Antichamber teszt

Az Antichamber olyan, mintha M.C. Escher fametszetek helyett videojátékot készített volna. Emiatt furcsa helyzetben vagyok, ugyanis egy Escher mű is akkor izgalmas, ha az ember hosszú percekig nézegeti, minden részletet felfedezve és nem akkor, ha valaki mesél róla. Ezért megpróbálok minél kevesebb konkrét információt megadni és inkább arról mesélni, hogy milyen érzés az Antichamberrel játszani.


Az első néhány percben meglehetősen elveszettnek érzi magát az ember, ugyanis semmilyen támpontot nem kap, hogy hol van, mit kéne csinálni és egyáltalán, milyen szabályok szerint működik a körülötte lévő világ. Ez az érzés egyébként később sem múlik el teljesen, de arra legalább felkészülünk, hogy amint valami értelmet, szabályszerűséget vélünk felfedezni, a következő teremben biztosan másképpen fognak működni a dolgok. A játék talán legnagyobb előnye, hogy végig biztosítja a felfedezés örömét. Az már az elején, sőt a játék trailere alapján teljesen egyértelmű, hogy az Antichamber más, mint egy átlagos játék, de sokáig gondolkodtam, hogy mivel lehet ezt a másságot megfogni. A dizájn? A pályatervezés? A fizika törvényeinek variálása? Igen, ezek miatt mind más, de összességében a folyamatos felfedezés, meglepődés az, ami a játék igazi zsenialitása. Annyi jó ötlet és kreativitás van a játékban, hogy sokszor érdemes megállni és nézni, elgondolkodni egy-egy megoldáson. Hihetetlen élmény!


A játékmenet borzasztó egyszerű. Megpróbáljuk felfedezni a körülöttünk lévő világot úgy, hogy semmi támpontot nem kapunk. Illetve mindenhol találhatók képek a falon, amikre kattintva talányos szövegek jelennek meg, melyek megfejtése segítség lehet egy-egy megoldás kitalálásában. Ezek a tanácsok egyébként az életre vonatkozó bölcsességek is egyben. A játék eredeti címe Hazard: The Journey of Life volt (kb. Veszély/Kockázat: Az életút). Ahogy haladunk előre..annyit elárulok, hogy kapunk egy eszközt, aminek segítségével fejtörőket oldhatunk meg, de más nem változik. Vagy mégis? Tényleg nem akarom elárulni. Egyszerűen csak próbáljátok ki! A grafikáról és a hangokról annyi, hogy minden tökéletesen passzol a játék hangulatához, lehet, hogy valakit zavarni fog a sok fehér, annak javaslom, hogy vegye le a monitor fényerejét :)


A folyamatos bolyongás néha zsákutcába torkollik, ekkor visszakerülünk a főmenübe, ahol láthatjuk az addig elért eredményeinket, a beállításokat és egy órát, ami visszaszámol. Valójában egy teremben vagyunk, ahol a falfelületre klikkelve tudunk aktiválni gombokat. Itt megtalálhatóak a már megtekintett képek is, illetve egy térképen látszik, hogy merre jártunk eddig. Kis segítség a kezdőknek: kilépni az Esc hosszú lenyomásával lehet. A szobákba visszatérhetünk rájuk klikkelve. Ezt érdemes megtenni, mert előfordul, hogy újra nekifutva egy adott helyszínnek, végül máshol lyukadunk ki, mint legutóbb. A játékban igazából egyetlen dolog foghat minket vissza, ez pedig a képzelőerőnk. Ne habozzunk minden lehetőséget kipróbálni, mindenhova elmenni, sokszor a legegyszerűbb és ezért legkevésbé kézenfekvő cselekvés lesz a megoldás.



Hihetetlen felfrissülés egy ilyen játékkal játszani! Végre mert valaki eltérni a megszokottól, végre valóban új élményekkel gazdagodhatunk. Szerintem ez a játék sokáig példa lesz arra, hogy a videojáték ipar nem fújt ki és vannak még valóban új ötletek. Nem 3D vagy érintőkijelzős irányítás. Nem, valakik a játékélményben alkottak újat és maradandót.  Ezért borzasztó hálás vagyok a készítőknek és nem átallok kizárólag szuperlatívuszokban beszélni az Antichamberről. Egy-egy órás felfedező túra után elégedetten dőltem hátra a székben, elmorzsoltam egy könnycseppet a szemem sarkában és arra gondoltam, hogy valódi kinccsel gazdagodott a gémer közösség.



Az Antichambert egyszerűen mindenkinek tapasztalnia kell! Azoknak is, akik a videojátékokban nem látnak semmi értéket, azoknak is, akik kétségbe vonják, hogy a videojáték művészet. A nagy CoD veteránoknak mindenképpen, a fejtörők szerelmeseinek nemkülönben. Ez a játék biztosan érdekes lesz bárki számára!

 -ndever-

Értékelés
9.5Játékmenet:
Non-stop felfedezés.
9.5 Hangulat: 
Nagyon könnyen el lehet merülni a bolyongásban.
9.0Grafika: 
Ha nagyon kötekedni akar valaki, nem tűélesek a sarkok.
9.5Hangok: 
Tökéletesen illik a játék világához minden zenefoszlány, nesz, effekt.
9.5Szavatosság:
Hosszú órákig elleszel ezen a játszótéren és jó eséllyel vissza akarsz menni.
Summary
9.4Kötelező mindenkinek! Komolyan!