Moziajánló: Sötét zsaruk 3.


Évszám: 2012
Eredeti cím: Men in Black 3.
Stílus: Sci-fi-Vígjáték
Játékidő: 103 perc
Rendező: Barry Sonnenfeld
Forgatókönyvíró: Etan Cohen
Főszereplők: Will Smith, Josh Brolin, Tommy Lee Jones
J és K ügynök harmadik bevetésére kemény 10 évet kellett várni, az ember pedig azt gondolhatná, ezalatt az idő alatt kényelmesen le lehet forgatni egy filmet. Ezt durván megcáfolja a Fekete öltönyösök harmadik akciója, hiszen a forgatókönyv a forgatások alatt is íródott, sőt, a készítés folyamata pár hónapig le is lett állítva, ezen tényezők miatt a költségvetés is igencsak magasra rúgott. Úgyhogy megvan rá az esély, hogy a MIB 3. nem lesz óriási siker és nem hozza be a ráfordított összegeket, viszont ha ez bekövetkezik, nem lehet a minőségre fogni.
Mégpedig azért, mert hiába készült el nagy nehezen a film(ez kissé meg is látszik a végeredményen) az összkép egy igencsak szórakoztató mozit tesz ki.
K egyik nagy ellensége, Borisz, a vadállat kiszabadul a sötét zsaruk Holdon épült fegyházából, majd visszautazik az időben és ott megöli K-t, mégpedig azért, hogy így leigázhassa a Földet. Ezt azonban J nem hagyhatja annyiban, így ő is '69-be utazik, hogy a fiatal K ügynökkel tegyen keresztbe Borisznak. 
Fentebb már említettem, hogy voltak gondok a szkript megírásában, de nem csak határidős csúszás volt az egyetlen probléma, hanem az írók is, akik szinte váltogatták egymást. Ez pedig meg is látszik a filmen, hiszen a tempó megtörik néhány helyen, a poénokat se olyan mennyiségben és minőségben kapjuk, ahogy az elődökben és néhány logikai buktató is befészkelte magát a történetbe.
 Ezek leginkább az időutazós szálhoz köthetőek, melyeket az átlag néző lehet észre sem vesz, de azok, akik falják az időutazással kapcsolatos műveket, hamar kiszúrhatnak.
Ennyi negatívum után már következhetne is az összegzés, hogy milyen gyenge film ez, de ha így tennék, nagyon rosszul cselekednék, mivel végső soron igencsak jó darab ez.
A legtöbbet a színészek tesznek a sikerért, legalábbis két főszereplőnk, Will Smith és új társát (vagyis inkább fiatalabb kiadását) megszemélyesítő Josh Brolin. Remekül kiegészítik egymást és a játékidő huzamosabb részében igencsak jó poénokat is szállítanak. Sajnos Tommy Lee Jones nagyon kevés időt tölt a vásznon, de elnézve fáradt alakítását, talán jobb is, hogy ő itt inkább kimaradt az akcióból. Akit érdemes még megemlíteni, az vadállat Borisz, azaz Jemaine Clement, hiszen igencsak jól formálta meg ezt a gonosz figurát és hát a kinézete sem piskóta.
Látvány tekintetében sincs gond a filmmel, igaz akciókból nincs sok, de ami van, az legalább jól lett megkoreografálva. Elsősorban a maszkok érdemelnek óriási piros pontot, Rick Baker így harmadjára is emlékezetes kreatúrákkal állt elő, egy Oscar jelölést minimum megérdemelne munkája. A díszleteket is csak dicsérni lehet, a korai '70-s évek Amerikája remekül festett a vásznon. Azonban itt az a fránya 3D, aminek aztán semmi keresnivalója a filmben, legalábbis ebben a formában, hiszen nem ad hozzá az élményhez. Bár az igazság az, hogy nem is vesz e belőle, tehát ez az alkalmazásmód nem a gyenge, élményromboló kategóriába tartozik, hanem a feleslegesbe.
MIB mozik esetében rendkívül fontos a humor, erről itt sem feledkeztek meg az alkotók, de azért több poén lehetősége rejtőzött ebben az alapanyagban. Így hát ilyen téren elég visszafogott ez a 3. felvonás, de panaszra így sem lehet okunk, hiszen ha jön egy poén, akkor az legalább tényleg vicces. Tehát a minőséggel nincs gond, inkább a mennyiséggel, viszont két fő karakterünk még így is szolgál néhány igazán megmosolyogtató pillanattal. Sőt, a befejezésre egy igazán komoly szál is kinövi magát, majd még egy jól időzített fordulattal is találkozhatunk a játékidő végén.
A "nehéz szülés" igencsak sok helyen mutatkozik meg a filmen, de az dicséretes, hogy ennek ellenére sikerült ebből az egészből egy igazán szórakoztató darabot faragni, mely nincs egy szinten a mára már kisebb klasszikusként említendő első résszel, de a másodikat könnyen lepipálja. Alpári poénokat mellőző, de jól működő humor, néhány látványos jelenet és kellemes színészi alakítások jellemzik a Sötét zsaruk 3. kalandját, mely néhol kissé szétesik, de végére szépen összeáll. 
Értékelés: 7/10



