E3 2012: Deadlight gameplay videó

Egy rendkívül hangulatos gameplay videó érkezett a nyáron megjelenő Deadlight, című játékból. A játék 2D-s megvalósítása, kifejezetten tetszetős. Remélem legalább akkora élmény lesz vele játszani, mint tavaly a Limbo-val.

E3 2012: Hearts of Iron III: Their Finest Hour


A Paradox Interactive bejelentette, hogy a Hearts of Iron III újabb kiegészítővel fog gazdagodni, szám szerint a harmadikkal. Az alapjáték már kb. három éve megjelent, ám a Paradox elkötelezettségét a vásárlóik felé nem csak a javítások, hanem a tartalomban gazdag kiegészítők is bizonyítják. A kiegészítő várhatóan az év végén fog megjelenni, és eddig az alábbi funkciókkal biztos rendelkezik majd:

  • Kibővített kémkedési rendszer, újragondolt küldetésekkel, és a térképen végrehajtható műveletekkel.
  • Egy új "haditerv" funkció, ahol hadvezér módjára átfogó haditerveket dolgozhatunk ki, és oszthatunk majd meg másokkal.
  • Megjelennek az elit, különleges alakulatok, mint pl.: Gurkha, Ranger, és az Imperial Guard stb...
  • További javításokat kap, és jobban kidolgozzák a partraszállásokat.
  • A stratégiai harcmező sokkal jobban ki lesz dolgozva, és a lend-lease rendszert is beépítik a játékba.
  • A katonai vezetőink egyéni képességekre tehetnek szert beosztásuk szerint, hála az új taktikai rendszernek.
  • A játékban végre elérhető lesz egy igazi szabad játékmód, ahol kipróbálhatjuk a "mi történt volna, ha..." ötleteinket, előre beállított kutatással, gyártással stb...
  • Két új játszható kampány is helyet kap majd a játékban, a Téli háború (finn-orosz) és a spanyol polgárháború .
Unalmas téli estékre idén sem kell majd számítani a Hearts of Iron rajongóknak!









E3 2012: F1 2012 - Első Trailer


Új év, új F1-es játék. Legalábbis az elmúlt 3 évben ez volt a tendencia (előző 2 rész után bár csak ne ez lenne). A játék készítés jogai az angol Codemasters csapatnál van és még náluk is marad egy ideig. Reméljük a hibákat kijavítják és megpróbálnak egy jobb fizikát a játék alá pakolni, habár nem ez jön le a videóból.

Megjelenés várhatóan szeptemberben mindhárom platformra.

Far Cry 3 - Coop trailer


Az Ubisoft az E3 konferenciáján nem csak egy káprázatos és akciódús játékot prezentált, de a saját állomásuknál kiderült, hogy a Far Cry 3 c. játékukban coop játékmód is lesz, ahol 4 hajó törött embert irányítunk, akiket a kapitányuk hátra hagyott miközben a hajójuk elsüllyedt. (Pedig minden film és más hiedelem szerint a kapitány hagyja el utoljára a hajót.)
Mind e mellett a PS3 konzollal rendelkező játékosoknak egy exkluzív DLC-t is összefabrikál majd a Sony. Erről több információ egyelőre nem hangzott el.
A játék ez évben Szeptember 9.-én fog megjelenni PC-re, Xbox 360-ra és PS3-ra hazánkban.
A coop trailer-t itt tekinthetitek meg:

E3 2012: Arma 3 - 15 perc demó + Minimális gépigény

Ahogy azt a Bohemia megígérte, az E3-on bemutatták a katonai játékokért rajongók számára az Arma 3 című játékot. Több, mint 15 percen keresztül láthatjuk mozgás közben. Megjelenni 2013-ban fog, kizárólag PC-re, Windows 7/Vista támogatással!

OS: Windows Vista SP2, Windows 7 SP, Windows XP nem támogatott!
CPU: Intel Dual-Core 2.4 GHz vagy AMD Dual-Core Athlon 2.5 GHz
GPU: NVIDIA GeForce 8800GT vagy ATI Radeon HD 3830 vagy Intel HD Graphics 3000 Shader Model 4 támogatással és 512 MB VRAM
RAM: 2 GB
HDD: 15 GB szabad hely
DirectX: csak 10-es verzió

E3 2012: Tomb Raider képek

Sokaknak tetszik az új Tomb Raider játék, legalábbis az eddig megjelent játékmenet videók alapján. A Square Enix valóban jó útra terelte a reboot verziót, hiszen az előző részekhez képest meg is látszik, hogy másabb, valamint stílusosabb is. Lara baba pedig sokkal emberibb mivoltját adja majd elő.
A megjelenés március 5-én lesz esedékes. Mit tehetünk addig? Várunk, türelemmel...







