Warface

Teszteltük a Crytek új ingyenes lövölde játékát.

Heroes and Generals

Megnéztük a Steamen nemrég debütált háborús játékot.

Meridian

Megnéztük a Meridian című stratégiai játékot...

Sniper Elite 3

Teszteltük a Sniper Elite harmadik részét.

GRID Autosport

Leteszteltük az új Grid-et.

Watch Dogs

Leteszteltük az év legjobban várt játékát.

Wolfenstein The New Order

Megnéztük milyen lett az új Wolfenstein játék.

Age of Mythology Extended Edition

Leteszteltük az Age of Mytholgy újrakiadását.

Prometheus filmkritika


Szombaton megnéztem az idei év talán legjobban várt sci-fijét. Sok mindent hallottam róla, sok mindent bedobott a marketing gépezet, és sokat nem vártam tőle. Hogy őszinte vallomásom legyen, szeretem a sci-fit, szeretem, ha egy film, helyén kezeli magát, és nem akar több lenni, mint ami. Az intelligens filmeket is imádom, ha az a bizonyos intelligens látásmód valóban jelen van, nem csak elhitetni kívánja, hogy mennyire megmondta a "frankót" a film. Hogy bizonyítsam mennyire prekoncepciók nélkül mentem filmre, az Alien sorozatot is csak IDÉN (2012) pótoltam, tehát egyáltalán nem lett kult-klasszikus a fejemben mérnök csaj vs. savas idegen klausztrofób harca. De ürültem végre egy értelmesnek tűnő sci-fi, ami nem annyira primitív, mint az Avatar.

A film története lényegében azt a kérdést feszegeti, hogy mi van, ha az emberek őseinek kialakulásához valamiféle köze van egy űrjáró idegen népnek. Ennek persze nyoma van ősi civilizációknál, és erre a jövőben rájőve, elindul bátor csapatunk a megadott helyre, naiv, kis nebulók módjára. Persze a dolgok nem úgy alakulnak, ahogy tervezik őket. A film forgatókönyve valahol itt kapta az első csapást, mert biztos érezték a stúdió fejesei, hogy "ez kevés lesz" (bevétel ügyileg) ezért egy másik franchise-á vált dolgot még bele moshatnánk, ez hoz pár új nézőt, meg a dizájnon már spóroltunk pár milliót (újrahasznosítás). A következő csapás az volt, hogy az Alien univerzum árnyéka miatt, akkora mennyiségű felesleges/mondvacsinált/céltalan dolog zsúfolódik bele a történetbe, hogy fontosnak szánt dolgok elsikkadnak. Az intelligensnek tűnő film annyira buta lesz, hogy elhiszi, hogy milyen okos. (nem mindegy, hogy egy okos hülyéskedik, vagy egy hülye okoskodik) A továbbiakban spoilereket tartalmazhat az írásom, aki, még nem látta, vagy szeretné azt a kevés élményt rombolni, az folytassa az olvasást. Adott két tudósuk, akik elméletileg régészek, bár a szakmai tudásukba vetett hitem 20 perc múlva végleg elszállt, mindketten vallásosak, és meglehetősen nagy képzelőerővel vannak megáldva (ezen tulajdonságok nem megfelelő kezelése, eredményezi a téves tudományos következtetések 99%-át, erre a film csak ráerősít). Kapunk egy robotot, aki emberibb, mint bárki más, és egyedül elvinné a hátán a filmet, kapunk szemét főnököt, afro-amerikai szereplőt vezető beosztásban, van távol-keleti szereplőnk is, meg egy feltehetően ír geológus,  meg egy idétlen biológust, hogy az utóbbi 2 idióta ellegyen egymással. Meg még pár ágyútöltelék szereplőt. A viszonylag sok szereplő miatt, jellemek kidolgozása elmarad, a karakterek csak önmaguk árnyékai egész végig, sok szereplőnél elmarad bizonyos motivációik kidolgozás, emiatt utólag a fejünket vakarjuk, hogy, hát igen... "ez hülye". android barátunk, David, ezért ver köröket mindenkire, mert neki lett mélysége. A történetben a forgatókönyvek házassága miatt iszonyatos mennyiségű az összekötő-átvezető jelenet, de ezek a logika, az életszerűség szikráját is nélkülözik: Régész hölgy (Shaw - Noomi Rapace) kap egy idegen lényt a pocijába, műteni nem tudnák, inkább fagyasztanák, aztán majd otthon. Lecsapja orvosait, majd a tudományosan fantasztikus filmek automatikus műtőjével kioperálja "gyermekét", persze akiket lecsapott ez idő alatt nem keresik, hogy "esetleg elnézést?", majd a kioperált förmedvényt, miután kicsinálja otthagyja, és visszamegy a többiekhez, ahol senki sem kérdi meg, hogy "hogyhogy nem altatnak" - "miért vagy ilyen véres" - "mi lett a kis űrmagzattal" pár jelent múlva azzal a dokival van egy jelentben, akit jól fejbe vert, "elnézést?". Az intelligens teremteni képes civilizációnk is olyan hihetetlen hülye, hogy kész csoda, hogy le tudtak mászni arról a bizonyos fáról, vagy miről... Saját vegyi laborjuk csillagképével házalnak őseink között, majd a vegyi laborban, ahol, komoly biológia fegyverek vannak (nem túl stabil halmokba rendezve), mindenféle biztosíték nélkül. Szereplőink logika nélkül rohannak végzetükbe, de mivel papírmasé a jellemük a haláluk, semmi komoly csapást nem jelentenek.