TV ajánló: Terminátor 2 - Az ítélet napja

- Adás időpontja: Május 30. szerda
- Kezdés: 21:00
- Adó: Film+
- Évszám: 1991
- Eredeti cím: Terminator 2: Judgment Day
- Stílus: Sci-fi, akció
- Játékidő: 127 perc
- Rendező: James Cameron
- Forgatókönyv: James Cameron, William Wisher
- Főszereplők: Arnold Schwarzenegger, Linda Hamilton, Edward Furlong, Robert Patrick

A mai napon minden idők egyik legjobb sci-fi-je van porondon, a TV ajánló berkein belül, ami nem más mint James Cameron mesterműve a Terminator 2. Már kisgyerekként is rajongtam ezért az alkotásért, de az igazi élményt egy normálisan kifejlődött agynak képes nyújtani. Ami ha minden igaz már megvan. Lássuk miből élünk.

1984-ben, a gyilkos gép a jövőből kudarcot vallot. Nem tudta megölni Sarah Connor-t, akinek a gyermeke a jövőben a gépek elleni lázadás éllére áll. Így pár évvel később a Skynet egy új gépet küld vissza, már a fiú elpusztítására. A lázadók pedig egy átprogramozott, saját Terminator-t küldenek vissza, hogy védje meg a fiút.
A Terminator 2. része a széria ékköve, egy megkerülhetetlen mestermű. A hangulata a mai napig utánozhatatlan, ügyesen egyensúlyozik a látványos akció filmek és az elgondolkodtató sci-fi műfajok, látszólag távol lévő határmezsgyéjén. James Cameron pedig, remek arány érzékről tesz tanubizonyságot. Itt lehet látni mennyire jó rendező is ő.
A színészi játék parádés, Edward Furlong és Linda Hamilton anya-fia párosa remek. Igazéból azóta sem láttam őket enyire jól játszani. Pláne nem Furlong-ot, aki mára teljesen lecsúszott. A Holló 4-ben pedig kifejezetten borzasztó volt. A két "gép" is hozza a formáját. Robert Patrick T-1000-ese a legfélelmetesebb robot a filmsorozatban. Schwarzenegger pedig jól hozza, az első részben bemutatott figurája ellentétét.
Az akciók pedig példa értékűek, talán nics még egy sci-fi, ami 21 évvel az elkészítése után, semmit sem veszített a látványából. Mai szemmel nézve is kifejezetten jók a trükkök, bemutatásakor a technikai bravúrjait jutalmazta is a filmes akadémia, négy Oscar díjjal.
Egy igazi klasszikussal lesz holnap dolgunk, kedves olvasók. Nem hinném, hogy van olyan ember aki nem látta volna még, de ha mégis akkor tessék holnap a TV-re tapadni. Holnap pedig jövök a Terminator 3 ajánlójával ami hát... lehet inkább antiajánló lesz belőle. Trailer-rel nem tudok szolgálni, minden valamire való videó beágyazása le van tiltva.
<>
Summary
5/5
 Megkerülhetetlen sci-fi klasszikus, az alapműveltség része.

Legends of Dawn - új gameplay trailer

Május 29-én a Dreamatrix csapata egy új gameplay videót adtak ki a készülőben levő RPG játékukról, a Legends of Dawn-ról. A játék egy mesés világba fogja elkalauzolni a j��tékosokat, amit csak Narr-nak neveznek. A készítők több mint 100 különféle helyeket ígérnek: titokzatos szörny tanyák, sötét vár börtönök és lebegő szigetek sokasága várja majd a kalandorokat, hogy felfedezhessék őket.

