Resident Evil: Revelations 2 - nyitójelenet

Csodáljátok testvéreim...

DEAD EFFECT - TESZT



Manapság olyan időket élünk, amikor már nem csak az indie játékok próbálnak az AAA kategóriájú játékok babérjaira törni, de több jól, vagy esetleg rosszabbul sikeredett handled játék is megkapja a maga PC-s verzióját. Elég csak megemlíteni többek között az Assassin’s Creed: Liberation-t, a Batman: Arkham Origins Blackgate-et, a Deus Ex: The Fall-t, vagy jelenlegi tesztalanyunkat, a Dead Effect-et. Ezek a játékok általában azért kerülnek portolásra más platformokra is, mert a kézi konzolos változat nagy sikereket ért el. Lássuk hát, vajon a Dead Effect mennyire állja meg helyét PC-n.


Történetünk alapjául a már rongyosra használt sablont használták fel a fejlesztők. Magunkhoz térünk az űrben cikázó, ESS Meridian névre hallgató űrhajón és rövidesen arra leszünk figyelmesek, hogy a hajó legénysége zombivá mutálódott és mindemellett az űrhajó sem oda tart, ahová eredetileg mennie kellene. Mondjuk ki kerek perec: Egy sablonos űrhorror sztorival van dolgunk. Feladatunk tehát kideríteni, mi is történt a hajón, no meg túlélni.


Mivel egy eredetileg mobilra készült játékról van szó, a játékmenettől se várjunk túl sokat. Az állandó feladatok végrehajtása mellett a többnyire hordákban támadó élőhalottak kiirtásán kívül egyéb dolgunk nem lesz, amit néha a játék egy kódfeltörős mini játékkal tör meg, de ez nem is olyan nagy probléma. Eleinte nehezen fogunk haladni, mivel a karakterünk alapjába véve is lomha, lassú a reakcióideje és a fegyverekkel sem bánik túl jól. Szerencsére ezeken változtathatunk. Minden teljesített pálya után lehetőségünk lesz fejleszteni a meglévő fegyvereinket némi készpénz fejében, amit szintén a pályán elszórva találhatunk, vagy szekrények feltörésével juthatunk hozzájuk. Minden fegyvernek 4 tulajdonsága van: Sebzés, tárkapacitás, újratöltési sebesség és pontosság. Ugyan ezen a képernyőn vásárolhatunk új mordályokat, vehetünk vagy adhatunk el lőszert (ha esetleg túl sok lenne nálunk) Fegyverekből pedig meglehetősen bő a választék. Az alapvetőnek számító pisztoly, gépfegyver, shotgun párosok mellett használhatunk íjat, különböző gránátokat és Minigunt is, ha elég kitartóak vagyunk.


Nos az, hogy mindezeket kreditekért vásárolhatjuk meg nem fedi teljesen a valóságot, mivel néhány fegyvert csakis aranyrudakért cserébe oldhatunk fel ami mondanom sem kell, elég ritka és csak a leölt ellenfelek dobhatnak. Viszont ez egy remek motivációs eszköz, amivel további játékra lehet ösztönözni a játékost. A fejlesztések ennyiben nem merülnek ki, mivel magát a karakterünket is javíthatjuk a pályákon elhelyezett, kizárólag erre a célra tervezett állomásokon. Növelhetjük az életerőnket, teherbíró képességünket, karjaink stabilitását és pontosságunkat is. A baj ezzel csak az, hogy ez az opció valószínűleg a fejlesztőknek csak a játék közepénél juthatott eszükbe, mivel az első ilyen állomást bőven a sztori fele után fogjuk megtalálni, ami azt jelenti, hogy egy pályán akár 3 ilyen kabinba is belefuthatunk. Úgy vélem ennek nem ��gy kellene működnie. Illetve vannak fejlesztések, amelyeknek mint ha nem is lenne értelme. Gondolok itt konkrétan a lábakat érintő módosításra, amely gyorsabb haladást biztosít, de ettől függetlenül ugyan olyan kevés ideig fogunk tudni sprintelni.


A játék viszont próbál kitörni az egyszínűségből, amit értékeltem. Értem ezalatt, hogy többfajta fertőzöttel is összefuthatunk majd, amelyek nem csak nagyobb veszélyt jelentenek ránk nézve, de nehezebb is kiiktatni őket. Néha akad egy kisebb bossharc is, ahol egy kicsit leegyszerűsített Quick Time Event gombnyomogatás segítségével fogunk megmenekülni. És nem csak emberi, de génmódosított ellenfelekkel is fel kell vennünk a harcot. A játékban elszórt lőszereket, kreditek és fegyverfejlesztések mellett találhatunk tableteket is, amelyekből hasznos információkat olvashatunk ki az előzményeket illetően. Többek között így derül fény a saját múltunkra is. Szintén dicsérendő példa, hogy a fejlesztők nem ragaszkodtak a manapság oly divatos életerő regeneráció mellett, hanem erre is külön állomások vannak elhelyezve a pályákon. Persze ha akarjuk, választhatjuk az elsőként említett opciót is, némi aranyrúd fejében. A fegyverek mellett karakterünk 2 különleges képességgel is rendelkezik. Az egyik a gyors reflexekkel megmagyarázott időlassítás, míg másodlagos szupererőnk segítségével egy nagyobb robbanást generálhatunk magunk köré. Ezek használatára igazából nem is lesz rákényszerítve a játékos, de néhány erősebb ellenfél vagy nagyobb horda ellen kifejezetten jól jönnek.


