar elérünk a végcélig.

Ha érdekel a továbbiakban a teszt (koránt sincs vége), és a kiosztott pontszám, akkor látogasd meg partner oldalunkat, a DemonicPlayert!

Mortal Kombat: Jax

Jackson "Jax" Briggs őrnagy első kronológiai megjelenése a Mortal Kombat: Special Forces-ben történt, ahol is jelen volt mikor Kano megtámadta a Különlöges Alakulat egyik bázisát és kiszabadított négy veszélyes bűnözőt és megölt egy csapatnyi különleges ügynököt. Jax a szökevények és Kano nyomába eredt, hogy elkapja őket. Segítségére volt egy különleges erőnövelő karimplantátum, amit közvetlenül a támadás után csatoltatott fel a karjaira. Sikieresen legyőzte vele a négy rabot, No-Face-t, Tasiat, Jareket és Tremort, végül a Külső Világban magát Kanot is. Mikor visszatért volna a Földre a Fekete Sárkány vezetőjével azonban, az megszökött tőle. Jax a nyomába eredt, az üldözéshez csatlakozott a Különleges Alakulat egy másik ügynöke, Sonya Blade hadnagy is. Kínában érték utol Kanot, akinek sikerült feljutnia egy titokzatos hajóra. Sonya és egy kis csapat képes volt őket követni, de Jax nem. Jax ekkor nem hallott többet Sonyáról egészen addig, amíg egy segélyhívó jel nem érkezett a nőtől a Külső Világból.

Hogy megmentse Sonyát, Jax megpróbált egy átjárót keresni a Külső Világba,  de nem járt sikerrel. Mikor azonban Shao Kahn megrendezte saját birodalmában a Halálos Viadalt, Raiden felkereste Jaxet, és felajánlotta neki, hogy átviszi, ha Jax részt vesz a viadalon. Az őrnagy belegyezett.


 A Torna alatt Jaxnek sikerült megtudnia, hogy a társát és az üldözött Kanot Shang Tsung erődjében tartják fogva. Jax betört oda és kiszabadította a foglyokat, amikor azonban vissza akart térni velük a Földre Shao Kahn, akit időközben legyőzött Liu Kang, megparancsolta a katonáinak, hogy öljék meg a földieket. A kialakult zűrzavarban Kano ismét elszökött, Raiden pedig visszaküldte a párost a Földre. Miután megérkeztek, azonnal elmentek Washingtonba, hogy figyelmeztessék a kormányukat a Külső Világ által jelentett veszélyre, de senki se hitt nekik. Ekkor Jax visszatért abba a bázisba, ahol először találkozott Kanoval és visszacsatoltatta a karjaira az implantokat.

A Külső Világ inváziója alatt Jax és Sonya is egyike lett raiden Kiválasztott Harcosainak, így ők is elindultak Los Angelesbe, hogy találkozzanak a többiekkel. A városban összefutottak Kanoval és az általa vezetett külső világi csapattal. Míg Jax a csapatot tartotta fel és végül ölte meg, addig Sonyának sikerült lehajítania Kanot egy felhőkarcolóról. Miután ez megtörtént, csatlakoztak Liu Kangékhez, és elmentek Shao Kahn erődjébe, ahol Kang végül legyőzte a császárt.


 Mikor az inváziónak vége lett, az USA kormánya felállította a Külvilági Felügyelő Ügynökséget, aminek élére Jax került. Feladatuk a különböző birodalamk felderítése volt. Az Ügynökség megalapítása után találtak rá Sonyával Cyraxre egy sivatagban. Hazacitték és megjavították a kiborgot, aki csatlakozott az Ügynökséghez. Ez közvetlenül azután történt, hogy a földi harcosok (köztük Jax is) legyőzték a száműzetésből visszatért Shinnokot.

Mikor Liu Kanget megölte a Halálos Szövetség és Raiden összehívta a harcosokat ellenük, Jax is csatlakozott a csapathoz. Közvetlenül azután, hogy elindult, a Külvilági Felügyelő Ügynökség földalatti bázisát felrobbantotta az áruló Hsu Hao. Jax mikor erről értesült, felkutatta az árulót a Külső Világban és kitépte annak műszívét. Ezután részt vett a Szövetség elleni csatában, de az ő sorsa is ugyanaz lett, mint a többieké: a két mágus megölte, majd Onaga felélesztette őt is.

Valódi neve: Jackson Briggs
Kora: 46 év
Magassága: 198 cm
Tömege: 159 kg
Származási hely: Földi Birodalom
Faja: ember
Fegyverek: szöges buzogány, tonfa
Küzdőstílus: shokan, kuatan
Jelleme: jó
Alakító színészek: John Parrish (MK2, MK3, UMK3, MKT), Gregory McKinney(első film), Lynn "Red" Williams (második film)