A trailer itt tekinthető meg:

Gratuitous Tank Battles teszt


A nehéz lépegető mögött, a nyílt úton feltorlódott a lövész osztag, idegesen kémlelték a sövényt végig maguk mellett. Már ellenséges területen jártak, bárhol leselkedhet egy nagyobb ágyú, vagy lövészek álcázva, akik csak a parancsra várnak. A nehéz lépegető bár szemből védi őket, de oldalról védtelenek, semmi fedezék az úton, futni, pedig hátra nem lehet a lézerlöveggel ellátott páncélostól, a könyörtelen parancsnokuk csak egy irányt ismer, és ez az ismeretlenbe vezet…

Kis rövid hangulat keltés remélem meghozta mindenki kedvét a mostani tesztünk alanyához, a Gratuitous Tank Battles-höz, a cím kimondására nem vállalkoznék, a továbbiakban GTB rövidítéssel hivatkozom majd rá. Szóval a GTB műfaja a Tower Defense (TD), ez inkább különböző flash játékokból lehet ismerős egyeseknek, míg másoknak röviden annyit a műfajról, hogy védelmi tornyokat kell egy út mellé elhelyezni, hogy az úton ránk özönlő ellenséges hordát elintézzük. Izgalmasnak hangzik, ugye? A műfaj nem véletlen örvend nagy népszerűségnek a flash körökben, mint a nagyképernyők világában, és ahhoz, hogy itt is megállja a helyét kellő mennyiségű egyediség szükséges. De nézzük, hogyan vizsgázik a rettenthetetlen parancsnok a védelmem oltárán!
A játék digitális úton elérhető, példának okán a Steamről, gyorsan letölthető, és már mehet is a harc.

A főmenü egyszerű, jól kezelhető, a zene nem fülbemászó, de nem is idegesítő, igazából szinte észre sem venni. Ennél idegesítőbb volt számomra a menüpontok közötti áttűnés effektusa, amit utoljára esküvői diavetítésen láttam, és ezt megfejelték egy olyan hanggal, aminek hála minden gombnyomást kétszer meggondoltam a főmenüben. A beállítások révén jól skálázható a játék, régebbi vasakon is zökkenőmentesen futhat. Ám már csatazajra vágyom, úgyhogy neki is kezdek az ilyen játékoktól elvárható, közepes hosszúságú kampánynak, 3 nehézségi szint teszi többször újrázhatóvá, és nekivághatunk a harcnak a támadó oldalon is, így ránk hárul majd az egységek összeállítása a védelem áttörésére. A kampányhoz hozzátenném, hogy a játék egy kitalált cyberpunknak nevezhető univerzumban játszódik, világháborús áthallással, kicsit fallout-os beütéssel. Ezt az érzetet a betöltő képernyők propaganda plakátjai tovább erősítik, az egységek kinézetéről, és fegyverzetéről nem is beszélve.

A harc a védekező oldalon a védelem összeállításával kezdődik, majd kezdődhet a harc, és az újratermelődő pénzükből újabb tornyokat/egységeket vehetünk. Az egységek a műfajtól mára elvárt kő-papír-olló alapon végzik az ellenség pusztítását, először a pajzsot kell leszedni, majd mehet az életerő, vagy az egységek puszta mérete okozza a variációt, hogy a lézerpuskás gyalogság, jobb ha behúzza a fejét a lángszórós tankok elől, míg a nehéz lövegek tüzében vígan futkározhatnak a páncélosok mögött. A dolgokon a támadó fél annyiban variál, hogy egy 3 egységes hullámot tehetünk, össze, majd mehet folyamatosan a roham, az ellenség védelmének felőrlésére, ami lényegében a jó egységek-jó sorrendben történő indítása kimerít. A győzelem-vereség a védelmünkön átjutó ellenség által jelentett győzelmi pontok határozzák meg, ha kevés, akkor a védelem győzött, ha sok, akkor vereség. Támadó félként, pedig a konkrét cél a pontszám átlépése, és akkor, győztünk is.

A győzelem révén lehetőségünk van 2 unlock lehetőség közül választani. Ezek az unlockok jelentik a játékmenet megszínesítését, annyiban, hogy sok-sok darabból összeállíthatjuk álmaink védelmi tornyát, vagy épp az ideális gyalogost a pajzsok leküzdésére. Az unlock rendszer kellően egyszerű és szinte végtelen mennyiségű új egységet hozhatunk létre, melyeket használhatunk a játékban. Ehhez meg kell jegyeznem, hogy a térképek elején a játék megkérdezi, hogy az eredeti tervezett játékot szeretnénk használni, vagy a saját, egyedi egységeink is elérhetőek legyenek.  Minden egységhez tartozik kb. három kinézet típus, amit szintén itt állíthatunk, a színek széles skálájáról nem is beszélve.

