The Incredible Adventures of Van Helsing - Katarina Trailer



Lássuk Van Helsing bájos kísérőjét...

Dead Island Riptide nyereményjáték

A PlayON jóvoltából a szerencsés nyerhet Dead Island Riptide kópiát...

Dark Souls 2

Kiadó: Namco Bandai
Fejlesztő: From Software
Műfaj: akció, kaland, fanatasy hcRPG
Platformok: PS3, Xbox 360, PC
Megjelenés: 2013. október 29.

Dead Island Riptide - Az első 30 perc

Az első 30 perc a játékból...

Dark Souls játék a Dead Island: Riptide kódjával


Elcserélt lelkek...

DLC Quest

Sokan visszasírják a kort, amikor még egy játékhoz kiadott kiegészítő jó eséllyel az eredetihez mérhető, vagy akár azzal vetekedő mennyiségű és minőségű tartalmat kínált. Brood War, Opposing Force vagy a zseniális Dungeon Keeperhez kiadott Deeper Dungeons. Akkor még nem volt mindenkinek gyors internete, nem volt Xbox Live, se Steam és nem létezett a DLC fogalma sem. Aztán szinte egy csapásra megváltozott minden, és ma már minden jól fogyó játékhoz készül egy tucat DLC, mi pedig reménykedünk, hogy nem csak néhány skin vagy új fegyver, tárgy lesz benne, hanem valódi tartalom. Ezzel a témával foglalkozik a DLC Quest című indie játék is.


A DLC Questet a végletekig minimalista dizájn és lebutított megoldások jellemzik, valójában nem is igazi játékról van szó. Nem azért fogjuk szeretni, mert hosszú estéket töltöttünk el egy-egy pályával vagy a wall jump tökéletesítésével, hanem azért, mert odapörköl kicsit a pénzéhes DLC gyáraknak. A játékban ugyanis semmit nem tehetünk meg addig, amíg meg nem vásároljuk az adott képességhez, tárgyhoz kiadott DLC-t. Az elején például nem tudunk balra menni és a menüt sem tudjuk előhívni, ameddig be nem vásároltunk a megfelelő tartalmakból. Azért nem kell megijedni, itt most kivételesen nem a valós pénzünkre hajtanak, a DLC-kért a játékban felszedhető pénzérmékkel fizethetünk. Minél több pénzünk lesz, annál több dolgot tehetünk meg - ezek nagy része természetesen teljesen alap dolog, a korábbiak mellett, pl. az animációért is fizetni kell vagy az ugrásért.


A free-to-play játékok kevésbé szimpatikus megoldásai előtt is tiszteleg a játék, amikor például az elején meg kéne köszörülni a kardunkat. Ezt a műveletet, ami kb. 2-3 másodperc, 10000-szer kell megismételni, ahhoz, hogy éles és használható kardunk legyen (ami nélkül nem tudunk továbbjutni). A játék természetesen felajánl erre is egy DLC-t, amivel rögtön kész az új kard és mehetünk megmenteni az elrabolt hercegnőt! Tipikus játékbeli buktatókra, agyonhasznált klisékre is találhatunk utalást, ahogy haladunk előre és sokan talán életükben először tudnak egy jót röhögni ezen az egészen. Már emiatt érdemes szerintem játszani ezzel az alkotással. A további poénokat és fricskákat nem lőném le és most az értékelés is elmarad, mivel klasszikus értelemben a DLC Quest valóban nem tekinthető játéknak. Viszont, hogy ne legyen ilyen rövid ez a cikk, meg mert egyébként is már egy ideje meg akarom mondani a tutit, következzen a saját véleményem a témáról.


Rövid leszek és vitatkozni ér. Igen, a DLC sokszor valóban nagy lehúzás, minimális tartalom 5-10-20 euróért, néhány plusz pálya vagy plusz egy óra játékidő, bezzeg régen! Sőt, most már Season Pass-okkal riogatnak minket, van, amelyik annyiba kerül, mint maga az eredeti játék. Fújj Activision, meg EA, meg Ubisoft, meg Microsoft, meg a többi is! Ezt könnyű megállapítani, de természetesen nem ilyen egyszerű a világ. Vannak ugyanis kifejezetten jól sikerült és megfelelő tartalommal bíró DLC-k, nem is egy (Borderlands vagy Trine 2 pl.). Sőt, vannak DLC áron baromi jó, nem AAA játékok is, de ez egy másik téma. Ami szerintem a lényeg: ha tényleg ennyire ötlettelenek és igénytelenek ezek az amúgy drága DLC-k, akkor hogy lehet, hogy ennyi fogy belőlük? Itt is működik az, hogy az emberek a pénztárcájukkal szavaznak. Ha nem tetszik, hogy 1-2 euróért vehetsz egy darab fegyver skint az új CoD-ban, akkor ne vegyél! Vagy legalább legközelebb ne. A nagy kiadókat ugyanis jobban fogja érdekelni, hogy sikerül-e az új DLC-kből eladni pármilliót mint az, hogy anyázzuk őket a fórumokon. Szóval amellett, hogy mindenki - kulturáltan - elmondja a véleményét a témában, próbáljuk meg kicsit tudatosabban elkölteni a pénzünket, ezzel jelezve a kiadóknak, hogy mi az, amit  a jövőben is szeretnénk látni és mi az, amit nem.

Nyilván nem működik egyik napról a másikra, de a lelkiismereteden biztos javít, ha úgy mész bele a DLC rendszert fikázó bajnokságba, hogy nincs meg az összes fegyver skin és zászló Black Ops 2-ben. Erről a témáról mindig az jut eszembe, amikor valamelyik játékra szerveznek egy nagyobb bojkottot és Steamen akár több tízezer ember csatlakozik az adott grouphoz. Nagyon szép dolog és ez is komoly visszajelzés lenne az adott kiadónak. Akkor, ha a játék megjelenése után pár hónappal a group tagságának a fele nem az adott játékot nyúzná...

- ndever -