Megérkezett a Django elszabadul első előzetese

Ahogy ígértük, itt van Quentin Tarantino új filmjének előzetese. Egyelőre szerintem nincs igazi Tarantino-s hangulata, viszont láthatunk pár tökös jelenetett, és Leonardo DiCaprio-t, mint a film főgonoszát. A második előzetes biztos ütősebb lesz.

E3 2012: Debütált a Square Enix next-gen motorja

A Square Enix grafikus motorja meglehetősen szépen domborít képernyőnkön. A tech demó videója az E3 2012 expó alkalmával debütált világszerte.

Íme az AP motor bemutatója:

MOH: Warfighter - képek

Korrekt prezentációt kapott az E3-on az EA egyik legnagyobb húzócíme, a katonai lövölde műfajként debütált Medal Of Honor: Warfighter is. A játékból most állóképek is érkeztek, amit érdemes megpillantani. Megjelenés október 23-án.









Hitman Absolution képek érkeztek

A Square Enix 6 új képet adott ki a novemberben megjelenő új Hitman játékból. Erre fáradjatok:







Game of Thrones teszt

Game of Thrones, vagy Trónok harca. Úgy vélem elég sokan ismerik ezt a címet, ami a világot seperc alatt gyorsan végig söpörte. Megannyi rajongó csatlakozott a sorozathoz. Először regény formájában jelent meg a George RR Martin által megálmodott Game of Thrones, majd pedig egy meglehetősen minőségi TV sorozat formájában hódította meg a nézők kegyeit.  Az imdb-n nagy népszerűségnek örvend a Trónok harca, hiszen a 9 pont feletti átlag érékelések mindent elárulnak a franchise-ról. A Focus Home Interactive, az Atlus és a Cyanide hármasa pedig gondolt egy merészet, ami túlságosan is kockázatos volt. Tudták ők nagyon jól, hogy videójátékot nehéz készíteni ilyen filmes címekből, de mégis kockáztattak. Tavaly elkészítették az igen csak gyengére sikerült Game of Thrones RTS-t, valamint a mára befutott cikkünk alanyát, a Sean Bean főszereplésével fémjelzett HBO-sorozat  RPG változatát is. Én nem tartozom a sorozatbeli rajongókhoz, csupán mint játék és RPG, úgy fogom értékelni a különböző szempontokat.


A Game of Thrones című játék legfontosabb részei: a történet és a karakterosztály kezelése. A fejlesztők mindent bevetettek  a sztori kapcsán, hiszen mély nyomot hagyhat sok játékosnak a dialógusok részletes kidolgozottsága. Például az első fejezet körülbelül 15 perc után kezdődött el, olyan részletesen tálalják a viszonylag átlagos történetet a nézők (vagy játékosok?) felé. A Dragon Age 2 dialógusai elbújhatnak emellett, sőt ugyanúgy elérhető a döntési hozatalok, mint a kaland RPG-k esetében.  Jó, illetve rossz irányba terelhetjük karaktereink morálját, illetve karizmájukat. A játékban két eltérő harcmodorú karaktert irányíthatunk: az első karakter, akivel kezdjük a sztori módot, Mors Westfordnak nevezik, míg az utolsó főhőst, Alester Sarwycknek. A fejezet elején szakosodhatunk, melyek a következők mindkét karakter esetében: Landed Knight, Hedge Knight és Magnar. Minden egyes osztály egyedülálló képességekkel rendelkezik, mely a harci stílusuktól is függhet. Az egyik kaszt pl olyan lovagtípust képvisel, akinek egyik kezében lehet egy pajzs, míg a másikban értelemszerűen egy kard. A másik lehetőség, az igazi keménykötésű lovagok alosztálya, akiknek kezében csak egy nehéz kard lehet. A harmadik és egyben az utolsó karaktertípusunk a kétkezes fegyverekre koncentráló ember, aki tulajdonképpen a szerencsevadászokért rajongó játékosok kedvence is lehet. Alisternek van olyan lehetősége, hogy az íjászatot elsajátíthatja magának.

Az Inventory / Felszerelés rendszer mondhatni tágas, és elég egyszerűen kezelhető. Ahogy haladunk előre jobbnál jobb páncélokat, sisakot, kardot, pajzsot szerezhetünk meg az ellenségektől. A karakterek kinézete ingame pillanatban egész szép, főleg ha fel is öltöztettük őket. Elég mutatósan pózolnak az ellenfeleknek. De ez még nem minden, miután kiválasztottuk a karakterosztályt, egyből tulajdonságokat választhatunk a két hősnek, meghatározott pontok alapján. A sztori kerettörténete tehát két szálon fut, és ahogy haladunk előre a fejezetek során, annál nagyobb területet tudunk felfedezni magunknak. Pl Mors esetében a játék közepe felé már bejárhatjuk  az egész kastélyt, pár karakterekkel el is beszélhetünk, sőt, valamelyik NPC még helyi mellékküldetést is ad. Mors olyan képességgel rendelkezik, hogy át tudja venni hűséges társának, a saját kutyájának az irányítását (alapértelmezett R). A korccsal különböző speciális feladatokat is végrehajthatunk, gyűjthetünk titkos dolgokat, amiket a szimat alapján kell követnünk (képernyőnkön sárgás-zöldes színnel jelöli, hogy merre menjünk), valamint emberek torkait is szétharaphatjuk ebünkkel. Az ember legjobb barátja bebizonyította, hogy nagyon hasznos tud lenne egy-egy helyzetben. Alester pl egy Sárkánytűz idézést tud előhívni. Ez a képesség segíti őt, ha eltéved valahol. Vagy ha titkos utat szeretne felfedezni, akkor ez a tűz megmutatja neki.