Ha a térképekkel gondok akadna, nem elégedünk meg a fejlesztők által kijelölt úttal, vagy torony helyekkel, lehetőségünk van a beépített térképszerkesztőt használni, ez is kellően egyszerű, de mégis kellően összetett, a műfajhoz képest. A térképek elég részlet gazdagok, egy 2D-s játékhoz képest, bár jobbára a legmagasabb nézetet fogjuk használni, de közelre zoomolva láthatjuk a kis katonák menetoszlopát a gépfegyver tűzben megtörni, (ilyenkor kis dögcédulákat dobálhatnak el, ami extra pénzt ad a keretünkhöz). A kilőtt egységek füstölnek, a kilőtt tornyok helyén a füstölgő romok ott maradnak (amíg új épület nem kerül a helyére), és a gyalogosok vérbe fagyott holttestei is ott hevernek majd előttünk. A csaták menetébe a tornyok építésén kívül aktív képességeink is beleszólást engednek, ilyen például a bombázás, ami a gyalogosok számára jelent halálos ítéletet.
A játék online játéklehetőséget is tartogat, azért nem kell megörülni, sajnos jelenleg kimerül a saját térképeink/támadó/védekező seregünk megosztásában, és azokat ilyen kihívás módjára végrehajthatjuk, jelenleg több mint 10000 térképet érhetünk így el. A játék a kihívások kedvelőinek 24 Steam Achievmentet is tartogat.


Összességében egy rétegjátékról beszélünk, ami a világot nem váltja meg, de a megoldásai a tulajdonosainak kellő kikapcsolódást nyújthat az egyetemi órák között (alatt), otthon egy gyors hadakozásra. Így alapvetően inkább számomra közömbös lett a végső benyomás, míg ha a fejlesztő előző játékához merném hasonlítani (Gratuitous Space Battles), (ami lényegében saját műfajt teremtett, amit röviden csata szimulátornak hívnék, sok TD elemmel.) inkább egy enyhe csalódás a játék, kevés az igazi előrelépés a lehetőségeikhez képest. De, aki szereti a műfajt érdemes egy próbát tennie, nem veszthet semmit.

Pozitívum
+ jó ár/érték arány
+ könnyű kikapcsolódás
+ szabad hadsereg dizájn

Negatívum
- kevés újdonság
- rétegműfaj
- Idegesítő menühang



Értékelés
8.0
Játékmenet:
 Klasszikus TD irányvonal megfűszerezve az  egyedi egységek lehetőségével.

8.0
Hangulat: 
Cyberpunk-Fallout-Világháború vegyesen, a propaganda plakátok inkább viccesek.

8.0
Grafika: 
Kategóriáján belül a középmezőny, egyébként meg láttam már szebb 2D-s grafikát.

7.5
Hangok: 
Semmi fülbemászó muzsika, csak a korábban említett idegesítő menühang az áttűnéseknél a menüpontok között.

9.0
Szavatosság: 

A műfajból adódik, hogy egy rajongó élete végéig nyüstöli majd, míg más az első pálya után feladja, de DLC-k lesznek hozzá a fejlesztők előző játéka alapján, ami növeli a szavatosságot.

Summary
8.1
A műfaj rajongóinak ajánlom, kétlem, hogy csalódnának benne, de aki most kezdené el a TD karrier építését, javaslom kezdje a böngészős flash játékokkal.



A tesztpéldányért a köszönet a Positech Games-t illeti

E3 2012: Far Cry 3 Teaser

Jövő héten minden megváltozik. Egy olyan nap fog következni, ami minden ember életét megváltpztatja. A névnapom. Meg előtte lesz az E3 is. Beindult az E3-as őrület, ilyenkor szeretnek a kiadók, még előtte néhány kedvcsinálót kiadni, így van ezzel a Ubisoft is. A Far Cry 3-ból adtak ki egy kis teaser videót, az E3-on majd láthatjuk az igazi trailer-t is. A videóból semmi érdemi információ nem derül ki, csak a nagyobb magazinok véleményeit írkálják ki, néhány a játékból kivágott montázsra.

E3 2012: Spec Ops - Üdv Dubaiban!

