The Stanley Parable

The Stanley Parable. Az idei év egyik legkellemesebb játékélménye. Most mégis gondban vagyok, mert írnom kell róla. Nem mintha nem lehetne. Nem akarok. De nincs más választásom, ugye. Hiszen ez a dolgom - legalábbis itt, a Hungameren. Hogy cikket írjak a kapott játékokról, miután végigjátszottam őket. De mi van, ha egy igazi gyöngyszem kerül elém, amiről nem írni kellene. Hanem ajánlani. Mindenkinek. Ez végre az a játék. A játék, amit nyugodtan megmutathatsz a nem gamer ismerőseidnek. Amit minden bizonnyal ajánlani fogsz nekik. Amit ajánlani fogsz akár a szüleidnek is. Amire büszke leszel. Igen, ez is egy videojáték. Ilyennel is játszom.

Nem olyan rég talán a Kotakun írta valaki, hogy a Bioshock Infinite talán legnagyobb hibája, hogy nem tud az a játék lenni, amit pironkodás, magyarázkodás nélkül a társadalom nem gamer részének végre meg lehetne mutatni. Mint a sztereotípiákat szétzúzó játékot, amiben mélység van, értelem van, történet és érzelmek vannak. A potenciál megvolt benne, de valószínűleg elvesztenénk a közönséget az első véres jelenetnél, például mikor Booker ledarálja a skyhookkal valaki fejét a bevezetésben.

Na, de most itt van ez a Stanley Parable. Ez most tényleg olyan. Persze, kicsit csalás, mert valójában nem is igazi játék. Illetve nincs benne annyi interakció. Vagyis..valódi döntési helyzet. Várjunk csak. Lehet, hogy ha más, népszerű játékokhoz hasonlítjuk, rájövünk, hogy ez végül is nem igaz. Valójában egy csomó döntési helyzettel találkozhatunk. Ugyanakkor mégsem. Kezd zavaros lenni ez az egész. Engedjétek meg, hadd kezdjem elölről.

.
.
.
.
.

The Stanley Parable. Ez a játék egy 2011 Source mod, ami a Steam Greenlighton keresztül..hm. Ez sem jó. Inkább mutatok egy képet a játékból!


Most már közelebb vagytok biztos. Vagy nem? Nehéz lesz így. Valami olyasmit kellene elképzelni, amit csak nagyon óvatosan javasolsz az ismerőseidnek. Egyrészt mert nem mondasz róla semmit, nehogy egy picit is spoilerezz vagy ronts az élményből. Másrészt nem akarod, hogy a túlzott hype miatt végül ne üssön akkorát, mint anno neked - aki nem tudott szinte semmit a játékról. Ez utóbbit asszem elrontottam. Vagy még nem? Ööö..végül is nem mondom, hogy muszáj mindenkinek játszani vele. Vagy megveszed vagy nem. Vagy kipróbálod vagy nem. Nekem mindegy. Whatever.

Na de azért persze jobb lenne, ha kipróbálnátok. Mondjuk a trailert megnézhetik a bizonytalanok. Azt én is megnéztem. Nem lesz baj.



Aki még mindig olvassa a cikket, várja a klasszikus ilyen a grafika, a hangok pedig nagyon ott vannak, de az effektek azért... Rossz hírem van. Itt nem lesz ilyen. Sőt, értékelés sem lesz. Vagy igen. Még ezt meg kell beszélnem valakivel. Illetve a hangok kapcsán azért megemlíthetem a narrátort. Zseniális. Ennyi. Menjetek és tapasztaljátok meg. Játszatok. Vagy ne. Végül is mindegy, nem igaz? Vége.

-ndever-

THE END IS NEVER THE END IS NEVER THE END IS NEVER THE END IS NEVER THE END IS NEVER THE END IS NEVER THE END IS NEVER THE END IS NEVER THE END IS NEVER THE END IS NEVER THE END


értékelés azoknak, akik nem értettek a fenti katyvaszból semmit: kö-te-le-ző darab
értékelés a készítőknek: köszönjük!
.
.
.
. 
és a dobozos értékelés, mert annak muszáj lennie:

Review
9.5Kilenc és fél a valamennyiből

Ryse: Son of Rome - Páncélok és fegyverek


Minden ami a játék mögött van.