Beszéljünk a további játékmódokról. Mobilos játék révén a Dead Effect kampánya nem tart tovább 2 és fél óránál és ezzel nincs is semmi baj. Miután végigvittük a játékot, újra nekikezdhetünk a sztorinak a már feloldott fegyvereinkkel és fejlesztéseinkkel együtt, arra viszont számítsunk, hogy cserébe az ellenfelek is szívósabbak lesznek. Ha a kedvünk úgy tartja, bármikor újrajátszhatjuk bármelyik pályát, vagy pihenés képen belevethetjük magunkat a Túlélő, illetve Fertőzés játékmódokba. Ezek nem sokban különböznek egymástól. Míg a Túlélés játékmódban a megadott ideig kell talpon maradnunk, a Fertőzés módban az ellenfelek folyamatosan érkező, egyre keményebb mutánsokból álló hullámait kell túlélnünk. Ez már csak azért is jó, mert ez a legjobb módja a kredit és aranyrúd megszerzésének. Tekintve a fegyverek és az ezekhez tartozó fejlesztések számát, ez meg is érthető. S a legjobb az egészben az, hogy ami fejlesztést itt megvásárolunk, az sztori módban is elérhető lesz. Ezt már a Red Faction: Armageddon túlélő módjában is nagyon szerettem. S akinek ez nem lenne elég, újrajátszhatja az egész játékot a másik választható karakterrel is. Sajnos a többjátékos mód teljes egészében kimaradt, pedig egy Kooperatív túlélő mód igazán elfért volna még a játékban.


Viszont nem minden arany, ami fénylik. Nézzük a motorháztető alatt dübörgő technológiát. A játék a Unity motor alatt fut, ami nem meglepő, hiszen nagyon sok mobilra fejlesztő cég előszeretettel használja ezt a motort. Ha azt nézzük, hogy a fő platform a mobil, akkor nagyon szépnek kell neveznem. Viszont ami mobilon jól néz ki, az már PC-n ideje múlt, s ezen a ráncfelvarrás sem segít. ne értsetek félre. A Dead Effect jól mutat nagy felbontáson is. Körülbelül a 2005-ös F.E.A.R.-hez tudnám hasonlítani, ami azért mai szemmel sem nevezhető ocsmánynak. A pályák szépen fel vannak építve, a fényeffektek is remek hangulatot adnak a fertőzöttekkel teli űrhajónak és még a fegyverek is viszonylag szépen le lettek modellezve. A gond az animációkkal kezdődik. A mozgás nagyon darabos. Nem csak a karakterünkké, de a zombiké is. Vannak objektumok, amelyeken simán átsétálhatunk, míg másokon alig tudunk átlépni, hiába csak egy kis fémlap fekszik a padlón. A vér sem úgy viselkedik sokszor, ahogy kellene, hanem különös négyzetekben vetül a falra. A legfrusztrálóbb viszont, hogy a játék sokszor indokolatlanul belassul. Pedig nem is kell nagy tereket lekezelnie. Ha nyitott világú játékról lenne szó, még megérteném. De had emlékeztesselek titeket, hogy az egész játék egy űrhajón játszódik. Kicsi szobákkal, szűk folyosókkal. S ezen az sem segít, ha lentebb állítjuk a grafika minőségét. Érdekes anomália. A másik szörnyű dolog, ami miatt nem tudtam átsiklani, az a karakterek személyisége és a szinkron. A főhősünk annyira nyers, hogy még nekem esett rosszul végighallgatni a beszólásait. Valahogy nem áll neki jól a káromkodás és a feszülés, amit a játék folyamán levág. És ez sajnos igaz a női és férfi karakterre is. De basszus, a fő gonosz még erre is köröket ver. Az még csak hagyján, hogy Orosz akcentussal beszél,. Jó, persze, megemésztem. De nekem sokkal inkább tűnt retardáltnak, mint őrültnek.


Őszintén szólva mobilporthoz képest a Dead Effect egy remek játék. Kellemes, élvezetes, kis időre eltereli az ember figyelmét bármiről, de minél mélyebben beleásunk magunkat, annál inkább válik világossá, hogy van néhány alapvető hibája. Habár a játék még csak most lépett ki a béta státuszból, reméljük, hogy ezeken a defekteken még javítanak. Vagy ha nem, akkor egy minden tekintetben jobb második részt kapunk jövőre.

Pro:
+ Sokféle fegyver és fejlesztés
+ A Túlélő játékmódok kellően kihívóak
+ Motivál az újbóli végigjátszásra

Kontra:
- A motor képességeihez képest gyenge animációk
- Indokolatlan belassulások
- Rossz szinkron


Értékelés
 6Játékmenet:

Egy tipikus DOOM szerű csőjáték, ahol inkább az akción van a hangsúly, mint a logikán.
6.5
Hangulat: 

Horrorjátékhoz képest nincs meg benne az a fajta nyomasztó érzés, mint a hasonló stílusú játékokban, de kikapcsolódásnak azért nem rossz.
 7Grafika: 

Mobiljátékhoz képest nagyon szép, bár PC-n kicsit kopottasnak tűnik. Csúnyának nem csúnya, de szépnek sem nevezhető.
6Hangok: 

A fegyverek, a zombik hangja és a zene jó, viszont a szinkront meghallva az ember inkább kiszúrná a dobhártyáját.
 7Szavatosság:

A sztori módban 2 végigjátszásnál nincs több, de a Túlélő módok szórakoztatóak és lekötik az ember figyelmét.
Review score
7
Ha a technikai hibáit hajlandóak vagyunk megbocsátani a játéknak, akkor jól el lehet vele szórakozni. A teljes árú vásárlástól óvva intenék mindenkit, viszont egy jó leárazás alkalmával megéri beruházni rá.