Hamarosan kezdődik az idei E3, de már több készítő előkészül a nagy játék eseményre. Így tett ezzel a G4 magazin is, hiszen kizárólag náluk jelent meg az alábbi, meglehetősen hangulatos videó a Spec Ops: The Line akciójátékról. Megjelenés június 29-én, természetesen a játék szereplni fog az E3-on a 2K Games jóvoltából.

Trailer alant:


Képeken a Metro: Last Light

A THQ kezdi beindítani marketinges gépezetét, hiszen még az E3 előtt vadonatúj képeket adott ki a Metro Last Light-ból. Pontos megjelenési dátumot csak az E3-on tudnak majd mondani a THQ PR-es srácai. Addig is várjuk szeretettel a játékot!






KRATER - megjelenési dátum


A svéd Fatshark fejlesztői a mai napon hivatalosan bejelentették a KRATER című posztapokaliptikus környezetben játszódó RPG játék megjelenését. A nagy nap június 12-e lesz, hiszen ekkor fog debütálni kizárólag a Steam hálózatán a teljes játék. Alapjába véve egy könnyed, indie RPG játékról van szó, melyben a Diablo és a Fallout világa keveredik igen jó mennyiségben. Mi már ki is próbáltuk a bétatesztet, hamarosan részletezzük a játékot. Megjelenéskor természetesen teszttel is jelentkezni fogunk!

Képek a játékból:









CryENGINE 3 - Törésteszt videó


A Rigs of Roads című játék ismert törési fizikáját mutatják be a készítők, csak most a Crysis 2 alatt futó CryENGINE 3-mal. Nagyon élethű törés szimulációt hoztak össze a srácok, mindig máshogy törik az autó, visszapillantó tükröt is el lehet hagyni, felfüggesztésnek is külön fizikája van.

Hogy minden zökkentő mentesen menjen, a demót fix 100 fps-sel vették fel.

Képzeljétek el ezt a motort például a GTA V alatt. This is the Future!


Mass Effect 3 Rebellion Pack trailer

Megkapta utolsó videó előzetesét a Mass Effect 3 Rebellion című DLC, mely igen látványosra, és hangulatfokozóra sikerült. A vorcha katona debütálása pedig nem pletyka, valóban választható karakter lesz az új, ingyenes kiegészítőben. Megjelenés a héten!

Az Extended Cut DLC valamikor idén nyáron fog megjelenni a digitális rendszereken. A Bioware állítólag bemutatja majd a nagy kiegészítőt az E3-on.

Among the Sleep - Horrorjáték a láthatáron

Még az E3 előtt a készítők egy meglehetősen félelmetes játékkal álltak ki a nyilvánosság elé, ami a Among the Sleep címet kapta. Egy velejéig romlott, horrorjáték lesz, némi Paranormal Activity beütéssel. Főhősünk egy kisfiú. Majd meglátjuk mi sül ki belőle.


The Amazing Spider-Man Trailer



Egy rövid kis előzetes arról ahogy a PS3-on Move segítségével hogyan is fog kinézni maga a játék és ennek rövid ismertetése. A játék PS3 mellett Xbox 360,3DS és Wii támogatással fog napvilágot látni a jövőben.

Csúszik az Anarchy Reigns

8:24 van és már forr az agyvizem. Az elmúlt hetekben gyakorlatilag minden napra jutott egy halasztás, csúszás híre és ez alól a mai nap sem kivétel. A Platinum Games kegújabb hack 'n' slash játéka is csúszni fog, ha a kiadó Sega úgy gondolja. A dolog csak azért furcsa, mert a fejlesztő csapat azt nyilatkozta, hogy az Anarchy Reigns már teljesen kész van, nem is csinálnak vele már semmit. Tehát a halasztás oka meglehetősen értelmetlennek tűnik, de úgy néz ki csak pár hetet fog csúszni a multi mókával megbolondított, gyepálós őrület. Az, hogy a játékon már nem dolgoznak számomra és még sok más ember számára is nagyon örömteli, hiszen így teljes figyelemmel készíthetik a Metal Gear Rising: Revengeance-t.

E3 2012: Kint lesz a Quantic Dream is

Jövő héten bizony itt lesz az E3, és a hétfői napon több nagy cég is bemutatja legújabb portékáját. Többek között a Sony és az ő berkein belül, a legendás fejlesztő csapat a Quantic Dread, akik olyan játékokat készítettek, mint a Fahrenheit és a Heavy Rain. A csapat jelenleg két játékon dolgozik, a később megjelenő játékuk, már valószínűleg az új Sony masinára készül. Egyre érdekesebnek tűnik az idei E3.