Jól megtervezett epikus/látványos pillanatok sikkadnak el ezeken a férc szereplőkön. Az alapvetően a film legnagyobb gondja az Alien univerzum, teljesen felesleges volt belefércelni a forgatókönyvbe, a nekromorf lények is kb. senkit nem izgatnak, mintha azok a jelenetek, egy másik filmben lennének, hatásuk csak annyiban működik a film egészére, hogy általuk, fogy a szereplőgárda, de különösebb konfliktust nem okoz. Az idegen teremtő barátaink, meg önmagukban Darwin-díjas szerencsétlenségek. A szereplők következtetései elég mondvacsináltak, és konfliktusaik is nélkülözik az életszagot. Sajnos az Alien filmek egyik ilyen pozitívuma volt az "életszag", és pont ez nem sikerült átmenteni a nagy fércelés közben. Az öszvér forgatókönyv pedig nem sült el jól, hiába van 1-2 kiemelkedő színészi játék) A film nem lett űrhorror, nem lett sci-fi mondanivalóval (mert túl buta hozzá), és igazán sci-fi akció sem lett, mert ahhoz meg a rendező kevés. Űrkalandnak elmenne, de ahhoz meg a szereplőket nem mozgatják elég jól. A sok felesleges Alien kacsintás meg értelmetlen.

A film kitűnő példája, hogy lesz egy-két jó ötletből, sok kompromisszum után egy semmilyen film, ami intelligencia látszatát kelti magáról, de a szereplőinél egy marék lepke okosabb. A filmet csak azoknak ajánlom, akik képesek úgy nézni, hogy közben a józan eszüket otthon hagyják, az Alien rajongók meg inkább nézzék végig újra az Alient. A film sokat markolt, a mozinéző meg pénz nélkül maradt a végére. A filmnek a látványvilágát dicséret illeti, mert az ragyogó, csak a tartalom hiányzik.
(őszintén, még tudnám boncolgatni a marhaságot a filmben, de értelmetlen lenne, és igazság szerint a design ötletei, mixei elég jól működnek, sok helyről merít, de ettől még nem lesz értékes film.) Rég volt olyan film, amitől nem vártam semmit, és még úgy is csalódtam, brávó!

Summary
4.0
 Inkább alkoholra költöttem volna ezt a pénzt...A 4 pont is csak a látványvilág miatt jár.


Mass Effect 3 - Leleplezték az új multiplayer DLC-t


A nagy sikerű Mass Effect 3 játékhoz, ami eddig 3,5 millió példányban (ami természetesen a megjelenés óta már nőtt) vettek meg világ szerte, most egy új multiplayer DLC csomagot fog kapni, ami a Mass Effect 3: Earth címre fog hallgatni.