A játékmenet  meglehetősen furcsára sikerült, hiszen a legtöbb időnk az átvezetőkkel és a dialógusok meghallgatásával fog elmúlni. Játéktípusát tekintve egy akció RPG-ről van szó, mely különös oknál fogva nem lehet felülnézetből játszani, kizárólag TPS nézetben. A gameplay "hasonlít" a Dragon Age-re, és a Final Fantasy-ra, mert a karaktereknek külön ki kell osztani a képesség parancsokat, ami alapértelmezetten az 1-es, 2-es, 3-as, 4-es, 5-ös, stb billentyűkön vannak beállítva. Harc közben ész szerűen ezeket a gombokat kell majd kiosztanunk hőseinknek. Epikus csatát senki ne várjon a játéktól, mert inkább a taktikára gyúrtak a fejlesztők.  A legerősebb csapás természetesen nagyobb mannával jár. Harc közben nem lehet szüneteltetni a támadásokat (bár a Space gomb lenyomásával le lassul az idő), szóval gyorsan kell cselekednünk, a gyors észjárás itt előny lesz. Ez a funkció növeli a feszültséget az in-game harcok során. A harcok után begyűjtött tárgyakat megtarthatjuk, vagy eladhatjuk a kereskedőknél. A bejárható terület sajnos túlságosan lineárisra sikerült, de konzolokon éppen ezt szeretik. Haladni kell, nincs mese.


Nem esett szó még a vizuális - és az audiorendszerről. A grafika meglehetősen pocsék (így 2012-ben), hiába az Unreal Engine 3.0 motor. Pedig ki lehetett volna hozni ebből egy gyönyörű játékot is, lásd Batman Arkham City-t. A Cyanide sajnos nem élt a lehetőséggel, nyilván sietették őket. A csúnya grafika az átvezetőknél tapasztalható a leginkább, és főleg a kutya kidolgozottsága hagy némi  kívánnivalót maga után. Viszont pár fejezetnél meglepően szépen fest a játék látványvilága, pl a kastély kifejezetten látványosra és hangulatosra sikerült megalkotni. A fő karakterek is tűrhetően vannak kidolgozva. Talán a játékprogram leggyengébb része. Viszont a hangulattal minden rendben. A hangok terén az illetékesek szép munkát végeztek, erre a szempontra nézve véleményem szerint nincs kifogás. A dialógust pedig korrekt munka jellemzi.

Mindent egybevetve a Game of Thronest a történetéért és a hangulatáért fogjuk szeretni, de aki főkategóriás játékot vár a Cyanide fejlesztésében, az messze felejtse el. A Trónok harca rajongóinak meg van rá az esély, hogy nem fog tetszeni. Ez a játék napjainkban inkább egy hiánypótló termék lett. Ha szeretsz sokat olvasni, minden bizonnyal kedvelni fogod a játékot.

 

Pros:
+ Hangulatos
+ regényszerű (kidolgozott dialógusok)
+ érdekes átvezetők
+ epizodikus játékmenet
+ Steamworks
+ hibái ellenére eddig ez a legjobb Game of Thrones játék

Cons:
- Harcrendszer
- csúnya grafika
- túl lineáris
- nincs coop story


Értékelés
7.0 Játékmenet:
A játékmenet nem fullad fölösleges öldöklésbe. Az egész játék a történetre, és a dialógusokra építkezik, kevés harcokkal.
9.0 Hangulat: 
A játék legerősebb része, a sztori kifejezetten érdekesre sikerült. Öröm hallgatni / nézni a sztorit, ahogy előre halad. A gótikus, sötét tónusú pályák egész hangulatosak.
6.5 Grafika: 
A játék leggyengébb része, sok helyen kidolgozatlan textúrák vannak.
9.0 Hangok: 
A szinkronszínészek viszonylag elfogadható munkát végeztek. A hangok minősége a termékhez képest kifejezetten jó lett.
6.0 Szavatosság: 
A játékot magyar felirattal lesz majd igazán élvezhető végigjátszani. Egy különálló cooperative sztori mód azért beleférhetett volna.
Summary
7.5Nem lett Év játéka, de nem is akart az lenni. Aki szeret olvasni, az tegyen vele egy próbát.


A játék Steam kódját köszönjük a Focus Home PR képviseletének!