Egyelőre annyit lehet tudni a DLC-ről, hogy 3 pályát (Rio, Vancouver, London) és számtalan sok újítást tartalmaz. Többek között új fegyverek bukkannak fel: Piranha Assault Shotgun, Acolyte Pistol és a Typhoon Light Machine gun. Letutolsó sorban 6 új N7-es Humán kasztot fog kapni a DLC, ami nem más, mint: Destroyer, Paladin, Demolisher, Slayer, Shadow és a Fury.

A DLC megjelenésének pontos dátumát még nem lehet tudni, és azt sem, hogy mennyibe fog ez kerülni, vagy igyenesen megkapja-e mindenki.

Egy másik hír forrás szerint elkészült a Mass Effect 3 vágatlan verziója is, ami tartalmazni fogja a kimaradt, nem oda illő jeleneteket is. Erről szintén nem tudni, hogy mikor fog nap világot látni, de feltehetőleg hamarosan.

Broken Sea - A NeoCore Games új játéka

A NeoCore Games, a King Arthur fejlesztői csapata egy vadonat új játékot jelentettek be a Broken Sea képében. A Broken Sea egy új taktikai RPG projekt lesz, ami egy csodálatos fantasy világban fog játszódni, figyelembe véve a készítők által egyedien megalkotott mítoszokat, és a hagyományokat.




Pozsonyi Zoltán szerint a Broken Sea követi majd a klasszikus RPG hagyományokat, valamint számíthatunk epikus méretű sztori kibontakozásra is.



A stúdió egyelőre csak ennyit árult el az új játékról.




UK Charts: Vezet a jövő katonája

Változatlan a brit játékszoftver eladási lista, már ami a Future Soldiert és a Max Payne 3-at illeti. FIFA 12 harmadik helyen van a Battlefield 3 pedig látványosan követi eladott példányszámok tekintetében. A Game of Thrones ilyen nagy nevek mellett pedig megelégedhet a 6. helyezéssel is. Lista alább:

1. Ghost Recon: Future Soldier
2. Max Payne 3
3. FIFA 12
4. Battlefield 3
5. Sniper Elite V2
6. Game of Thrones
7. Call of Duty: Modern Warfare 3
8. FIFA Street
9. Mario & Sonic at the London 2012 Olympic Games
10. Dirt Showdown

Most Wanted - Hivatalos rendszerkövetelmények

Nemrég jelentették be a Need for Speed Most Wanted című játék reboot változatát, de már a Criterion Games hivatalos gépigénnyel is tud szolgálni a PC-s tábor számára, ami az alábbiak szerint alakul:
Minimum System Requirements
OS: Windows Vista (Service Pack 1) 32-bit
Processor: 2 GHz Dual Core (Core 2 Duo 2.4 GHz or Althon X2 2.7 GHz)
Memory: 2 GB
Hard Drive: 20 GB
Graphics card (AMD): DirectX 10.1 compatible with 512 MB RAM (ATI Radeon 3000, 4000, 5000 or 6000 series, with ATI Radeon 3870 or higher performance)
Graphics card (NVIDIA): DirectX 10.0 compatible with 512 MB RAM (NVIDIA GeForce 8, 9, 200, 300, 400 or 500 series with NVIDIA GeForce 8800 GT or higher performance)
Sound card: DirectX Compatible
Keyboard and Mouse
DVD Rom Drive
Recommended System Requirements
OS: Windows 7 64-bit
Processor: Quad-core CPU
Memory: 4 GB
Hard Drive: 20 GB
Graphics Card: DirectX 11 compatible with 1024 MB RAM (NVIDIA GeForce GTX 560 or ATI Radeon 6950)
Sound Card: DirectX Compatible
Keyboard and Mouse
DVD Rom Drive
 Aki lemaradt volna a bejelentő trailerről:

Metal Gear Rising: Revengeacne, lesz dlc

A Platinum Games megpróbál hosszú távra tervezni a Metal Gear Rising: Revengeance-szel. Ugyanis a Kojima Productions egyik producere, Yuji Korekado nemrég azt nyilatkozta a GameTrailers-nek, hogy vannak esetleges DLC terveik. Új irányítható karakterekben és küldetéseken törik a fejüket. Esetleges többszereplős játék módokról és ehhez hasonló dolgokban nem gondolkodnak. Hál' istennek. Na és a demo-t mikor kapjuk meg?